Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon/Nikon/Pentax/Sony/... Final fight

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon/Nikon/Pentax/Sony/... Final fight

Oorspronkelijk geplaatst door DominiekC Bekijk bericht
    Voor mensen die graag dergelijke discussies voeren heb ik hier een tegenvoorstel :
    we sluiten jullie op in een kamertje met een selectie van 10 schitterende foto's (minstens van de categorie van onze HOF collectie) en je mag er pas uit als je voor deze 10 foto's in staat was te bepalen of ze met een Canon, Nikon, Pentax of Sony zijn genomen.
    Ondertussen blijven we hier dan gespaard van overbodige discussies.

Komaan mensen. Wie echt aan fotografie doet is met beelden bezig, niet met materiaal. Het materiaal is een middel, toch geen doel op zich.

Zelfs met een doordeweeks compactje kan een bekwame fotograaf een betere foto nemen dan een prutser met een body-lens combinatie van duizenden EUR. De bekwame fotograaf zal in staat zijn om een meer dan behoorlijke opname te maken binnen de beperktere mogelijkheden van het compactje, terwijl de pruster met de super body-lens zich nog aan het afvragen is of hij wel genoeg MP heeft ...

Ik weet het wel, voor sommige opnames heb je nu eenmaal specifiek materiaal nodig (je kunt nu eenmaal geen opnames van vogels maken met een compactje, om maar iets te noemen), maar binnen alle opgesomde merken kun je voldoende degelijk materiaal vinden om je doel te bereiken. Het merk van je uitrusting is uiterst zelden een valabel excuus voor een mislukte of gemiste opname. De impact van de beschikbare lenzen zal hier trouwens veel meer doorwegen dan die van de body's.
    De kunst is je uitrusting door en door te kennen en vervolgens het talent om die optimaal in te zetten.
    En dit gaat op voor zowel Canon, Nikon, Pentax als Sony.

Het is dus weerom 1-1-1-1
    .
    Dominiek C for president
    Pentax IST DL 50-200 std. tamron 18-200 1:3,5-6.3 macro
    Canon 30D 18-55 IS 35-105 70-300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Werner1 Bekijk bericht
      Dominiek C for president
      wanneer is den drink?
      Sony RX10 Mark IV
      nog een fijne dag verder!
      Guido

Comment

Dit ontaardt duidelijk in een dronkemanstopic................
        [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
          wil je snel APS toestel geschikt voor sport ,met in alle omstandigheden bruikbare live view, en wil je met je toestel ook echt kunnen filmen dan sony a55
          Voor sport
          Puerte, stop met jezelf belachelijk te maken, heb je die eigenlijk al ooit in handen gehad? 't Is niet omdat een camera 10bps kan maken, dat ze alle 10 scherp zijn. Een tijdje geleden een demo van de translucent meegemaakt. Allemaal heel interessant tot we de theorie aan de praktijk konden toetsen. We konden carten en tegelijkertijd ook foto's nemen. Bon lang verhaal kort gemaakt: het was onmogelijk voor de AF de actie te volgen, wat betekende dat je van de 10 beelden of zo de eerste twee of zo scherp waren, de rest was voor de vuilbak... En dan heb ik het nog niet gehad over de ***interface a la Sony Playstation, waar ik gewoon gek van wordt. Het enige leuke is de sweep panorama, dat is wel fun (maar of ik de camera daarvoor zou kopen?)

Trouwens, heel je lijstje loopt zo mank als een 98-jarige oorogsinvalide maar de Alpha 55 sprong er echt wel uit...
          Last edited by MarcFoto; 19 februari 2011, 09:55.
          http://www.digifotofreak.nl

Comment

Ideale toestellen: Nikon D3-types en Canon 1D-types. De andere zijn te licht om mee te vechten en spatten al bij de eerste serieuze klop op iemands kop uiteen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Werner1 Bekijk bericht
              Dominiek C for president
              Ik mag mijn land toch zelf kiezen hoop ik
              Master the craft, and the art will follow.
              Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
              http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                't Is niet omdat een camera 10bps kan maken, dat ze alle 10 scherp zijn.
                Ter illustratie een citaat van deze naamgenoot van je uit Wales.
                Oorspronkelijk geplaatst door MarkJayne
                I have my CL setting set to 5fps. Much better keep rate. A very high frame rate is ok if your subject is in the same place (tennis player serving for example) but the autofocus performance drops on fast movers when using high frame rates.
                Mark Jayne gebruikt een D3, D300, 600/4 VR en 300/2.8 VR. Om maar te zeggen, dat soms zelfs het beste toestel op de markt, met nochtans heel erg goede lenzen, op maximale snelheid "de actie" niet kan volgen . Op 6 fps zou hij een stuk beter zijn. Niet slecht voor een toestel van 750 euro...dat gezegd zijnde, zelf zou ik eerder een A580 (gewone DSLR) nemen.

(Hij fotografeert laagvliegende toestellen in de Mach Loop in Wales.)
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

We konden carten en tegelijkertijd ook foto's nemen
                  Je kiest wel zowat het moeilijkste wat er is, die karts zijn razendsnel en als je niet geoefend bent hierin ga je zelfs met een Nikon D3 de mist in.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                    Voor sport
                    Puerte, stop met jezelf belachelijk te maken, heb je die eigenlijk al ooit in handen gehad? 't Is niet omdat een camera 10bps kan maken, dat ze alle 10 scherp zijn. Een tijdje geleden een demo van de translucent meegemaakt. Allemaal heel interessant tot we de theorie aan de praktijk konden toetsen. We konden carten en tegelijkertijd ook foto's nemen. Bon lang verhaal kort gemaakt: het was onmogelijk voor de AF de actie te volgen, wat betekende dat je van de 10 beelden of zo de eerste twee of zo scherp waren, de rest was voor de vuilbak... En dan heb ik het nog niet gehad over de ***interface a la Sony Playstation, waar ik gewoon gek van wordt. Het enige leuke is de sweep panorama, dat is wel fun (maar of ik de camera daarvoor zou kopen?)

Trouwens, heel je lijstje loopt zo mank als een 98-jarige oorogsinvalide maar de Alpha 55 sprong er echt wel uit...
                    heb die zekers al in hadden genomen, en actie foto's meegenomen bij 10fps, en de af van dat ding volgt heel goed het onderwerp bij hoge snelheid, er kunnen missers tussen zitten maar dat heb je met elk toestel ook met de veel duurdere nikon d3s.
                    weet niet in welke mode jij AF staan had om actie foto's te nemen, maar zal zekers niet de goede geweest zijn.
                    daarbij zijn genoeg voorbeelden van actie fotografie met a55 op het web te vinden, alsook video opnames gemaakt met A55 van snel bewegende onderwerpen, daar je kun je heel goed opzien hoe goed AF onderwerp volgt.
                    Last edited by puerte; 19 februari 2011, 18:07.

Comment

't Is precies een beetje velokoers: aan de start van het digitale tijdperk kon Nikon met moeite Canon volgen. En dat is nog steeds het geval op de compact-markt waar de G-serie van Canon nog steeds net de leiding neemt (waar tijdens het celluloid-tijdperk van '80-'90 toch wel Olympus de plak zwaaide). Op de SLR-markt is het sinds de Nikon D200 en vooral de D700 genivelleerd met Canon. Ondertussen vervoegt Sony, met enige moeite, de 2 kleinbeeld giganten met een sprint. Pentax probeert vermoedelijk marketinggewijs de segmentatie van de mainstream consumer aps-c in. Iets wat Fujifilm en Sigma ook proberen.
                      Vanaf de achtergrond twijfelt de middenformaat beeldchip om een demarrage in te zetten: niet vanwege de haalbare megapixels, maar wel vanwege de spreiding ervan om hoger werkbare ISO-ruimte te creëren. Alleen is het de vraag wie het eerst ermee zal durven aanzetten... Mocht ISO 25000 werkbaar worden, dan neem ik er met plezier een paar aparte reportage-zooms bij.
                      In afwachting van de komende clash tussen middenformaat en kleinbeeld steken er dan weer gedopeerden tijdelijk de kop op zoals four thirds...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                        Er is altijd leuke commotie als het tussen de merken gaat.
                        Veelal speelt ook een soort liefde mee voor het merk die we zelf gebruiken.
                        Maar hoe zit het nu echt met harde feiten?
                        Laat ons beperken tot DSLR toestellen en Sony reeksen met de Translucents mogen er ook nog bij.

Ik wou die wel eens horen in een soort battle / final fight

Iedereen mag een enkel sterk argument aanbrengen waar zijn MERK in uitblinkt boven de rest.
                        En copieert steeds de punten van de vorige post over en zet er zijn extra punt bij.

Vb:
                        Vorige ranking:
                        Canon 0, Nikon 0, Pentax 0, Sony 0

Jou bijdrage:
                        Canon bodys ruiken best +1
                        Canon 1, Nikon 0, Pentax 0, Sony 0

Indien meerdere merken er aan voldoen mogen per merk een extra punt gegeven worden.

Ben eens benieuwd wat hier zal uitkomen
                        Bekijk het positief, leuk maar vooral toch ook objectief.
                        Indien het gaat over land specifieke zaken, vermeld er daan ook even jou land bij.

We starten met rating:
                        Canon 0, Nikon 0, Pentax 0, Sony 0
                        Kansloos......... Slotje?
                        "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door De Wodkabouter Bekijk bericht
                          't Is precies een beetje velokoers: aan de start van het digitale tijdperk ...
                          Dat is wat mijn bedoeling was eigenlijk met deze post.
                          We weten allemaal wel wat goed is bij elk merk op zich, maar als het tot een eerder globaal overzicht moet komen dan is het niet zo eenvoudig meer om te zeggen wie goed is. Ze proberen allemaal de markt mooi in te vullen waar gaatjes zijn of om een tegenzet te doen met vergelijkbare modellen.

We kunnen allemaal goed klagen over minpuntjes bij ALLE merken, maar de positieve zaken zijn we blijkbaar vergeten LOL.

Stel je voor dat je verkoper bent in een winkel en een klant komt naar je "ik wil een GOEIEN kopen" Ben es benieuwd naar menig verhaal die er dan uitkomt.

Ik ben zelf een canon gebruiker maar kan nikon goed pruimen ook
                          Toch zie ik ook een beetje miskend tallent bij Pentax toch.

En nu is de vraag waarom je voor een bepaald merk zou gaan.
                          Wat moet daar de doorslag gaan geven?
                          Die dingen hoor ik eens graag.

Comment

Wat een onzin, final fight.

Ik koop gewoon een camera die goed ruikt

Comment

Zoals hier ooit gequote werd:

Why Nikon?
                              The red finish of my Nikon body matches the red stitching on the seats of my Maserati.
                              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Working...
                              X