Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7D of Canon 5D Mark II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Canon 7D of Canon 5D Mark II

    Heb beide toestellen in het bezit gehad, 7d is qua body op zowat alle vlakken beter behalve de sensor.

    Als ik moest kiezen tussen de 2 nam ik met plezier "mindere punten" van de 5dII erbij.

    Ik heb veel beelden met de 5dII gemaakt die ik met de 7d niet kon maken en omgekeerd, erg weinig beelden met de 7d die ik met de 5dII niet had kunnen maken.

    Succes met keuze
    We all go a little mad sometimes. Haven't you?
    Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

    Comment


    • #32
      Re: Canon 7D of Canon 5D Mark II

      Betreffende de lenskeuze,
      Ik heb één keer een EF 70-200 f2.8 L IS gehuurd voor een opdrachtshoot......

      En het was pijnlijk en doe het nooit meer.



      Pijnlijk om die lens terug binnen te doen bij de verhuurder.
      Ik wacht wel tot wanneer mijn beurs vol genoeg is voor de volgende keer.

      Beetje off-topic, ik weet het......

      Comment


      • #33
        Re: Canon 7D of Canon 5D Mark II

        Kijk, we kunnen blijven discuteren over het feit of de foto's van een 5dII beter/slechter zijn dan die van een 7d ... maar in principe is het héél simpel :

        bewegend onderwerp : 7d
        statisch onderwerp : 5dII

        Ik heb een 1dIV en een 5dII ... en gebruik ze beide hoor, de foto's van de 5dII zijn 'anders' dan die van de 1dIV, maar als je een GT1 racewagen op je af ziet komen zorg dan maar dat je de 1dIV (of hier dan de 7d) vast hebt, want hoe goed de centrale sensor op de 5dII ook is (want die is helemaal niet zo slecht als soms beweerd wordt !) de AF kan hem niet bijhouden hoor !

        Dus elke camera heeft zijn specifieke doelgroep, afhankelijk wat je juist fotografeert kies je de body en lenzen die hierbij passen.

        Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #34
          Re: Canon 7D of Canon 5D Mark II

          Als je een 7d boven een 5dmkII verkiest, dan is dat omdat je de snelheid van een 7D echt nodig hebt...

          Anders ga je voor de 5D...

          Ik zie het dilemma niet
          (lenzenarsenaal en budget buiten beschouwing gelaten)
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #35
            Re: Canon 7D of Canon 5D Mark II

            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
            98% van FF is nog altijd meer dan 100% van een crop............


            Heeft niks te maken met FF of crop, het gaat erom wat je in de viewfinder ziet ook 100 % op de foto staat.
            Maar om die 2 % echt te missen moet je toch al heel eng kadreren, volgens mij

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #36
              Re: Canon 7D of Canon 5D Mark II

              Jamaar, het is toch zo dat er dan 2% méér op je foto komt dan je kan zien in de viewfinder? Dus heb je altijd een ietsje groter beeld dan je verwacht. Ik heb dat met mijn 400D ook en dat is wel een pak meer dan maar 2% hoor!

              1. Je kan dat er altijd afsnijden achteraf in PS
              2. Na verloop van tijd ben je dat toch gewoon en weet je wat te verwachten. Niet?

              Ik had vroeger een kleine ixus met zo'n kleine zoeker boven de lens. Ik gebruikte het scherm niet want dat verbruikte teveel batterij en na verloop van tijd wist ik dat ik iets hoger moest mikken om het goede beeld te krijgen en dat zat altijd juist.
              Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

              Comment

              Working...
              X