Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens-configuratie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

28-135 en 70-200 vind ik niet zoveel overlap. Het lijkt er wel op want het stuk tussen 70 en 135 heb je dubbel. Het is minder overlap als je weet wat je met die lenzen gaat doen: de 28.135 is een handige all-round lens. Met deze lens en je camera kun je een dagje rondlopen en kun je de rest van je spullen gewoon thuislaten. De 70-200 is al wat interessanter (want een beetje meer reach) als je eens naar vb. de beestjes gaat kijken (ik bedoel hier niet in zo'n dierentuin waar ze op 50 meter afstand zitten, want dan heb je veel meer nodig...). Combineer die 70-200 met een 1.4 teleconvertor, en je hebt een redelijk zoombereik (en kwalitatief goed!). Met deze 2 lenzen samen ben je dus goed voor een bereik van 28 - 280 (ofte op de 10D: 44.8 - 448mm). Met deze 2 lenzen dek je flink wat af, maar afhankelijk van de situatie kun je perfect met 1 van de 2 rondlopen en de rest thuislaten.

Daarnaast mag je niet vergeten dat de prijs van de 28-135 heel goed is voor de kwaliteit die je krijgt, en de IS!

Wat je bij de bevenstaande combinatie misschien nog kunt gebruiken is wat meer wideangle als je daar voor te vinden bent. En daar heb je dan lenzen zoals de 17-40L of een aantal Sigma-varianten...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Originally posted by Drosera
      Maar ik vind het beter op voorhand te beslissen welke lenzen je in de toekomst gaat kopen (daarbij lettende op waar je interesses binnen de fotografie liggen)
      Ik weet niet of dat wel helemaal klopt. Ik heb ondervonden dat je pas echt weet wat je wil en niet wil als je een bepaalde lens een tijdje gebruikt hebt. Neem nu zo een allrounder in het midrange segment. Ik heb ook een 28-135 en ik beleef er heel veel plezier aan, maar nu begint het te kriebelen om die te vervangen door iets met meer groothoek en constante f2.8: zeg maar een 24-70L. Een half jaar geleden zou het nog niet in mij zijn opgekomen om 1400 euro neer te leggen voor een 24-70, maar mijn mening is enigszins veranderd (ja, verklaar mij maar gek) omdat ik de beperkingen van mijn huidige lens heb leren kennen.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

@pieter
        mmm, ik denk dat het beetje afhangt ook van je budget. Ik (student-alleszins nog een paar jaar) beschik niet over een stevig maandinkomen . En naast fotografie blijft op vakantie gaan een enorme grote en dure hobby. Daardoor kan ik me de luxe van wat impulsiever kopen niet permiteren.
        Maar wie echt volledig leeft voor de fotografie, of gewoon een groter budget heeft kan op die manier wel werken

@cooma
        idd, met die overlap en allround redenering heb je wel gelijk. Hoewel, mis je als je alleen maar die 28-135 gebruikt in sommige situaties niet wat meer groothoek? If so, zit je weer met 2 lenzen te zeulen...
        En zo blijven we bezig
        mvg,
        Bert
        D90 - Tokina 12-24/F4 - ...

Comment

Originally posted by Drosera
          Maar wie echt volledig leeft voor de fotografie, of gewoon een groter budget heeft kan op die manier wel werken
          Ja ja, maar ik moet nog een huis bouwen ook, hoor. Geen dure vakanties meer de komende jaren...
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

En geen dure lenzen meer kopen zekers?
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Huis op de Cayman's? Da is toch waar al die don vito's en zo hun spaarpotje hebben ....
              Nu snap ik je verandering van mening na een paar jaar

Kiddin'
              mvg,
              Bert
              D90 - Tokina 12-24/F4 - ...

Comment

Working...
              X