Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat kiezen nu ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wat kiezen nu ?

Iemand wil een cam kopen en zit te twijfelen tussen
    een Olympus c5060z en een Minolta Dimage a1
    De Olympus kan direct op 3:2 fotograferen ,de Minolta niet.
    Wat zouden jullie kiezen ?
    Dank bij voorbaat
    Canon 7D + Canon 350d + 70-200/f4.0LUSM + 17-40/f4.0LUSM
    Nikon Coolpix 775 en cp 5700

A1, zonder twijfel.
    Volgens mij de beste camera met vaste lens die momenteel op de markt is.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

De snelheid van de A1 en de 28-200mm lens maken het verschil. Er zijn, als je de handleiding hebt gelezen, ontzachlijk veel instel mogelijkheden. Natuurlijk is daar ook de volledig manuele bediening.
      Ik ben alleszins na vijf dagen gebruik nog steeds niet door de handleiding (172blz). Veel experimenteren geblazen op het ogenblik, zeker met de sneeuw. Ik vind de A1 ook beter in de hand liggen dan de CP5700.

Ron
      Ron
      D70 met glas van 28 tot 500 mm en andere snuisterijen.

Comment

de A1, ik heb die en k ben er heel tevreden van, snel, veel instelmogelijkheden, 7x optische zoom,... ik ben nog een leek in fotografie maar ik denk dat ik nog een eindje verder kan todat ik alles onder de knie zal hebben, maar gelukkig is er nog de heel goede autostand

greets thijs

Comment

bedankt voor de reacties !!
          Canon 7D + Canon 350d + 70-200/f4.0LUSM + 17-40/f4.0LUSM
          Nikon Coolpix 775 en cp 5700

Comment

Nog een uitstekend alternatief: de Fuji S7000. Een kennis van me heeft er sind enkele weken eentje, en ik heb gisteren enkele testshots bekeken en bewerkt. De foto's vertonen veel minder verscherpings- en compressiesporen dan bij de 602 het geval was, en reageren beter op nabewerking. Het ruiniveau valt reuze mee (ik schat op ISO400 ongeveer evenveel als een G5 op ISO200) en de eigenaar van het toestel verzekert me dat hij onder de indruk is van de AF-snelheid (iets meer dan een halve seconde in het donker) en van het geringe batterijverbruik.

Ik heb zelf een Fuji 6900 gehad (die ik qua beeldkwaliteit nog altijd beter vind dan de 602), en ik moet zeggen dat de beelden uit de S7000 zeker even goed vind. Natuurlijk heeft de nieuweling kunnen profiteren van de technologische vooruitgang: hij heeft 2x zoveel pixels, een merkbaar lager ruisniveau, NOG betere kleuren en, zoals gezegd, een veel snellere AF.

Ik weet niet of er op dit forum al S7000 eigenaars zijn, maar het loont vast en zeker de moeite om op zoek te gaan naar gebruikerservaringen van dit toestel. In mijn ogen is dit toestel ook een beetje het bewijs dat de SuperCCD superieur is als het op ruisbeheersing aankomt.
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Via kennis vernomen, zijn zeer tevreden over A1.

Comment

Working...
              X