Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

135 mm is niet 135 mm ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Bedankt voor de link fredericrom
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

Comment

De foto van de 70-200 is beetje bewogen, daarom ziet het ook niet zo scherp uit in die verkleinde versie. Ik heb later nog enkele foto's gemaakt met de L-zoom en die waren stukken beter dan de eerste. Ik heb het maar zo gelaten omdat de topic hier niet over ging.
      Groetjes, Blord

Canon 7D en wat lenzen.

Comment

Aanvullende test. Afstand 80cm. Zoals jullie zien stelde ik de 28-135 in op de korste afstand, doch de EXIF geeft 29 mm aan. Let ook op de barrel bij de 17-40.

Canon 17-40L F4 in de 28mm stand bij F8

Canon 28-135 F3.5-5.6 in de 28mm stand met F8

Comment

Let niet alleen op de barrel, maar vooral op de scherpte
          Bedankt voor de aanvullende tests, Jan
          www.damafoto.be
          Facebook Damafoto

Comment

en de reden is: brandpuntverkorting bij dichtbij scherpstelling. Zoals ergens eerder gezegd kan je enkel de brandpunt bepalen bij scherpstelling op oneindig.

Comment

Originally posted by fotofiel
              en de reden is: brandpuntverkorting bij dichtbij scherpstelling. Zoals ergens eerder gezegd kan je enkel de brandpunt bepalen bij scherpstelling op oneindig.
              Je kan dat zien als je de randen van het frame in de gaten houdt bij het scherpstellen. Wat mij wel verbaast, is dat het zo sterk zichtbaar is. Enig idee in welke mate of volgens welke regels er verkorting plaatsvindt?
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Working...
              X