Dag allemaal,
ik ben geen doorwinterde fotografe, maar maak wel zeer vaak foto's met mijn canon ixus 60.
Ik maak vooral foto's in macro van planten en bloemen of zelfgemaakte juwelen.
Maar uiteraard ook wel andere dingen.
Mijn fototoestel is aan vervanging toe en ik heb daarvoor een budget voorzien van max 500 euro.
Ik wil echt een compacte camera want ik heb mijn fototoestel altijd bij en met een spiegelreflex is dat niet mogelijk.
Ik kan wel iets beter dan de doorsnee mens foto's maken - al zeg ik het zelf
- maar niet goed genoeg om hier in het rijtje te komen staan
.
En ik ken weinig of niks van de techniek van toestellen en kan moeilijk beoordelen wat een goed toestel is.
Nu heb ik me laten vertellen dat de canon powershot goed is, die zou nog beter zijn dan de ixus. Maar als ik daar op google stel ik vast dat er heel veel verschillende ixussen en powershots zijn met een grote prijsvariatie.
En ik zie door het bos de bomen niet meer...
Vandaar mijn vraag :
Ik zoek dus
- een compact toestel ( liefst een ixus of powershot maar andere voorstellen zijn altijd welkom ), handtasgrootte
- goed in macrofotografie
- moet lang meegaan : ik ga niet om de 2 jaar een nieuw toestel kopen
- en intensief gebruik
- max 500 euro alles in
- filmopname is niet nodig
Wat zouden jullie me aanraden ?
( en als je een idee wil van wat voor soort foto's ik maak : kijk dan eens op mijn blog : www.mooisvanme.blogspot.com )
ik ben geen doorwinterde fotografe, maar maak wel zeer vaak foto's met mijn canon ixus 60.
Ik maak vooral foto's in macro van planten en bloemen of zelfgemaakte juwelen.
Maar uiteraard ook wel andere dingen.
Mijn fototoestel is aan vervanging toe en ik heb daarvoor een budget voorzien van max 500 euro.
Ik wil echt een compacte camera want ik heb mijn fototoestel altijd bij en met een spiegelreflex is dat niet mogelijk.
Ik kan wel iets beter dan de doorsnee mens foto's maken - al zeg ik het zelf
![Wink](https://forum.belgiumdigital.com/core/images/smilies/wink.gif)
![Wink](https://forum.belgiumdigital.com/core/images/smilies/wink.gif)
En ik ken weinig of niks van de techniek van toestellen en kan moeilijk beoordelen wat een goed toestel is.
Nu heb ik me laten vertellen dat de canon powershot goed is, die zou nog beter zijn dan de ixus. Maar als ik daar op google stel ik vast dat er heel veel verschillende ixussen en powershots zijn met een grote prijsvariatie.
En ik zie door het bos de bomen niet meer...
Vandaar mijn vraag :
Ik zoek dus
- een compact toestel ( liefst een ixus of powershot maar andere voorstellen zijn altijd welkom ), handtasgrootte
- goed in macrofotografie
- moet lang meegaan : ik ga niet om de 2 jaar een nieuw toestel kopen
- en intensief gebruik
- max 500 euro alles in
- filmopname is niet nodig
Wat zouden jullie me aanraden ?
( en als je een idee wil van wat voor soort foto's ik maak : kijk dan eens op mijn blog : www.mooisvanme.blogspot.com )
Comment