Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geheugenkaart voor de Canon 10D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

@ Pjotr ank U voor de nuttige tips.
    mvg FrançoisVM
    Canon 7D

Comment

Originally posted by Pieter G.
      OK, ik zal het nog 1 keer herhalen. Ik heb bij mijn toestel een 1GB Kingston Hi-Speed multi-level cell CF gekocht, en heb van mijn eerste dikke 1000 foto's er 120 of wat verloren omdat ze plots corrupt bleken te zijn, hoewel dat aanvakelijk bij het opslaan niet zo was. Dit is een verschijnsel dat bij andere camera's, waarvan wel officieel bekend is dat ze enkel SLC ondersteunen, ook voorkomt. Ik heb hetzelfde gehad met een 256MB en een 512MB kaartje van twee andere, voor mij onbekende merken, waarvan ik de naam zelfs niet meer weet.

Sinds ik met SLC kaartjes (van bij Otto Knap, ja) werk, heb ik 4000 foto's gemaakt en GEEN ENKELE meer verloren. Ik geloof ook niet snel geruchten, maar uit mijn eigen ervaring weet ik genoeg, en ik heb het hier al meermaals verkondigd. Voor mijn part hoeft niemand SLC flash memory te gebruiken in zijn of haar 10D, maar ik zweer er nu bij.

Ik probeer niemand te overtuigen, alleen maar mijn ervaring als gebruiker mee te delen. Ik vind dat ik dat op zijn minst mag, en misschien zelfs moet doen als iemand hierover een specifieke vraag stelt. Ik heb mijn mening en jij de jouwe; laten we het daarop houden...
      Geen probleem pieter ik heb niets tegen jou nog tegen je mening. En je mag van mij slc, mlc of wat dan ook gebruiken in je 10D. Maar omwille van de fabeltjes van otto knap ben je gaan geloven dat jouw probleem een slc,mlc probleem was en wel officiel is slc niet nodig en mijn eigen ervaring zegt mij ook dat het niet nodig is. En die is evenveel waard als de jouwe toch?(heb zelf 1x kingston standaard CF 1GB en 1x 1gb microdrive beide zijn niet slc en werken perfect)) Komt er nog bij dat indien je echt een Kingston Hi-speed cf kaart had deze een slc CF kaart was want de hi-speed(benaming is veranderd naar elite pro op de huidige modellen) zijn altijd slc geweest waar de standaard (dus niet hi-speed) altijd mlc geweest zijn. Heb dit nog even nagevraagd aan slipstream (werkt bij kingston) en hij heeft dit bevestigd. In dit geval had je dus een probleem met een slc cf kaart. Dan kan je toch moeilijk gaan beweren dat je slc nodig hebt he?
      Ik waardeer je input in vele threads enorm pieter maar hier zit je verkeerd en behalve je eigen ervaring(die misschien ook al verkeerd was) is er niets (behalve otto knap die zijn eigen kaarten wil verkopen) dat aangeeft dat je slc geheugen nodig hebt.

Comment

Originally posted by Kevlar
        behalve je eigen ervaring(die misschien ook al verkeerd was) is er niets (behalve otto knap die zijn eigen kaarten wil verkopen) dat aangeeft dat je slc geheugen nodig hebt.
        Dat is waar. Dus laten we hopen dat mijn 10D een alleenstaand geval is en blijft.

(Voor de volledigheid, mijn 1GB van Kingston was wel degelijk de MLC - edge stamp eindigend op MMA -, met oranje stickertje. Ik noem ze hi-speed omdat ze zo bij Topfoto wordt genoemd, maar het was in geen geval een blauw Elite Pro stickertje.)
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Ik wil Cois en de anderen nogmaals wijzen op deze topic :
          http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=25891
          PIN en Goed Geheugen.
          Lees deze heel goed door en lees hoe sommige mensen vlakaf leugen en nonsens durven te posten. Nu nog blijkbaar.
          Vergeet ook niet dat CF kaartjes best goed kunnen zijn, maar als uw kaartlezer niet je van het is, dan kan je ook problemen krijgen, met de foto's op de kaarten.

Comment

Originally posted by tilde
            Vergeet ook niet dat CF kaartjes best goed kunnen zijn, maar als uw kaartlezer niet je van het is, dan kan je ook problemen krijgen, met de foto's op de kaarten.
            Bedankt Tilde en dan heb ik natuurlijk direct een andere vraag.
            Welk zijn dan betrouwbare CF kaartlezers.
            Voor mijn memory sticks te lezen van sony heb ik nu ook maar in de winkel het eerste de beste genomen,de goed koopste natuurlijk.
            Van Korea of Hongkong komt dat ding,ik heb er nu wel nog geen problemen mee gehad.
            mvg FrançoisVM
            Canon 7D

Comment

Originally posted by tilde
              Lees deze heel goed door en lees hoe sommige mensen vlakaf leugen en nonsens durven te posten. Nu nog blijkbaar.
              Als dat op mijn postings slaat, is dat een heel ongenuanceerde uitspraak van jou.
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Working...
              X