Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geheugenkaart voor de Canon 10D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Geheugenkaart voor de Canon 10D

Welk zijn zoal de beste geheugekaarten voor de Canon 10D,want ik heb al gehoord dat microdrives nogal gevoelige dingetjes zijn.
    mvg FrançoisVM
    Canon 7D

Originally posted by Cois
    Welk zijn zoal de beste geheugekaarten voor de Canon 10D,want ik heb al gehoord dat microdrives nogal gevoelige dingetjes zijn.
    Ik gebruik al geruime tijd een microdrive in mijn 10D en nog steeds zonder enig probleem.
    Een CF-card is natuurlijk zo goed als ongevoelig voor schokken, en als het prijsverschil echt klein is, zou ik nu ook voor een CF-card kiezen.
    Maar zoals gezegd, mijn microdrive doet het nog steeds perfect en eigenlijk ben je met je camera sowieso al voorzichtig...
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Comment

Als ge uwen 10D laat vallen is hij kapot...
      Als ge uw Microdrive laat vallen ook...
      Als ge uw CF laat vallen veel kans van niet.

CF is sneller, minder kwetsbaar, heeft geen bewegende delen, dus minder onderhevig aan slijtage, en verbruikt geen extra stroom van de cam. CF 1GB zal wel een stukje duurder zijn dan MD 1GB.

www.damafoto.be
      Facebook Damafoto

Comment

@ Dama: welke merk van CF kaart zijn zoal de betrouwbaarste zonder naar de prijs te zien.
        mvg FrançoisVM
        Canon 7D

Comment

Toshiba Professionals zijn heel goed.

Voor de 10D moeten de CF's trouwens single levels zijn! Anders kun je problemen krijgen...
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Ik denk niet dat er slechte bestaan.
            Ik heb Sandisk en Transcend.
            Heb nu 2GB van Ridata in bestelling bij Vasa (PIN).
            PIN is zeker een goed adres !
            Originally posted by Cois
            @ Dama: welke merk van CF kaart zijn zoal de betrouwbaarste zonder naar de prijs te zien.
            www.damafoto.be
            Facebook Damafoto

Comment

Heb 2 microdrives in gebruik en tot nu toe nog geen problemen mee gehad ,nochtans hebben ze al heel wat meegemaakt tijdens onze reis.

Comment

Dag Cois,
                Net gelijk Dama heb ik ook CF kaarten van PIN (http://www.powerinnumbers.com.au/) 1GB Silicon Power en 1GB Ridata, beiden werken zeer goed! Met microdrives heb ik geen ervaring, ik weet wel dat ze meer kwetsbaarder zijn. Ik geloof dat Jaja ooit eentje had laten vallen vanop een hoogte van 30 a 40 cm. De microdrive was meteen goed voor de prullenbak. Dus als ik moest kiezen
                Mvg Patrick Billen, alias Tommie
                www.wondermooi.be
                www.patrickbillen.be

Comment

Ik gebruik al 2 jaar een microdrive..ook in zeer slechte omstandigheden bv. trillingen bij helicoptervluchten...rock optredens...sportopnamens van op een moto...en ook al gebruikt bij -18c. Ik heb nog nooit problemen gehad. Wel vind ik dat de nieuwste cf kaartjes sneller inladen.
                  Groetjes Ronny

Comment

Dank U mensen allemaal ,ik denk dat ik toch maar voor de CF kaart zou gaan dan.
                    Het moeten singel levels zijn voor de 10D hé,wat wil dat nu weer zeggen.
                    Heb ik ook niet ergens gelezen dat ge de eerste maal voor ge een CF gebruikt,de software dat op die CF staat moet installeren op u pc en liefst nog ergens opslaan,voor ge die CF formateert.
                    mvg FrançoisVM
                    Canon 7D

Comment

Als je nu echt wil weten welke CF card goed presteert in je camera kijk dan eens op http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007
                      Hier staat een compleet vergelijkingsoverzicht van een heleboel CF cards in een heleboel camera's

Trouwens, de Microdrive kan best wel een stootje hebben. Ik dacht zelfs 4G wanneer deze in ruststand is en 1,5G tijdens lees/schrijfacties.
                      Always on the move for some action.

http://www.rienwillems.nl en http://www.sidecarcross.com

Comment

Hallo François,

Ik zou zeer zeker voor CF kaartjes gaan, ik werk met Ridata en ben daar héél tevreden van.
                        Aankopen via Internet bij PIN.
                        Zeer snelle levering en zeer goede prijzen.

Ieder heeft zijn mening, ik koos voor risicospreiding en werk op 4 X 512 Mb.
                        Dit heeft ook praktische overwegingen, omdat ik per kaartje een fotosessie wil doen en héél de sessie op 1 kaartje wil. Niet meer of ook ni minder dan ik na bewerkingen en omzettingen alles samen op een CD kan krijgen om naar mijn model te sturen.

Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Ik heb pas een Sandisk ultra II gekocht, extra snel en je kunt het inderdaad goed merken t.o.v. een gewone. Zeker bij de 10D.
                          Bij Kamera-express hebben ze deze getest.
                          Heb ze ook op eBay zien staan.

Suc6
                          Olympus Om-d e-M1 Mark II, M.Zuiko Pro 12-40 F/2.8, M.Zuiko Pro 40-150 F/2.8, 1.4 converter, M.Zuiko 60mm F/2.8 macro

Comment

Originally posted by Rien Willems

Trouwens, de Microdrive kan best wel een stootje hebben. Ik dacht zelfs 4G wanneer deze in ruststand is en 1,5G tijdens lees/schrijfacties.
                            Wel iéts meer dan dat, Rien

Shock (operating mode): 175G (2ms)
                            (nonoperating mode): 1500G (1ms)

Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Sorry mensen,toch heb ik nog 2 vraagjes.
                              Het moeten singel levels zijn voor de 10D hé,wat wil dat nu weer zeggen.
                              Heb ik ook niet ergens gelezen dat ge de eerste maal voor ge een CF gebruikt,de software dat op die CF staat moet installeren op u pc en liefst nog ergens opslaan,voor ge die CF formateert.
                              Die Cois moet toch alles nog vragen hé.
                              mvg FrançoisVM
                              Canon 7D

Comment

Working...
                              X