Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eindelijk is DE ideale compactcam uit : OLYMPUS XZ-1

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Eindelijk is DE ideale compactcam uit : OLYMPUS XZ-1

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
    Maar het is en blijft een kompakkie met kleine sensor en veel ruis.
    Dat kun je als reactie geven bij ELKE compact camera.
    Het is een ander segment als DSLR, geen appels met peren vergelijken.
    Olympus E-3 + Zuiko Digital 14-54 f2.8-3.5 + Zuiko 50-200 SWD f2.8-3.5 + Zuiko 50 macro + Zuiko 7-14 f4.0
    http://petermaas.blogspot.com/

Comment

De XZ-1 zal ongetwijfeld een goede compact zijn...maar heb mijn LX5 nu al uit gebreid kunnen testen en ik sta steeds verstomd van de scherpte van de foto's die hij geeft...ik heb dit nog met geen enkele compact gehad...enig nadeel is bij iso400 begint de ruis erdoor te komen maar dat is toch bij elke compact zo...;
      Hier enkele vb van de LX5

Grtz Templar
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
        De XZ-1 zal ongetwijfeld een goede compact zijn...maar heb mijn LX5 nu al uit gebreid kunnen testen en ik sta steeds verstomd van de scherpte van de foto's die hij geeft...ik heb dit nog met geen enkele compact gehad...enig nadeel is bij iso400 begint de ruis erdoor te komen maar dat is toch bij elke compact zo...;
        Hier enkele vb van de LX5

Grtz Templar
        Waarom foto's posten in dit XZ-1 topic van een andere camera, wil je ons overhalen om géén XZ-1 te kopen?
        Trouwens, ik zie hier geen betere foto's dan de xz-1.
        Olympus E-3 + Zuiko Digital 14-54 f2.8-3.5 + Zuiko 50-200 SWD f2.8-3.5 + Zuiko 50 macro + Zuiko 7-14 f4.0

Comment

Wat is dat nu weer voor flauwe kul....ik post deze foto's omdat ze het ook hebben over de LX5 in het begin...ik zeg toch niet dat de XZ-1 niet goed is hé....leer eerst eens iets lezen voor ge kritiek geeft....Mijn maat heeft ook een XZ-1 en in sommige omstandigheden is hij zelfs beter in andere omstandigheden heb ik dan liever de LX5 en de laatste berichten gingen over ruis bij hogere iso....daarom post ik wat foto's zodat ge kunt vergelijken man...man...

grtz
          Templar
          Last edited by Templar; 28 augustus 2011, 17:50.
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Eerlijk gezegd, ik kijk amper naar de foto's op een PC om de kwaliteit van een camera of een lens te bepalen . . . wat uiteindelijk op papier komt bij een afdruk is de bepalende factor . . . . en bij alle compacts die ik al gehad heb ( een stuk of tien ) is het kwaliteitsverschil in mijn ogen amper en meestal zelfs helemaal niet op te merken ( A4 formaat afdrukken )
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
              Wat is dat nu weer voor flauwe kul....ik post deze foto's omdat ze het ook hebben over de LX5 in het begin...ik zeg toch niet dat de XZ-1 niet goed is hé....leer eerst eens iets lezen voor ge kritiek geeft....Mijn maat heeft ook een XZ-1 en in sommige omstandigheden is hij zelfs beter in andere omstandigheden heb ik dan liever de LX5 en de laatste berichten gingen over ruis bij hogere iso....daarom post ik wat foto's zodat ge kunt vergelijken man...man...

grtz
              Templar
              Nou Nou, Wat is de naam van dit topic?
              Ik zeg verder niets meer.

Comment

Wat maakt dat nu uit!!!

grtz

Templar

Comment

Nou Nou, Wat is de naam van dit topic?
                  Ik zeg verder niets meer.
                  Inderdaad, wat maakt dat nu uit man. Templar probeert toch enkel maar voorbeelden te geven die aansluiten op een stukje van het topic? Als we zo gaan beginnen...delete dan 90% van de comments want die zijn ook niet relevant naargelang "de naam".

Mooie foto's trouwens Templar

* en de D90 rules

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
                    Inderdaad, wat maakt dat nu uit man. Templar probeert toch enkel maar voorbeelden te geven die aansluiten op een stukje van het topic? Als we zo gaan beginnen...delete dan 90% van de comments want die zijn ook niet relevant naargelang "de naam".

* en de D90 rules
                    'k deel deze mening ....
                    grts Peter
                    BD1754BE / Body & glass

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht

* en de D90 rules
                      Thanks en......
                      Inderdaad!!!!!

grtz

Templar

Comment

Ik heb mijn Olympus XZ-1 nu al een maand.

Als ik foto's trek in een 'low light' omgeving zijn deze veel helderder op het scherm van mijn camera dan op het scherm van mijn mac.
                        Het is enkel bij weinig licht want in een lichtrijke omgeving is dit niet.

Zijn er nog die dit ervaren?
                        Canon EOS 350D, Canon IXUS 870 IS, Olympus ZX-1, Olympus Camedia C 60 zoom, Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM, Canon EF 70-200mm f/4L IS USM, Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Platmuts Bekijk bericht
                          Ik heb mijn Olympus XZ-1 nu al een maand.

Als ik foto's trek in een 'low light' omgeving zijn deze veel helderder op het scherm van mijn camera dan op het scherm van mijn mac.
                          Het is enkel bij weinig licht want in een lichtrijke omgeving is dit niet.

Zijn er nog die dit ervaren?
                          Ja maar dat is niet abnormaal natuurlijk. De helderheid van je scherm van je camera is bedoeld om de foto's te bekijken in normaal daglicht. In een low-light situatie zal je je helderheid van het beeldscherm van je camera naar beneden moeten bijstellen om een realistische weergave te krijgen van je foto. Dat is niet alleen met de XZ-1 zo maar ook met andere camera's
                          D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                          Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                          Flickr - JAlbum

Comment

@Eric: Merci voor je reactie en zeer mooie foto's op je website.
                            Canon EOS 350D, Canon IXUS 870 IS, Olympus ZX-1, Olympus Camedia C 60 zoom, Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM, Canon EF 70-200mm f/4L IS USM, Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM

Comment

Twee voorbeeld foto's met specificatie staan op deze site:

http://zoom.nl/album/102724/olympus-.../30/index.html

Mvg

Comment

En dat allemaal 5 jaar na de introductie van de Fujifilm F31fd (die al weer voortboorduurde op de eerdere F10 e.d.)

Voorbeeldje lichte crop op iso 800:

Ik sta dus nog niet te springen. De f31fd is een stuk compacter en als je iets groters meeneemt doet een PEN het ook best behoorlijk (en dan bedoel ik beter en met meer mogelijkheden).
                                Last edited by Spanjaart; 3 november 2011, 23:34.
                                Sony en Olympus
                                Fotoseries

Comment

Working...
                                X