Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

A70 + niet standaard lenzen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• A70 + niet standaard lenzen?

Ik beschik over een Canon powershot A70 en heb die nu al een half jaar. De beperkingen van dit toestellen beginnen mij toch wel enigsinds te irriteren. Voornamelijk de trage autofocus.
    Nu kan ik er een adaptor ring voor kopen en drietal lenzen op zetten. (Volgens de canon website)
    Nu kosten die lenzen toch gauw evenveel als het toestel mij gekost heeft. Het probleem van de trage autofocus zal hiermee ook niet verholpen zijn.
    Aangezien fotograferen een blijvende hobby lijkt te worden denk ik er aan om binnen enkele jaren (als ik geld begin te verdienen) een DSLR te kopen. Nu lenzen A70-lenzen kopen zou dan eigenlijk weggesmeten geld zijn.
    Ik vraag mij nu of ik, op de A70, DSLR compatibele lenzen kan zetten.
    Ik heb al wat lens informatie bekeken en de meeste moderne lenzen komen toch met autofocus.

Kan dit of niet?
    Zonee, alternatieven?

neen, je kan daar geen lenzen opzitten die voor DSLR zijn gemaakt.
    Alternatieven: ipv de lenzen van canon te kopen eens kijken naar andere merken van converters: raynox, kenko, tiffen ....

Deze zullen misschien wel goedkoper zijn, maar kwalitatief ook minder...
    http://www.vannecke.be
    Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
    Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

Comment

dan toch liever even wachten van investeren.

Comment

Working...
      X