Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Info ivm hybridecamera's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Info ivm hybridecamera's

de nex 18-200 beschikt naast de gewone beeldstabilisatie ook over active image stabilisation systeem nodig om te filmen uit de vrije hand, tenminste als je geen liefhebber bent van dansende beelden die je na een 0,5 minuutje geweldige hoofdpijn bezorgen. Sony heeft dit systeem overgenomen van zijn camcorders en is ook terug te vinden DSC-HX100V, iets wat toch vrij belangrijk is als je wil filmen.

dacht dat nex5 in kit te vinden is met 18-200mm lens voor rond de 800 euro.
    Is uiteraard meer dan 500euro maar je krijgt er ook veel meer voor dan voor een hybride van 450 a 500 euro. Op termijn is het een betere investering, maar iedereen moet zijn eigen budget beheren.

Comment

Ik heb een Panasonic LX3, de voorganger van de LX5, en ben er supercontent van.
      Gewoon een dijk van een compactje met een zalige lens van Leica.
      Kan Doudeke alleen maar gelijk geven, de Pana LX3 en LX5 zijn ideaal als huis- en tuin fototoestel.
      't is maar wat je er mee wilt doen.

Senn

Comment

Hey,

nogmaals bedankt voor de nuttige tips!

Hoe meer ik lees over fototoestellen, hoe meer ik zin krijg om er mij op toe te spitsen. Zo'n reflexcamera moet zalig zijn om mee te kunnen spelen.

Maar: om gedurende lange periode in verre gebieden op reis te gaan heb ik geen zin om te zeulen met een reflexcamera, zeker niet als beginner die bovendien schrik heeft dat zijn toestel zou gepikt worden, dus denk ik toch maar te gaan voor een goede compactcamera of eventueel een lichte en compacte hybride.

Qua compactcamera twijfel ik nog tussen de Panasonic LX5 met een beperktere zoom van 3.8 x en 5x intelligent zoom, of voor de Panasonic Lumix TZ 10 met 12x zoom (die direct een stuk goedkoper is).

Ik zou eerder geneigd zijn om de LX5 te kiezen. Iemand ervaring met de zoom bij dit toestel en trekken bij minder licht? Wat doet die 5x intelligent zoom eigenlijk juist? Kan je daarmee bijvoorbeeld een vogel fotograferen die in een boom zit op 20m afstand en toch nog een mooi beeld krijgen?

Anderen ervaring met de zoom van de Lumix TZ 10 en fotograferen bij minder licht?

Wat voor mij belangrijk is:

-compact/licht toestel
        -mogelijkheid om (uitgebreid) te filmen
        -redelijk goede zoom
        -snel
        -deftige beelden bij minder licht of binnen
        -prijs mag gaan tot max 600 euro

Comment

neem dan maar een nex of pen met 18-55mm lens. Ik heb een 18-55 lens en ben daar zeer tevreden van.
          De bestel lenzen van alle fabrikanten zijn niet de superzoom's maar diegene met MAXIMUM 5x zoom. vanaf je hoger gaat zul je allerlei afwijkingen tegenkomen.
          wat betreft je checklist:
          -check
          -check (bij nex, bij pen weet ik dit niet)
          -check
          -check
          -check
          -check
          Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
          hier vind je mijn foto's en hier ook

Comment

[QUOTE=Tjubix;3004476]om gedurende lange periode in verre gebieden op reis te gaan heb ik geen zin om te zeulen met een reflexcamera, zeker niet als beginner die bovendien schrik heeft dat zijn toestel zou gepikt worden, dus denk ik toch maar te gaan voor een goede compactcamera of eventueel een lichte en compacte hybride.

Qua compactcamera twijfel ik nog tussen de Panasonic LX5 met een beperktere zoom van 3.8 x en 5x intelligent zoom, of voor de Panasonic Lumix TZ 10 met 12x zoom (die direct een stuk goedkoper is)./QUOTE]
            Als je er echt gedurende lange tijd mee wil trekken zou ik zelfs geen Reflex overwegen (en zelfs een bridge kan onhandig zijn , wegens 'net' te groot)
            Een Travelzoom zoals de TZ 10 (of nieuwe TZ20) of de Sony tegenhanger HX-5 (of de nieuwe HX-9) zou dan veruit mijn voorkeur wegdragen. Die kan je ook in iets mindere wijken / bij regenweer / tijdens klimmen, zonder problemen in of uit je jaszak steken/halen.
            En de sensor is dezelfde als van een bridge , ook de groothoek, alleen in extreme Tele hebben diemeer zoom (en handzoom is nog altijd veel fijner dan + - zooooooom )
            je bespaart (of riskeert) 200 € minder , kosten beide 259 € (ref: konijn)
            www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

Ik stel toch ook die NEX-3 met 18-55 voor . Als je in donkere omstandigheden moet fotograferen kan je met die (relatief) grote sensor beter de hoge ISO-waarden aan. Voor veel zoom komt er dit jaar nu wel een 55-200mm (OSS ?) en die zal niet zo duur zijn denk ik...maar nog altijd boven je budget vrees ik .
              Oorspronkelijk geplaatst door canonfreak1000D Bekijk bericht
              De bestel lenzen van alle fabrikanten zijn niet de superzoom's maar diegene met MAXIMUM 5x zoom. vanaf je hoger gaat zul je allerlei afwijkingen tegenkomen.
              (sic)
              Ik ben geneigd om dit als 'algemene waarheid' tegen te spreken. De 70-400G SSM van Sony heeft 5,7x 'zoom' en presteert erg goed. Scherpte, CA, vervorming, vignettering,...op elk gebied is hij 'top' . Maar er hangt natuurlijk ook een prijskaartje aan .
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

ik ben in het bezit van een fz 38 van panasonic
                ben er zeer tevreden over, vooral de lichtsterke lens van leica is een ++
                ook de beeld kwaliteit vind ik super vooral als ik macro fotografie doe
                daarbij kan je twee voorzet lenzen extra kopen de close-up en een groothoeklens deze zijn er op te zetten met een lensadaptor
                mijn volgende toestel word zeker de fz100 momenteel al in de aanbieding voor 399€
                Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                  Ik ben geneigd om dit als 'algemene waarheid' tegen te spreken. De 70-400G SSM van Sony heeft 5,7x 'zoom' en presteert erg goed. Scherpte, CA, vervorming, vignettering,...op elk gebied is hij 'top' . Maar er hangt natuurlijk ook een prijskaartje aan .
                  dat ise cht mierenneuken, hiermee wil ik gewoon duidelijk maken dat je best geen 30x zoom koopt (zelfs geen 15x)
                  Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                  hier vind je mijn foto's en hier ook

Comment

Zeg dan gewoon wat je wil zeggen in plaats van zo'n dingen te schrijven ...want zo maak je het alleen maar verwarrend.
                    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Ik ga een paar maand in het Amazonewoud zitten en zoek dus een beetje een all-around toestel met ook wat zoom om dieren te fotograferen.

Dus:

-compact / licht en moet tegen een stootje kunnen
                      -redelijk bestand tegen vocht en vuil
                      -in alle omstandigheden mooie beelden (ook bij minder licht)
                      -snelheid
                      -mogelijkheid om deftig en veel te filmen
                      -prijs max 600 à 800 euro

Ik twijfel serieus tussen:

*Olympus PEN-reeks of Sony NEX
                      *Panasonic Lumix TZ 10/ TZ 20 /...
                      *Panasonic Lumix LX5
                      *Olympus XZ-1

Ik ben geneigd om voor de Olympus PEN reeks te gaan met een gewone lens en een zoomlens. LX5 lijkt mij super toestel maar vrees dat die te weinig zoom zal hebben. Panasonic TZ 10 lijkt mij ook goed maar vind ik dan weer verdacht goedkoop in vergelijking met de andere keuzes (259 €).

Comment

Working...
                      X