Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Parameters Canon 300D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Parameters Canon 300D

Hoe hebben jullie deze parameters ingesteld en wat vinden jullie het beste resultaat. Dank bij voorbaat.

ik vind dit een heel interessante vraag en zou er zelf ook een antwoord op willen maar ik kan het niet zelf geven. maar nu staat het topic toch weer lekker bovenaan!
    eos 60D met sigma 17-70 2.8-4, canon 18-55 mm + canon 75-300 mm IS USM-lens + sigma 50-500 mm + speedlite 420EX
    --- sinds ik een fototoestel heb, zie ik veel beter ---

Comment

Als ik in JPG werk is dat meestal met scherpte en contrast op +1.
      Op die manier vragen de foto's geen extra verscherping of andere nabewerking meer, maar ook je lens speelt hierin een belangrijke rol natuurlijk, de kitlens behoeft naar mijn gevoel meer verscherping dan mijn 70-200.
      Mark (300D)

Comment

Originally posted by Cyrox
        Als ik in JPG werk is dat meestal met scherpte en contrast op +1.
        Op die manier vragen de foto's geen extra verscherping of andere nabewerking meer, maar ook je lens speelt hierin een belangrijke rol natuurlijk, de kitlens behoeft naar mijn gevoel meer verscherping dan mijn 70-200.
        Dat zal wel, Mark. Die 70-200 is dan ook een prachtding.

Je raakt hier ook een belangrijk punt aan: nabewerking. Doe je, zoals ik, nabewerking op elke foto die het bewaren waard is, dan ben je beter af met zo weinig mogelijk verscherping of contrast- en saturatieverhoging. Photoshop is namelijk veel beter in dat soort taken dan je camera. Wil je je foto's zo uit de camera gebruiken, dan kan je maar beter kiezen voor wat extra verscherping, contrast, saturatie en zo. Ik geloof dat de 300D standaard ingesteld is met een paar parameters op +1, niet? Misschien loont het ook de moeite om per lens bepaalde parameters te hanteren, want de verschillen zijn vaak zeer groot.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Misschien loont het ook de moeite om per lens bepaalde parameters te hanteren, want de verschillen zijn vaak zeer groot.
          Ja, dat denk ik ook, het is er nog niet van gekomen tot nu toe maar ik ga er toch eens werk van maken, je kan die profielen dan opslaan zodat je gemakkelijk nadien je instellingen kan wijzigen bij het wisselen van lens.
          Mark (300D)

Comment

Staat bij mij steeds op parameter 2. De rest gebeurt in Photoshop.

Ludovic.
            EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
            BD0118BE

Comment

Working...
            X