Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 70-200 f2,8 VR en autofocus

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon 70-200 f2,8 VR en autofocus

vandaag dit leuke ding uitgepakt en zitten testen .. plots begint de autofocus te haperen .. toestel uit en aan, en werkt terug. Nu is ie dood en komt niet meer tot leven

ook weigert de D100 af en toe om foto's te nemen als ik me dan wil behelpen via manuele focus.

een andere lens op de D100 geeft geen probleem. (en neen, de knop M/A-M staat niet op manueel, en de D100 heb ik zowel op "S" als "C" geprobeerd, zonder resultaat echter)

iemand een idee wat de oorzaak kan zijn? 'k zal maandag maar eens naar De Beukelaer bellen zeker?

Heb je de contacten van camera en lens al eens schoongemaakt? Lens eraf en er weer op gedaan? Accu is vol? 2e schakelaar van bovenaf gezien OP de lens, staat op full?
    Mijn D100 weigerde vanmiddag ook te werken, bleek dat ik de linker draaiknop nog op WB had staan, duhhhhh.

Comment

heb ik gedaan. Ik merk op dat als ik de sluiter induw het veld waar het aantal te nemen foto's in staat veranderd in "r06" Heb je een idee wat dit wilt zeggen?

Comment

dat gebeurt ook in de zoeker. Dat is het aantal foto's die bij dezelfde instellingen nog kunt maken in de tijdelijke geheugenbuffer.

Comment

heb je toevallig een idee waarvoor de drie knopjes op het einde van de 70-200 dienen? (die knopjes zijn niet ver van het scherpstelvenster .. toevallig geen lock functie?)

Comment

da's de AF-lock. Gebruik ik nooit.

Comment

en hoe "unlock" je die dan? (ik denk wel dat ik dat knopje geduwd heb, maar at ik nu ook probeer, geen verandering )

Comment

reset de camera eens?

Comment

helpt ook niet .. soit, bedankt voor je hulp .. ik ga maandag eens bellen naar de importeur, en tot dan zal't zeker manual focus zijn. ('t is een leenlens in afwachtig dat de bestelde lenzen toekomen)

Comment

zodra je een foto hebt gemaakt zou de aflock uit moeten zijn. Gelukkig maar dat het een leenlens is dan. Je kunt toch ook vrijdag of zaterdag bellen? Is 't een winkel of een importeur?

Comment

de leenlens is van de Beukelaer, de Belgische importeur, vrees dat die pas maandag herbeginnen

Comment

Heb je al geprobeert met een andere lens op je toestel ? want als alles goed gaat met een andere lens weet je zeker dat er niets aan de hand is met je body,ik heb namelijk ook een keer problemen gehad met scherp stellen en toestel terug gebracht naar inca en daar is toen een andere diafragma unit ingezet, en toen was alles weer inorde
                        D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                        www.langenacker.nl

Comment

ik zou die lens ook 'ns op een andere camera monteren...je weet nooit
                          als je mijn oude topic naleest weet je waarom:

http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=33324&SearchTerms=,teleconverto r

bottom line: als 'n andere lens wel werkt, zou ik niet 100% meer durven zeggen dat de body OK is...

Comment

Originally posted by w00ha
                            ik zou die lens ook 'ns op een andere camera monteren...je weet nooit
                            als je mijn oude topic naleest weet je waarom:

http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=33324&SearchTerms=,teleconverto r

bottom line: als 'n andere lens wel werkt, zou ik niet 100% meer durven zeggen dat de body OK is...
                            spijtig genoeg heb ik maar 1 Nikon body in huis .. maar je mag mijn ega overtuigen om ook nog die D2H erbij te nemen zodat we dit even kunnen testen

is het besluit dat deze lens mogelijks niet 100% geschikt is voor mijn body?
                            ik wou ze net aan mijn lijstje bestelde lenzen toevoegen, maar nu twijfel ik toch even

Comment

[/quote]
                              is het besluit dat deze lens mogelijks niet 100% geschikt is voor mijn body?
                              ik wou ze net aan mijn lijstje bestelde lenzen toevoegen, maar nu twijfel ik toch even
                              [/quote]

De lens 70-200 AFS-G/VR werk zeker op de D100,beste is om even de resultaten af te wachten van wat de De Beukelaer kan vinden wat het defect is
                              D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                              www.langenacker.nl

Comment

Working...
                              X