Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe set besteld

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe set besteld

Ik heb de standaard zoom geprobeerd en vond die niet super. Kan er later nog altijd bij. 40mm is zo goed als standaard en 70mm is niet ver af. Toch niet meer dan een stap of twee.

Wat de beschermfilters betreft, als ze niet nodig zijn, laat ik ze liever weg. 80 euro x 2 is niet niks. L glas biedt toch al protectie en met zonnekap vermijd je botsing. Lijkt me voldoende om te beginnen.

Comment

analoog gebruikten we voor de zoomlenzen, ja zo oud zijn we al, 28mm, 35mm, 50mm, 85mm en 105mm. Als je dus nog een 50mm bij koopt ga je meer dan genoeg kunnen coveren en zal je tussen 40 en 50 en tussen 50 en 70 niet gaan missen. Je kan altijd een crop maken of wat dichter of verder van je onderwerp komen.
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rouwkema Bekijk bericht
        Gefeliciteerd Persoonlijk denk ik echter wel dat je op een fullframe snel iets gaat missen in de range tussen de 40 en 70mm. Als standaardlens zou ik eerder gegaan zijn voor een 24-70 of 24-105 ipv een 17-40 (ik heb zelf 17-40, 24-70 en 70-200 op mijn 5D mk2 en de 24-70 staat er 90% van de tijd op)
        +1
        heb zelf ook een 5 serie en ik kan toch echt beamen dat je na verloop van tijd je gaat ergeneren aan het gemis, als standaardlens had ik toch liever de 24-105 of een 24-70 genomen, geweldige lenzen op een FF, met een erg mooi bereik, maar een 17-40 is natuurlijk ook niet verkeerd, neem aan dat je een weloverwogen keus hebt gemaakt.
        Desalnietemin een indrukwekkend eerste set.
        Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
          analoog gebruikten we voor de zoomlenzen, ja zo oud zijn we al, 28mm, 35mm, 50mm, 85mm en 105mm. Als je dus nog een 50mm bij koopt ga je meer dan genoeg kunnen coveren en zal je tussen 40 en 50 en tussen 50 en 70 niet gaan missen. Je kan altijd een crop maken of wat dichter of verder van je onderwerp komen.
          Dat is zeker waar. Het gat tussen de 40 en 70 is zeker wel te overbruggen. Qua flexibiliteit moet je echter een hoop inboeten. Al is het alleen maar dat je met deze combi zult merken dat je vaak tussen de lensen moet wisselen, terwijl je met bijvoorbeeld een 24-105 heel vaak met 1 lens toekunt. Het kan dus wel, maar is een stuk minder praktisch. Met primes trek je dat nog een stukje verder door. Het gebruiken van enkel primes is iets wat ik zeker toe zou juigen, maar dan voor een gevorderde fotograaf die weet wat hij/zij wil en niet voor iemand die zijn eerste SLR koopt.
          http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

http://rouwkema.smugmug.com/

Comment

Ik denk dat het een kwestie van anticiperen is. Uit video heb ik geleerd om een verhaal te vertellen en niet klakkeloos beelden te maken. Je begint met een helder idee en passende kadrage vooraleer naar lenzen te grijpen.

24-105 is een mooie lens maar dan had ik geen 70-200 genomen. En 24mm vond ik net tekort voor wanneer je breedhoek wil.

Trouwens, op 36x24 formaat komt standaard overeen met 44mm. Dan is 40mm net wat dichter bij de standaard dan 50mm. Ik zal zien hoe ver ik geraak; je moet met iets beginnen en 17-40/4 kost niet zoveel geld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door goele Bekijk bericht
              inderdaad zeker niet te lang wachten met kopen van filters!!
              Voornaamste reden hiervoor: Krasjes op de lens!
              Een nieuwe filter kost niets in vergelijking met een nieuwe lens!

Zo heb ik een krasje gemaakt op een nieuwe lens die ik 1 week had
              Sindsdien staan er hier op alle (duurdere) lenzen een uv-filter!
              trollalert!

Nog beter: op alle lenzen 3 filters, want als er 2 breken heb je er nog 1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                analoog gebruikten we voor de zoomlenzen, ja zo oud zijn we al, 28mm, 35mm, 50mm, 85mm en 105mm.
                Daar is geen enkele zoomlens bij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                  Daar is geen enkele zoomlens bij.
                  analoog gebruikte men VOORDAT de zoomlenzen er waren de volgende primes:...
                  Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                  hier vind je mijn foto's en hier ook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                    trollalert!

Nog beter: op alle lenzen 3 filters, want als er 2 breken heb je er nog 1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                      Vanwege mij ook: een dikke proficiat.
                      1 En weer iemand minder die het op zijn materiaal
                      kan steken indien de foto's iets minder zijn.
                      2 Filters kunnen nog wel even wachten hoor. Ten minste die voor bescherming dienen. Ik
                      heb op mijn 17-55 2.8 altijd mijn zonnekap en weiger om er extra glas op te schroeven.
                      Bescherming zat tenzij je in wel erg extreme omstandigheden gaat fotograferen.
                      Maar nogmaals proficiat en veel plezier ermee.
                      1 haha die is goed
                      2 Filters kunnen wachten. Beste bescherming van je glas is nog altijd dat grijze spul in je kop. Beste voor je beeldkwaliteit is nog altijd een lens zonder extra glaasjes voor.
                      The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Goele Bekijk bericht
                        Dat is ook de enige reden om filters te gebruiken, om schade te voorkomen, schade die ook te voorkomen valt ZONDER filters. Daarbij is het glas van een lens ook nog bijzonder hard, dus ge moet u best al doen.

Comment

Van Harte met je aankoop, je hebt nu beste spullen.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Proficiat met deze fantastische set! Ik heb recentelijk ook geinvesteerd, kan niet ontkennen dat ik verliefd naar dit toestel heb zitten kijken

Bankrekening noch vrouw vonden dit echter een goed idee...
                            Canon EOS60D - 50/1.4 - 17-50/2.8 - 70-200/2.8 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dieter Verbauwhede Bekijk bericht
                              ..........

60D is ook een goeie hoor.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dieter Verbauwhede Bekijk bericht
                                Toch raar hé, ze zijn overal hetzelfde dus ... gelukkig

On-Topic : schitterende set, maar ik zou toch proberen er nog een lensje bij te steken, ik heb op mijn 5dII zo'n 95% van de tijd de 24-105 f4 IS staan ... een superlens op FF (op mijn 40D vond ik ze eerlijk gezegd altijd iets tegenvallen in vergelijking met de 17-55 2.8 IS )

Ik heb geen 17-40 gekocht, voor mijn type fotografie mis ik ze (nog) niet, ik had vroeger voor mijn 40D de 10-22 gekocht ... daar heb ik nog geen 0.1% foto's mee gemaakt ... super objectief op zich, maar beperkt toepasbaar. Nu doe ik geen landschapsfotografie dus heb ik zo'n UWA niet nodig, maar een standaard 24- ... lens vind ik onmisbaar.

Gewoon enkele maanden foto's maken met de combi die je hebt ... dan merk je vanzelf wat je eventueel nog mist.

Filters ? Ik was een fervent aanhanger, op elke lens een dure B&W UV filter gezet ... maar nu niet meer ... je beeldkwaliteit gaat altijd achteruit (miniem, maar zeker zichtbaar met de 5dII) en eerlijk gezegd de zonnekap zal de eerste klap wel opvangen zeker ? Alleen als ik naar Zandvoort ga (circuit tussen de duinen dus veel zand) of een rallye doe waar de kiezeltjes wel eens zouden kunnen opvliegen) zet ik toch nog mijn filters terug (ik heb ze nu toch hé)
                                Trouwens, deze week kwam mijn LCW Fader ND Filter Mark II 77mm aan ... wauw ! Duur stukje glas en metaal, maar dat is dus echt een schitterend accessoire dat ik al veel eerder had moeten kopen !
                                Last edited by LamboCars; 3 februari 2011, 15:35.
                                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Working...
                                X