Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 70-200/f2.8 of Canon 70-200/f4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 70-200/f2.8 of Canon 70-200/f4

kosten allebei ongeveer evenveel. vraag me dus af of die Sigma qua beeldkwaliteit echt wel kan wedijveren met de Canon. heeft natuurlijk het voordeel van f2.8, maar die Canon is dan weer een L lens...
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Dit vind ik een zeer moeilijke keuze. De Sigma heeft inderdaad het voordeel van de f2.8, maar de Canon is volgens mij iets compacter en vooral een heel stuk lichter. Beeldkwaliteit is uit beide lenzen top. Misschien kan garantie van compatibiliteit met toekomstige bodies de doorslag geven om toch de Canon te nemen. Voor de f4 hoef je het niet te laten, want die lens is wijd open al haarscherp.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Na heel wat zoekwerk en leeswerk uiteindelijk toch gekozen voor de Sigma (o.a. ook voor de kleur...). Zit er nu wel nog op te wachten, dus kan nog geen hands-on ervaring meegeven...
      Het gewichtsverschil zal hem natuurlijk ook zitten tussen die 2.8 en die 4.0.
      En compatibiliteit: er zijn ook gevallen van Canon-lenzen die niet werken op een Canon-body...
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Voor mij was ook het gewicht & de grootte belangrijk. Dus koos ik voor de Canon 70-200L F4. Heb objectief nog niet veel gebruikt, alleen wat proefopnamen. De F4 is zeer goed bruikbaar. Verder, maar dat is subjectief, voel de lens prettig aan en straalt de kwaliteit er vanaf.

Comment

lapino misschien iets voor u :
          http://www.fotoapparatuur.nl/AanbiedingShow.asp?prd_id=35125

zag hem staan. ik moet nog even sparen
          "Een mening hebben kan dodelijk zijn"

Comment

ben mij enkel aan het informeren, kopen is niet voor direct
            Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Originally posted by lapino
              ben mij enkel aan het informeren, kopen is niet voor direct
              Sorry Lapino dat ik hier over deze lens ook een vraag stel,want ik dacht hierover een topic te starten.
              Stomme vraag hoor,kan je met deze lens nog goed uit de hand foto's nemen of kan je dit tot 300mm ook.
              mvg FrançoisVM
              Canon 7D

Comment

hangt af van uw sluitersnelheid hé. op 300mm ga je met 1/60sec geen scherpe foto's maken vrees ik. ik ben verre van expert, maar ik dacht dat de algemene regel is dat de 1/range moet nemen als minimale sluitersnelheid voor foto's uit de hang genomen

dus
                op 100mm -> 1/100sec
                op 300mm -> 1/300sec

dit is natuurlijk maar indicatief, maar dacht toch dat het zo'n beetje een algemene richtlijn is (kan verkeerd zijn hoor, correct me if I'm wrong)

Comment

Ja ik ken er nog niets van,maar ik denk dat die 70-200 mm om uit hand een foto te nemen toch intressanter zal zijn.
                  mvg FrançoisVM
                  Canon 7D

Comment

Working...
                  X