Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon gebruikers in de kou...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon gebruikers in de kou...

Oorspronkelijk geplaatst door Mista Molla Bekijk bericht
    Wat was er dan zo mis met de D200?
    Vooral contrast, kleur en ruis boven iso 800, verder zijn er altijd prachtige foto's mee te maken.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
      "A700-opvolger-syndroom'
      Het verschil met Nikon is wel dat de D300s nog altijd in het gamma zit, terwijl de a700 er al een jaar uit is. Ik had begrepen dat dat door beperkte productiecapaciteit kwam, omdat men ruimte moest maken voor a450-500-550-560-580-a33-a55, maar het feit blijft dat er bij Sony een open ruimte in het gamma zit terwijl dat Nikon niet zo is.
      Je kan natuurlijk nog steeds een a700 vinden als je dat wil, maar niet meer nieuw zoals een D300s.

En de neiging van mensen om steeds maar iets nieuwers te willen dan wat er al is... tja.
      Zoals gezegd: beter later een nieuw toestel dat de moeite is en zonder problemen, dan om de haverklap een nieuw met nauwelijks vooruitgang en met de nodige problemen er bovenop.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
        Het verschil met Nikon is wel dat de D300s nog altijd in het gamma zit, terwijl de a700 er al een jaar uit is. Ik had begrepen dat dat door beperkte productiecapaciteit kwam, omdat men ruimte moest maken voor a450-500-550-560-580-a33-a55, maar het feit blijft dat er bij Sony een open ruimte in het gamma zit terwijl dat Nikon niet zo is.
        Je kan natuurlijk nog steeds een a700 vinden als je dat wil, maar niet meer nieuw zoals een D300s.

En de neiging van mensen om steeds maar iets nieuwers te willen dan wat er al is... tja.
        Zoals gezegd: beter later een nieuw toestel dat de moeite is en zonder problemen, dan om de haverklap een nieuw met nauwelijks vooruitgang en met de nodige problemen er bovenop.
        Hopelijk heeft Sony hieruit een les geleerd en brengt het op z'n minst wat "levensverlengende" updates uit aan het bestaande model...(zoals de S-versie dat ook doet voor de D300).

Een A700 met de A550 sensor op dat moment, steek daar de A900 snufjes in en het gat was gedicht...'t is vooral pijnlijk omdat het een belangrijk segment is en eventuele upgrades of overstappen of vervangingen redelijk onmogelijk werden...van 800 euro naar 2000 euro (A900) was nu wat te groot

Maar ik denk dat de situatie ook eerder uitzonderlijk was, Sony komt van ver eigenlijk (A700 was tenslotte nog maar hun 2e model) er was nog zoveel "op te bouwen" en Minolta was nu ook geen reus meer toen ze aan Sony werden overgegeven en toveren kunnen ze evenmin

Ik ga de A77 overslaan, maar wel HEEL benieuwd wat ze ervan gaan maken...Sony kennende wordt het iets spannend

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mista Molla Bekijk bericht
          Wat was er dan zo mis met de D200?
          'k had m'n toestel laten vallen en de kosten liepen op tot 600€... dus herstel of nieuw toestel... en toen keek ik ook naar de 5D van canon als mogelijke optie... ben blij dat ik bij nikon gebleven ben!
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
            zelf vind ik dat fuji nu wel erg lang begint achter te blijven met die S6, maar misschien willen ze gewoon de D3s uit de markt blazen
            Fuji en Nikon zullen elkaar geen pijn doen, wees daarvan maar overtuigt, ze komen namelijk uit dezelfde groep, tenandere heeft Fuji steeds gebruik gemaakt van een Nikon behuizing, hoogst waarschijnlijk komen er geen reflex toestellen meer van Fuji, net als van Sony, zij zullen overstappen naar een gans ander concept, dan valt alleen nog de pers te overtuigen van de voordelen van het nieuwe concept, maar dat kan nog enkele jaren duren.

Vergeet ook niet dat Nikon tegenover anderen nog een ferme stok achter de deur heeft, en dat is hun ongeëvenaard flitssysteem.
            Last edited by Guest42; 2 februari 2011, 08:18.

Comment

Kan kloppen Geert, ik meen gelezen te hebben dat er bij Sony eerst een 'translucent' zou komen, maar wel nog een full-frame OVF-model (...ik vrees dat die buiten mijn budget gaat vallen).

Mogelijk verandert dat nog naarmate EVF-technologie verbeterd wordt .
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Working...
              X