Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon gebruikers in de kou...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon gebruikers in de kou...

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
    ja, de enige zinvolle raad die we kunnen geven is: "geduld"...
    Dat is inderdaad iets waar het tegenwoordig nog al eens aan ontbreekt . Geduld en ondertussen genieten van wat er wel al is.

Wat mij betreft ook liever een tragere release van nieuwe dingen, maar wel meteen goed, ipv om de haverklap iets nieuws, meteen gevolgd door een paar firmware aanpassingen om problemen weg te werken die er niet waren geweest als men voldoende tijd genomen had voor bouw en testen. En in het slechtste geval geraakt het met firmware niet gecorrigeerd en kan je toestel terug binnen...

Maar de constante competitie en vergelijking met wat anderen op een gegeven moment aanbieden, helpt natuurlijk niet; zomin bij kopers als bij fabrikanten.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
      Yep, en dat was dan weer een buitenkansje voor mij

Gebruik de D300 en D3 naast elkaar, beide supertoestellen die nog jaren aan mijn behoeftes zullen voldoen.
      Inderdaad, HIER een richtlijn van geschatte tweedehandswaardes, zie het verschil tussen D3s en D3.

Comment

Ik kocht begin vorig jaar een D300s; toen met afstand het beste toestel in zijn categorie (aps-c).
        Ik had efkes schrik dat dat niet lang zo zo blijven maar, dank u Nikon, het is nog steeds het beste toestel in zijn categorie.
        Ben maar blij dat je een merk bezit dat met (bijna) elke nieuwe release een camera uitbrengt die weer jaren de beste blijft.
        Ik fotografeer al 35 jaar alleen met Nikon en het is nooit anders geweest.
        De andere merken zijn vaak sneller maar Nikon doet het ineens goed

Groeten, Bert
        Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
        www.bertofotografie.be

Comment

Ik heb nu iets meer dan 2 jaar de D700. Nog geen enkele behoefte gehad naar een recenter toestel.
          Voor mij hoeft dat er nog niet direkt aan te komen.
          Ik vind dat een body in deze prijsklasse toch een jaar of 5 mag meegaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Masschi Bekijk bericht
            Hebben jullie hier ook problemen mee? Ben ik de enige die vol "jaloezie" al heeft staan lonken naar de Canons in de winkel?
            het enige probleem dat je hebt ligt bij u zelf denk ik

Nikon laat ons in de kou staan !
            man man man , wat een uitspraak , pffff

mvg

Rudy

Comment

Ik zou echt niet weten waarom je, zo goed als elk jaar, een nieuwe camera moet hebben. Ik heb men D700 nu 1,5 jaar en heb nog niet de behoefte gehad deze te vervangen omdat hij niet meer zou meekunnen. En hij zal nog wel enkele jaartjes doen.

De camera die je koopt zal na een paar maanden altijd wel iets niet hebben dat een nieuw model wel heeft. Maar of je hem daarom direct moet vervangen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tunie Bekijk bericht
                Ik zou echt niet weten waarom je, zo goed als elk jaar, een nieuwe camera moet hebben. Ik heb men D700 nu 1,5 jaar en heb nog niet de behoefte gehad deze te vervangen omdat hij niet meer zou meekunnen. En hij zal nog wel enkele jaartjes doen.

De camera die je koopt zal na een paar maanden altijd wel iets niet hebben dat een nieuw model wel heeft. Maar of je hem daarom direct moet vervangen?
                Wonderbaarlijk dat men uit deze oude camera nog goeie foto's krijgt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                  Wonderbaarlijk dat men uit deze oude camera nog goeie foto's krijgt
                  't is andersom... je moet al straf zijn om er geen goede foto's uit te krijgen!
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Hoe langer ik met een camera werk hoe meer ik er van hou , dat heet liefde voor je toestel, het is tenslotte jij en de lens die het doen

Comment

kerel die ik dacht te kennen als een verstokte canon gebruiker heb ik even geleden een nikon horen aanraden aan een beginner

zelf vind ik dat fuji nu wel erg lang begint achter te blijven met die S6, maar misschien willen ze gewoon de D3s uit de markt blazen

wat ik me ook afvraag: wat moet je op een toestel hebben?
                      als ik een goeie iso heb en redelijk snelle burst, heb je het toch wel gehad? sluitertijd en diafragma zie ik ze nog niet meteen veranderen. enkel de stevigheid van de onderdelen hoeven voor mij dan nog maar verbeterd te worden zodat ik op een bepaald moment kan beslissen om de rest van mijn leven met die body verder te doen
                      hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
                        zelf vind ik dat fuji nu wel erg lang begint achter te blijven met die S6, maar misschien willen ze gewoon de D3s uit de markt blazen
                        Ik vrees dat Fuji voorlopig geen reflex camera op de markt meer zal brengen . . . spijtig, heel spijtig, ik hoop dat ik verkeerd ben . . .
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Wat goed is moet je toch niet veranderen !

Mvg
                          Spogy
                          Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Comment

Eigenlijk draait de discussie allemaal rond de update van de D300s, en ik heb hem nog maar net en er zijn er al die hem uit de markt willen er moet voor mij niet meer verbeterd worden
                            Last edited by koen1950; 1 februari 2011, 21:11.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht

ik heb ooit op het punt gestaan om naar canon over te stappen (met de D200)... gelukkig kwam de D300 net op tijd uit...
                              Wat was er dan zo mis met de D200?
                              MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

Comment

Ik heb me 'geabonneerd' op dit topic en ik als Sonygebruiker heb ik de indruk dat het "A700-opvolger-syndroom' hier ook de kop op begint te steken .

Om maar te zeggen, 't gras is niet altijd groener aan de overkant . Dure modellen duren sowieso langer, zeker om met iets echt baanbrekends of toonaangevends op de proppen te komen . Geduld is de boodschap !

(Dat laatste zinnetje denk ik al 12 maanden lang ...)
                                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Working...
                                X