Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van D70 naar D700, D300 of D90?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Van D70 naar D700, D300 of D90?

    Oorspronkelijk geplaatst door MelissaM Bekijk bericht
    diafragma gebruik ik nu 99% van de tijd op 1,4 indien mogelijk- met mijn 50mm dus
    laat eens wat foto's zien die je maakt... dat laat ons toe om beter te adviseren...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #17
      Re: Van D70 naar D700, D300 of D90?

      Verder heb ik nog een vraagje over mijn oude D70 (eventjes een beetje off topic misschien, dat wel). Ik heb met beide lenzen het probleem dat ik niet meer kan scherpstellen op voorwerpen die heel dichtbij de lens liggen.

      Hij stelt niet scherp als ik op AF zit en ik selecteer het gebied dichtbij. Leg ik het voorwerp echter enkele centimeters achteruit (of ik ga zelf een stukje achteruit staan) dan stelt hij wel scherp.

      Ik dacht eerst (toen ik mijn 50mm nog niet had) dat er misschien iets mis was met mijn lens maar ook met de nieuwe 50mm die ik kocht had hij hetzelfde probleem.

      Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
      Ik heb zelf het idee dat het ligt aan het feit dat mijn camera een tijdje geleden uit mijn handen is gevallen, alhoewel hij maar enkele centimeters is neergevallen op de grond en het niet zo'n zware val was, denk ik dat er toen iets mis is gegaan met mijn body...
      Last edited by MelissaM; 31 januari 2011, 12:20.

      Comment


      • #18
        Re: Van D70 naar D700, D300 of D90?



        Hier een voorbeeld van enkele foto's die ik gemaakt heb op mijn D70 met de 50mm lens.

        Comment


        • #19
          Re: Van D70 naar D700, D300 of D90?

          Oorspronkelijk geplaatst door MelissaM Bekijk bericht
          Hij stelt niet scherp als ik op AV modus zit en ik selecteer het gebied dichtbij. Leg ik het voorwerp echter enkele centimeters achteruit (of ik ga zelf een stukje achteruit staan) dan stelt hij wel scherp.
          av modus... Canon term... trol modus?
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #20
            Re: Van D70 naar D700, D300 of D90?

            Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
            av modus... Canon term... trol modus?
            Moest AF zijn, typfoutje, lol!

            Comment


            • #21
              Re: Van D70 naar D700, D300 of D90?

              heeft dat scherpstellen niet gewoon te maken met dat het onderwerp zich te dicht bij de lens bevind. Iedere lens heeft een minimum afstand waarmee deze kan werken. Bij sommige een paar cm, bij andere een meter.

              Want je zegt zelf al, ga ik iets achteruit of leg ik het voorwerp iets verder weg, dan stelt deze wel scherp.
              WillemClassensDesign: Mijn website
              Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
              Flitsers:HVL-F42AM;

              Comment


              • #22
                Re: Van D70 naar D700, D300 of D90?

                Dat dacht ik zelf ook al maar bij beide lenzen had ik op 'die afstanden' zal ik maar zeggen, nooit dat probleem... vandaar dat ik het zo raar vind.

                Comment


                • #23
                  Re: Van D70 naar D700, D300 of D90?

                  Oorspronkelijk geplaatst door MelissaM Bekijk bericht
                  Ik heb met beide lenzen het probleem dat ik niet meer kan scherpstellen op voorwerpen die heel dichtbij de lens liggen.

                  Hij stelt niet scherp als ik op AF zit en ik selecteer het gebied dichtbij. Leg ik het voorwerp echter enkele centimeters achteruit (of ik ga zelf een stukje achteruit staan) dan stelt hij wel scherp.

                  Ik dacht eerst (toen ik mijn 50mm nog niet had) dat er misschien iets mis was met mijn lens maar ook met de nieuwe 50mm die ik kocht had hij hetzelfde probleem.
                  hoe kan je nu met beide lenzen een probleem hebben als je net zegt dat je die 50mm lens nog niet had...

                  denk dat dit een perceptie is...
                  Last edited by d_oracle; 31 januari 2011, 12:51.
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #24
                    Re: Van D70 naar D700, D300 of D90?

                    Ik had eerst het scherptestelprobleem met de standaardlens van men D70, ik dacht dus dat er iets mis was met die lens... toen ik de 50mm kocht bleek het ook daar hetzelfde probleem te geven.... (heb op andere camera's getest en daar kon ik veel dichter wel scherp stellen).

                    Comment


                    • #25
                      Re: Van D70 naar D700, D300 of D90?

                      ben even naar je blog gaan kijken Melissa... en ben er van overtuigd dat de D700 voor jou een goede keuze is. Met je 50mm lensje zal je al heel wat kunnen doen. Een 85mm f1.8 of f1.4 lens er bij zal het nog mooier maken (denk ook eens aan je budget)
                      Voor een huwelijk, ga je echter een zoom lens nodig hebben (tenminste als je ook de plechtigheid fotografeert), dan denk ik aan een 70-200mm F2.8
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                      Comment


                      • #26
                        Re: Van D70 naar D700, D300 of D90?

                        Als je het budget hebt zou ik zeker voor de D700 gaan zonder twijfel en anders de D300S.
                        Racing Pics
                        Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

                        Comment


                        • #27
                          Re: Van D70 naar D700, D300 of D90?

                          Heel erg bedankt! Met deze tips kom ik een heel eind! :-)

                          Comment

                          Working...
                          X