Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compact Flash kachel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Compact Flash kachel

Na enige tijd mijn camera te hebben gebruikt en een flink aantal foto's heb gemaakt, lijkt mijn camera wel een kachel! Op onderzoek uit gegaan en nu lijkt het wel of mijn CF kaart 'oververhit' raakt. Is dit normaal bij een Sandisk 256MB?
    Visit my website

H€rmen, mijn vrouw gebruikt een Sandisk 256 in haar S602, heb dit nog nooit opgemerkt. Gebruik zelf een Ridata 512 in mijn S2, idem, geen oververhitting.

Wat voor camera gebruik jij?

gr rob
    http:/home.planet.nl/~knegt221

Comment

Minolta Dimage 7HI. Daarbij heb ik een Lexar 12speed 512 gekocht, en die wordt ook wel warm, maar niet zo dat de hele camera wordt verhit.

Visit my website

Comment

Originally posted by H€rmen
        Na enige tijd mijn camera te hebben gebruikt en een flink aantal foto's heb gemaakt, lijkt mijn camera wel een kachel! Op onderzoek uit gegaan en nu lijkt het wel of mijn CF kaart 'oververhit' raakt. Is dit normaal bij een Sandisk 256MB?
        Ik bezit een Sandisk Ultra II 256 Mb en heb geen problemen tot nu toe.

Heb je misschien nog een andere CF kaart om het in die camera te proberen of die dan ook zo heet wordt?

Gr Motordigitaal
        Gr Motordigitaal
        www.motordigitaal.nl & www.eosstock.com

Comment

Tis geen Ultra versie. Een gewone (goedkope) 256MB Tis een kaart die ik een keer heb gekregen.

Er is geen man overboord, want ik heb de Lexar 512mb en nog een Lexar 16mb kaartjes nog. Dan gebruik ik die.

Maar het lijkt me niet normaal dat die 256 zo warm wordt... Zal is kijken of ik de temperatuur kan meten als tie flink gebruikt is.
          Visit my website

Comment

Zit die geheugenkaart vlakbij de akku?
            Want bij sommige toestellen wordt die soms ook wel vrij warm. Dat was bij mijn Coolpix 880 ook.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Dat wou ik ook juist vragen...
              Zit die CFkaart niet vlak tegen je batterij???
              Want normaal wordt zo'n geheugenkaartje niet warm... Maar het kan zijn dat ze vlak bij de batterij zit en daardoor opgewarmt wordt.
              Bij mijn Canon S45 is dit zo. Daar zit de Cf vlak tegen de batterij en wordt daardoor ietsje warm natuurlijk.
              Voel eens aan je batterij??? is die niet warm???

Zie hier op de foto van dpreview (C www.dpreview.com)

Comment

De batterij zit links onder, de CF zit rechts aan de zijkant.

Visit my website

Comment

Lijkt me sterk dat het geheugen zo warm wordt ... dan gaat het volgens mij ook niet lang meer meegaan ... van zo'n MicroDrive heb ik dat al meer gelezen, daar zitten ook bewegende mechanische delen in, maar da geheugen??
                  Hoeveel foto's trek jij dan wel per minuut

Comment

'T zullen er een stuk of 12 per minuut zijn geweest.

Ben aan het experimenteren met de sneeuw en aangezien ik geen grijze, rode of blauwe maar witte sneeuw wilde, heb ik diverse dingen geprobeerd. Bracketing, stops afhalen /toevoegen, witbalans veranderen enz enz.

Dan gaat het hard. De camera heeft 64 mb SDRAM, dus doorschieten kan wel, maar dan is ie constant naar de kaart aan het schrijven.

Zal bij elkaar een halfuurtje bezig zijn geweest. Weet nu dat ik de ISO op 200 moet zetten, automatsche witbalans en de Exposure +0.7 moet zetten. Dan is de sneeuw mooi wit.
                    Visit my website

Comment

Ik denk dat dit eerder 'normaal' is. Bij m'n minolta dimage 7i wordt de CF-kaart ook behoorlijk warm als de cam een tijd lang heeft opgestaan. De kaart wordt dan niet warm van zichzelf, maar wordt opgewarmt doordat er bij de 7I-reeks de transistoren van de stroomverzorging in de handvat zit (dus eigenlijk binnenin, net achter de CF-kaart). Deze kunnen goed warm worden.
                      Last heb ik hiervan nog niet ondervonden. M'n CF-kaartje (toshiba) heeft zich nog nooit hierdoor laten afweten.

Ook meen ik ergens gelezen te hebben dat goede batterijen (en zuivere en goede contactpunten van de batterijen) ervoor kunnen zorgen dat de cam minder warm wordt. Een rechtstreeks gevolg hiervan is dat je langer zal kunnen schieten met zo'n goede set batterijen.

Comment

Wat Dennis schrijft is 100 % korrekt. De afvoerwarmte zit bij de Dimage daar en die wordt soms bijna gloeiend. Heb ik ook gehad met Dimage7 , maar op gebied van het kaartje nooit iets nadeligs ondervonden. Er zijn op andere sites al veel topics over geweest.
                        Leo
                        lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

Comment

Working...
                        X