Dit jaar kocht ik mijn laatste auto, mijn laatste computer en mijn laatste hond. Nu nog mijn laatste digitale fototoestel, en dan kan ik met gerust gemoed de eindgeneriek tegemoet zien. Bij de keuze van dat fototoestel kan ik wel enige hulp gebruiken. Momenteel bezit ik de HP850, en ik ben er nogal tevreden over, het is alleen een beetje traag. Als ik een foto van mijn hond wil nemen, een erg actief mormel van 6 maanden, kan ik in het beste geval alleen zijn staart vastleggen. Niet dat het geen mooie staart is, maar liever krijg ik dat stuk onrust eens volledig op de foto. Meer dan 5 megapuntjes moet het niet zijn, en een zoom van 3 of 4 is zeker voldoende. Grotere zooms zijn in mijn handen stilaan onbruikbaar kwestie van bewegingsonscherpte, en aan 'anti shake' ben ik niet zo, te fragiel. Laatst zag ik op Dpreview een toestel dat nogal bij mij lijkt te passen, de Olympus 5060. Niet té klein, past in de zak (heb nogal grote zak), stevig, en ik herinner mij dat merk uit mijn vroege jeugd. Nu is mijn vraag, heeft Olympus nog steeds een goede naam, is het wel stevig en heeft iemand van jullie misschien ervaring met een dergelijk toestel? Of is het misshien beter iets gelijkaardigs bij een ander merk te zoeken?
Tenslotte wil ik meegeven dat ik graag op deze website vertoef, en dat ik met veel plezier de soms verhitte maar meestal aangename discussies volg.
Vele groeten,
Patric.
Tenslotte wil ik meegeven dat ik graag op deze website vertoef, en dat ik met veel plezier de soms verhitte maar meestal aangename discussies volg.
Vele groeten,
Patric.
Comment