Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje voor de Canon 1 Ds gebruikers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Vraagje voor de Canon 1 Ds gebruikers

    Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
    Er zit alleen maar een Firewire aansluiting aan.
    Vandaag een nieuwe firewire kaart gehaald en hij herkend hem nog niet..
    De connector op de boddy beweegt wel wat er op kan wijzen dat deze geen contact meer heeft..Jammer dan maar zonder die persoonlijke instellingen..
    TE KOOP////// grrrrrrrrrrrrrr
    Het ging me vooral om de bracketing instellingen maar dat werkt dus niet nu.Allez het aantal bepalen.En ook het inzoomen op de foto in op het scherm..
    Dat inzoomen op de foto gaat inderdaad nogal "ouderwets", toch zeker ivg met recentere Canons.
    Wat betreft de instellingen, is er nog een optie. De settings kunnen gesaved worden in een bestandje. Dat kan je dan weer inlezen op een andere 1Ds. Als je zegt welke settings je wil aangepast zien, zal ik dat op mijn 1Ds doen, de settings saven en het bestand doormailen.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #17
      Re: Vraagje voor de Canon 1 Ds gebruikers

      ... er zijn toch nog tegemoetkomende en vriendelijke personen op deze wereld....

      Comment


      • #18
        Re: Vraagje voor de Canon 1 Ds gebruikers

        Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
        ... er zijn toch nog tegemoetkomende en vriendelijke personen op deze wereld....
        Das echt want ik zou het anders wel jammer vinden..



        Re: Vraagje voor de Canon 1 Ds gebruikers
        Citaat:
        Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke
        Er zit alleen maar een Firewire aansluiting aan.
        Vandaag een nieuwe firewire kaart gehaald en hij herkend hem nog niet..
        De connector op de boddy beweegt wel wat er op kan wijzen dat deze geen contact meer heeft..Jammer dan maar zonder die persoonlijke instellingen..
        TE KOOP////// grrrrrrrrrrrrrr
        Het ging me vooral om de bracketing instellingen maar dat werkt dus niet nu.Allez het aantal bepalen.En ook het inzoomen op de foto in op het scherm..
        Dat inzoomen op de foto gaat inderdaad nogal "ouderwets", toch zeker ivg met recentere Canons.
        Wat betreft de instellingen, is er nog een optie. De settings kunnen gesaved worden in een bestandje. Dat kan je dan weer inlezen op een andere 1Ds. Als je zegt welke settings je wil aangepast zien, zal ik dat op mijn 1Ds doen, de settings saven en het bestand doormailen.
        Weet jij ook hoeveel shots die batterijen meegaan? Hopelijk langer dan die ik er bijgekregen heb want ik heb vandaag twee spilternieuwe gehad van Duitsland en die hadden nogal wat tijd nodig om te laden en hopelijk gaan ze langer mee.

        Het zit namelijk zo.Als ik die originele batterij helemaal oplaad dan steek ik ze erin en na een 20 tal shots geeft die maar 1 streep je meer aan..Daarna zet ik even het toestel af en dan zegt ie dat deze vol is maar weer na een paar handelingen weer maar 1 streepje..
        Batterij end off life of iets anders?
        Ik heb al eens bij deze oude batterij een volledige reset gedaan maar dat ook mocht niet baten.

        Hopelijk gaan de nieuwe langer mee.Heb er maar ineens twee besteld.
        Bestaan er nog geen Lion batterijen voor de 1 DS?
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

        Comment


        • #19
          Re: Vraagje voor de Canon 1 Ds gebruikers

          Dit las ik op een bestel site....


          A spare Canon NP-E3 Battery Pack is an essential item in the Canon EOS 1Ds Mark II, Canon EOS 1D Mark II, EOS 1D or EOS 1Ds kit.

          Since the Canon NP-E3 Battery Pack is NiMH, care must be taken to maximize battery capacity and life. Ni-MH requires less care than NiCad batteries, but is not as care-free as Lithium-Ion batteries.

          Chuck Westfall, Assistant Director/Technical Information Dept for Camera Division/Canon U.S.A., Inc., recommends running a brand-new Canon NP-E3 Battery Pack through 3 or 4 complete discharge/complete recharge cycles prior to normal use (or during initial usage). This procedure will maximize the battery's capacity.

          The Canon NP-E3 Battery Pack discharge/complete recharge cycle done on the Canon charger takes about 8.5 hours for the discharge cycle plus about 2 hours for a complete charge. Overnight is a good time to do this - 10.5 hours is a long time.

          Chuck Westfall also adds further advice for professionals - a professional generally meeting the following profile: Owns 2 or 3 batteries, uses their camera at least 5 days per week and averages at least 1,000 shots per week. The Canon NP-E3 Battery Pack maintenance recommendation for a professional is to recondition each battery about once per month after the initial conditioning.

          Chuck also stresses that this is a guideline - not a requirement. Individual shooting styles may dictate adjustment from this recommendation.

          My recommendation is to have at least two Canon NP-E3 Battery Packs. Keep one in the camera until fully drained, keep the other(s) fully charged in your bag - ready for immediate use. You are basically giving each battery a complete discharge/charge cycle during each use.

          Wat een gedoe..
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

          Comment


          • #20
            Re: Vraagje voor de Canon 1 Ds gebruikers

            Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
            Dat inzoomen op de foto gaat inderdaad nogal "ouderwets", toch zeker ivg met recentere Canons.
            Wat betreft de instellingen, is er nog een optie. De settings kunnen gesaved worden in een bestandje. Dat kan je dan weer inlezen op een andere 1Ds. Als je zegt welke settings je wil aangepast zien, zal ik dat op mijn 1Ds doen, de settings saven en het bestand doormailen.
            Jammer genoeg voor Pascal, moet ik mezelf hierbij corrigeren.
            De procedure om settings in te laden vanaf een CF card, kan pas vanaf de 1Ds2 en 1D2. Ik kan in de Canon software wel de settings aanpassen en saven in een bestandje, en dat dan op een lege CF zetten. Maar de camera doet er niks mee als ik hem opstart. In de menus vind ik ook nergens een optie om die settings in te lezen, zoals mijn 1D2 destijds dat wel had.

            Misschien toch es navragen wat het zou kosten om die Firewire poort te fixen ?

            Wat betreft de batterijen: die gaan inderdaad niet lang mee, zeker als je veel op het schermpje kijkt, en MLU gebruikt. De originele Canons waren na amper 50-60 shots al leeg. Op Ebay heb ik goeie namaak batterijen gevonden, die gaan veel langer mee, maar ik heb toch altijd zeker 1 extra batterij mee.
            Het refreshen van de batterijen duurt inderdaad héél lang, ik blijf de camera dus gebruiken tot de camera echt niks meer doet, om zeker te zijn dat de batterij echt leeg is.
            Last edited by dleemans; 25 januari 2011, 23:01.
            David Leemans
            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

            Comment


            • #21
              Re: Vraagje voor de Canon 1 Ds gebruikers

              Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
              Jammer genoeg voor Pascal, moet ik mezelf hierbij corrigeren.
              De procedure om settings in te laden vanaf een CF card, kan pas vanaf de 1Ds2 en 1D2. Ik kan in de Canon software wel de settings aanpassen en saven in een bestandje, en dat dan op een lege CF zetten. Maar de camera doet er niks mee als ik hem opstart. In de menus vind ik ook nergens een optie om die settings in te lezen, zoals mijn 1D2 destijds dat wel had.

              Misschien toch es navragen wat het zou kosten om die Firewire poort te fixen ?

              Wat betreft de batterijen: die gaan inderdaad niet lang mee, zeker als je veel op het schermpje kijkt, en MLU gebruikt. De originele Canons waren na amper 50-60 shots al leeg. Op Ebay heb ik goeie namaak batterijen gevonden, die gaan veel langer mee, maar ik heb toch altijd zeker 1 extra batterij mee.
              Het refreshen van de batterijen duurt inderdaad héél lang, ik blijf de camera dus gebruiken tot de camera echt niks meer doet, om zeker te zijn dat de batterij echt leeg is.
              Heel fel bedankt voor de moeite die je gedaan hebt.
              Ik zal wel eens horen of er niks te repareren valt en anders dan gaat het ook wel zonder die persoonlijke settings hoor.
              Ik heb vandaag een nieuwe batterij getest en deze werkt uitstekend en kost in Duitsland niet zo veel..Twee voor 34 euro.
              Niet slecht en altijd een reserve bij hé?
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

              Comment

              Working...
              X