Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Eos 1000D Vs Sony A290

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon Eos 1000D Vs Sony A290

    @Nick bedankt voor het aanbod maar ik prefereer een nieuw toestel
    Heb je advies over waar ik een toestel zou kopen ?

    @k-2 en Canonfreak : ik heb niet echt een vaste hand maar zie het ook niet zitten om 100 euro meer uit tegeven omdat ik dan een IS lens heb... Of is het die meerprijs echt wel waard?

    @Portmixus waarom hebben ze dat model dan uit productie genomen ?
    Canon 6D en 5DM3, Canon 17-40 F4, 24-70 F2.8 en 70-200 F4 L IS
    - (Flickr) en oprichter van www.brothersinraw.com -

    Comment


    • #17
      Re: Canon Eos 1000D Vs Sony A290

      de beeldstabilisatie in de body is zoizo minder efficiënt dan in de lens. Ook het in de hand liggen van het toestel vind ik persoonlijk beter bij canon dan bij sony
      Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
      hier vind je mijn foto's en hier ook

      Comment


      • #18
        Re: Canon Eos 1000D Vs Sony A290

        Oorspronkelijk geplaatst door pieterpb Bekijk bericht
        @k-2 en Canonfreak : ik heb niet echt een vaste hand maar zie het ook niet zitten om 100 euro meer uit tegeven omdat ik dan een IS lens heb... Of is het die meerprijs echt wel waard?
        Ik vind IS/OS/SS/VR meer dan de moeite waard. Hoeveel meer is voor iedereen anders. Voor mij is het gewoon een vanzelfsprekendheid geworden omdat het in al mijn bodies zit, dus denk ik ook niet meer na over een prijs...


        Oorspronkelijk geplaatst door pieterpb Bekijk bericht
        @Portmixus waarom hebben ze dat model dan uit productie genomen ?
        Omdat ze nu eenmaal regelmatig hun gamma vernieuwen. De a450-500-550 zijn net opgevolgd door a560-580 (en a33/a55).

        Dat betekent niet dat de a450 plots niet meer goed is. Het is gewoon een uitstekende body zonder veel gadgets, enkel op foto's nemen gericht is, niet op video of live-view of gps of... Dus vergelijkbaar qua concept met een a700/a900, enkel een klasse lager, maar stukken handiger dan de gemiddelde instapper (a290/390).
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #19
          Re: Canon Eos 1000D Vs Sony A290

          @canonfreak1000D daarom ben ik ook van plan om dit weekend eens naar de winkel te gaan en ze eens allemaal vast te pakken om te kijken, welke me beter in de hand ligt
          Iemand een idee wat het huidige aanbod in Mediamarkt is? (zo anbetant dat die niks op hun site zetten ! )
          Canon 6D en 5DM3, Canon 17-40 F4, 24-70 F2.8 en 70-200 F4 L IS
          - (Flickr) en oprichter van www.brothersinraw.com -

          Comment


          • #20
            Re: Canon Eos 1000D Vs Sony A290

            Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
            Ik vind IS/OS/SS/VR meer dan de moeite waard. Hoeveel meer is voor iedereen anders.
            Dus jij zou voor De Sony gaan en niet voor de Canon ?
            Canon 6D en 5DM3, Canon 17-40 F4, 24-70 F2.8 en 70-200 F4 L IS
            - (Flickr) en oprichter van www.brothersinraw.com -

            Comment


            • #21
              Re: Canon Eos 1000D Vs Sony A290

              Oorspronkelijk geplaatst door canonfreak1000D Bekijk bericht
              de beeldstabilisatie in de body is zoizo minder efficiënt dan in de lens. Ook het in de hand liggen van het toestel vind ik persoonlijk beter bij canon dan bij sony
              De beeldstabilisatie in mijn bodies in oneindig veel efficiënter dan die in jouw lenzen zonder IS .
              Om nog niet te spreken van mijn gestabiliseerde :
              - 500/8 lichtgewicht spiegeltele,
              - 24/70 ZA
              - 16-35 ZA
              - 100 macro
              - 24/2 ZA
              - 50/1.4
              - ...
              waarvoor bij andere merken niet eens een IS/VR/OS-versie bestaat.
              En als ik écht OS in de lens wil, dan koop ik toch gewoon een Sigma: dan kan ik zelfs op het moment zelf kiezen of ik in-body of in-lens gebruik, afhankelijk van wat me het handigste lijkt.


              Dus laten we deze discussie niet opnieuw aangaan hé. Als je even zoekt, vind je een paar maand geleden wel een gelijkaardig topic terug. Elk heeft zijn voordelen, geen enkele oplossing is zonder nadeel, ook die van Canon niet.
              Last edited by K-2; 20 januari 2011, 15:55.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #22
                Re: Canon Eos 1000D Vs Sony A290

                Oorspronkelijk geplaatst door pieterpb Bekijk bericht
                Dus jij zou voor De Sony gaan en niet voor de Canon ?
                Absoluut.
                Ik weet heel goed waarom ik Sony- (Minolta-) materiaal heb.
                En voor een of andere vroegere collectie lenzen hoefde ik er niet bij te blijven, want die collectie is de voorbije 5 jaar al minstens 2x voor meer dan 90% gewijzigd .
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #23
                  Re: Canon Eos 1000D Vs Sony A290

                  Oorspronkelijk geplaatst door pieterpb Bekijk bericht
                  @canonfreak1000D daarom ben ik ook van plan om dit weekend eens naar de winkel te gaan en ze eens allemaal vast te pakken om te kijken, welke me beter in de hand ligt
                  Iemand een idee wat het huidige aanbod in Mediamarkt is? (zo anbetant dat die niks op hun site zetten ! )
                  qua reflexen zal dat waarschijnlijk nog niet veranderd zijn sinds augustus (heb er dan gewerkt) In Mediamarkt Oostende was dit:

                  CANON:
                  -1000D
                  -500D
                  -550D
                  -60D
                  -7D
                  -5DII
                  -1DIV
                  NIKON:
                  -D3000 (ondertussen D3100)
                  -D5000
                  -D90 (ondertussen D7000)
                  -dan weet ik het niet meer

                  PENTAX:
                  -K-x
                  -K-7
                  SONY:
                  -A290
                  -A55 en A33
                  (rest weet ik ook niet)
                  Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                  hier vind je mijn foto's en hier ook

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon Eos 1000D Vs Sony A290

                    Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                    Absoluut.
                    Ik weet heel goed waarom ik Sony- (Minolta-) materiaal heb.
                    Zouje dan gaan voor de a290 of a390? (wel 100 euro prijsverschil )
                    De a450 die hierboven werd vermeld vind ik wel een interessant toestel maar ik zou liever een toestel kopen in een winkel bij mij in de buurt.
                    Canon 6D en 5DM3, Canon 17-40 F4, 24-70 F2.8 en 70-200 F4 L IS
                    - (Flickr) en oprichter van www.brothersinraw.com -

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon Eos 1000D Vs Sony A290

                      Oorspronkelijk geplaatst door canonfreak1000D Bekijk bericht
                      qua reflexen zal dat waarschijnlijk nog niet veranderd zijn sinds augustus (heb er dan gewerkt) In Mediamarkt Oostende was dit:

                      CANON:
                      -1000D
                      -500D
                      -550D
                      -60D
                      -7D
                      -5DII
                      -1DIV
                      NIKON:
                      -D3000 (ondertussen D3100)
                      -D5000
                      -D90 (ondertussen D7000)
                      -dan weet ik het niet meer

                      PENTAX:
                      -K-x
                      -K-7
                      SONY:
                      -A290
                      -A55 en A33
                      (rest weet ik ook niet)
                      Dikke merci, ik ga dit weekend eens zien, hopelijk kan ik ze dan allemaal eens vastnemen en testen. Hopelijk bieden zij de Canon 1000d aan met IS kitlens voor een deftige prijs en dan zal mijn keuze rap genomen zijn ;d
                      Canon 6D en 5DM3, Canon 17-40 F4, 24-70 F2.8 en 70-200 F4 L IS
                      - (Flickr) en oprichter van www.brothersinraw.com -

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon Eos 1000D Vs Sony A290

                        Oorspronkelijk geplaatst door pieterpb Bekijk bericht
                        Zouje dan gaan voor de a290 of a390? (wel 100 euro prijsverschil )
                        Als het daar €100 verschil is, dan zou ik zeker een a290 nemen.
                        Er zijn ook winkels waar het verschil maar €50 of zo bedraagt...
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon Eos 1000D Vs Sony A290

                          Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                          Als het daar €100 verschil is, dan zou ik zeker een a290 nemen.
                          Er zijn ook winkels waar het verschil maar €50 of zo bedraagt...
                          Jep idd ik vind Liveview nou niet direct 100€ meer waard, spijtig genoeg heb ik deze nog niet gevonden bij mij inde buurt
                          Canon 6D en 5DM3, Canon 17-40 F4, 24-70 F2.8 en 70-200 F4 L IS
                          - (Flickr) en oprichter van www.brothersinraw.com -

                          Comment


                          • #28
                            Re: Canon Eos 1000D Vs Sony A290

                            Oorspronkelijk geplaatst door pieterpb Bekijk bericht
                            Dikke merci, ik ga dit weekend eens zien, hopelijk kan ik ze dan allemaal eens vastnemen en testen. Hopelijk bieden zij de Canon 1000d aan met IS kitlens voor een deftige prijs en dan zal mijn keuze rap genomen zijn ;d
                            DIE HEBBEN ZE, kijk ook eens naar hun acties (ik heb mijn 1000 gekocht voor 450 met kaartje van 4G, tas en statief erbij. zoals je in mijn handtekening kunt zien is het wel een brolstatief maar bon voorlopig voldoet het nog, de tas ook niet zo groot maar groot genoeg om te beginnen en HET IS GRATIS)
                            Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                            hier vind je mijn foto's en hier ook

                            Comment


                            • #29
                              Re: Canon Eos 1000D Vs Sony A290

                              Oorspronkelijk geplaatst door canonfreak1000D Bekijk bericht
                              DIE HEBBEN ZE, kijk ook eens naar hun acties (ik heb mijn 1000 gekocht voor 450 met kaartje van 4G, tas en statief erbij. zoals je in mijn handtekening kunt zien is het wel een brolstatief maar bon voorlopig voldoet het nog, de tas ook niet zo groot maar groot genoeg om te beginnen en HET IS GRATIS)
                              Dan zullen we dit weekend dat eens gaan checken é :d in de folders op internet zag ik alleen de nikon D3000 voor 500€ way overpriced dus :d maar ja we zien wel :d een Mediamarkt webshop zoals in nederland zou echt geen luxe zijn vind ik persoonlijk...
                              Canon 6D en 5DM3, Canon 17-40 F4, 24-70 F2.8 en 70-200 F4 L IS
                              - (Flickr) en oprichter van www.brothersinraw.com -

                              Comment


                              • #30
                                Re: Canon Eos 1000D Vs Sony A290

                                Wat je ook kiest, je zal er zeker plezier aan beleven.

                                Hou wel een beetje de prijzen in de gaten.
                                Mediamarkt is uiteindelijk ook niets anders dan een dozenschuiver, dus veel extra t.o.v. een internetwinkel zou ik daar zeker niet willen betalen.

                                Ter vergelijking: een a390 + 18-55SAM heb je voor €359 (en deze winkel is minstens even betrouwbaar als MM).
                                Kijk ook eens op www.studio73.be, www.digitalstreet.nl, www.cameranu.nl, www.kamera-express.nl, www.fotokonijnenberg.be, ...
                                Dan weet je tenminste wat je meer betaalt bij MM en of het je dat waard is.
                                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                                Comment

                                Working...
                                X