Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lowepro tas voor Canon 10D?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke lowepro tas voor Canon 10D?

daarnet even bij fotograaf gaan zien hoeveel een goeie lowepro tas zou kosten en toch even geschrokken van prijs (allé, vooral mijn vrouw dan, want zou nieuwjaarkado zijn...)

welke tas is eigenlijk aan te raden voor de 10D, vooropgesteld dat volgende zaken er in moeten kunnen : Canon 10D met 28-135 IS lens erop, Canon 90-300, Canon 50/1.8, Sigma 18-50 en eventueel nog flits ook (en pak later zullen lens wel vervangen worden door 17-40 en 70-200 en 50-500 ook, maar da's nog wel even)

ik dacht aan volgende (maar twijfel of die 1e groot genoeg gaat zijn :

LowePro Nova4 (of ander nummer?)
    Micro Trekker 200
    Mini Trekker AW (vind ik eigenlijk té duur)
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Ik heb de Trim Trekker (ook niet goedkoop, wel praktisch).

Ik krijg er het volgende in :
    10D + grip + 28/70 2.8
    550EX
    80/200 2.8
    15/30 3.5-4.5
    50 1.8
    Macro 105 2.8
    Tussenring EF25mm
    X-Drive II
    Nog wat losse accessoires (CF, accus, 8xAA, blaasborsteltje)

Is wel wat puzzelen geweest, maar alles is vlot bereikbaar.
    Het voordeel van deze tas : het is een top-loader, een rugtas die tevens als schoudertas kan gebruikt worden.
    Heel praktisch is ook de schuif, waarin een tele past, samen met de 50mm en de tssring 25mm. Deze lenzen zijn bereikbaar zonder de tas van de rug te moeten nemen.
    Bemerk wel dat ze nu bijna vol zit, en er echt niet veel andere zaken bij kunnen.
    Originally posted by lapino
    daarnet even bij fotograaf gaan zien hoeveel een goeie lowepro tas zou kosten en toch even geschrokken van prijs (allé, vooral mijn vrouw dan, want zou nieuwjaarkado zijn...)

welke tas is eigenlijk aan te raden voor de 10D, vooropgesteld dat volgende zaken er in moeten kunnen : Canon 10D met 28-135 IS lens erop, Canon 90-300, Canon 50/1.8, Sigma 18-50 en eventueel nog flits ook (en pak later zullen lens wel vervangen worden door 17-40 en 70-200 en 50-500 ook, maar da's nog wel even)

ik dacht aan volgende (maar twijfel of die 1e groot genoeg gaat zijn :

LowePro Nova4 (of ander nummer?)
    Micro Trekker 200
    Mini Trekker AW (vind ik eigenlijk té duur)
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

Comment

Ik heb hier hetzelfde "probleem" aan de hand.

Graag had ik de Canon 10D mét 50-500 Sigma in de backpack gestopt. De lengte is geen probleem, maar wel de bruikbare diepte. Met de Batterypack er aan, is het toestel een 14 á 15 cm hoog. Volgens de cataloog is de Mini Trekker AW maar 12,5cm diep.

Kan er iemand bevestigen/ontkennen dat mijn combinatie er compleet ingeraakt? Is die 12,5 cm een rekbaar begrip? Zoniet zal ik moeten overstappen op een Trekker, maar dat lijkt me weer wat veel van het goede (ook wat €'s betreft).

Alvast bedankt voor de info.

Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

heb ondertussen nog eens zitten grasduinen in de dpreview forums en blijkbaar zou de Nova4 of Nova5 vrij goed zijn voor de 10D, redelijk wat plaats én makkelijk te openen/sluiten terwijl die aan je schouder hangt.
        Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Ik gebruik zelf de Nova 5 en die is heel handig, hoewel ik er toch nog een backpack ga bijnemen voor de wandeltochten, een heuptas is minder geschikt voor de lange afstanden. Comfort is geen probleem, tas is zoals we dat van Lowepro gewend zijn perfect afgewerkt met een brede antislip schouderriem waardoor je ze na een tijdje zelfs "vergeet".
          1 nadeel : camera met tele à la 70-200 er op gaat er niet in, je camera zit met de lens naar onder waardoor je beperkt wordt door de hoogte van de tas, een 28-135 op de camera kan er in, maar ik weet niet hoe lang die 90-300 is.
          Mark (300D)

Comment

Ik heb ook de Trim Trekker.

Top-loader, dus hoef je niet neer te leggen op de grond. En een handige "schuif" voor de Telelens, eveneens te bereiken zonder je tas te hoeven neerleggen.

Onderaan zit bij mij de telelens, bovenaan de 300D met 28-135 en het kitlensje. Daar is ook nog plaats voor batterijlader en X-drive en zo.

Betaald: 145€ bij De Greef in Edegem (mits vermelding van de magische woorden "Belgium" en "Digital" (opgelet, gebruik deze woorden in de JUISTE volgorde! )

Gezien: 209€ bij AS Adventure. T'is maar om te zeggen; de ene winkel is de andere niet.
            http://www.theafricabug.com

Comment

Originally posted by Jochen

Top-loader, dus hoef je niet neer te leggen op de grond. En een handige "schuif" voor de Telelens, eveneens te bereiken zonder je tas te hoeven neerleggen.
              Hoe zit dat juist Jochen? Dit model interesseert mij ook maar ik zou eventueel eerder voor die Tamrac velocity series gaan (maar kan die nergens vinden ) omdat je deze echt gewoon op je rug kan laten en neit op de grond moet zetten. Hoe doe je dat dan met die trim trekker. Die moet toch van je rug om er iets uit te kunnen halen? Of mis ik ergens iets (zou mij niet verbazen moet ik zeggen )

Comment

Dit model interesseert mij ook maar ik zou eventueel eerder voor die Tamrac velocity series gaan (maar kan die nergens vinden )
                Ik heb vorige week de Tamrac Velocity 9 besteld bij Focilux, leveringstermijn : 2 weken. In voorraad ga je die nergens vinden vrees ik, de importeur heeft nogal een slechte reputatie, verschillende winkels waar ik informeerde vertelden me dat ze daar niet (meer) willen kopen.
                Mark (300D)

Comment

Ik heb de Samsonite Trekking schoudertas. Daar past al mijn lenzen in. Misschien te groot voor lange afstandwerk. Ook als rugtas te gebruiken met de bijbehorende tweede set riemen.

Groetjes, Blord

Canon 7D en wat lenzen.

Comment

@dama: denk je dat een sigma 50-500 in die onderste slede kan? DQua afmetingen is de lens een héél klein beetje te groot, maar zou je dat eens kunnen nameten... Voor de rest lijkt de trim trekker mij ideaal, ik heb nog even gekeken naar de tamrac Velocity 9, maar daar krijg je de 50-500 niet in, + ze hebben ook geen extra holster die groot genoeg is voor die lens .
                    Alvast bedankt.
                    Canon 10D, glass, flashes & extra's
                    Fuji S602Z & extra's
                    www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Hierbij 2 foto's met mijn uitzet...
                      De Tokina 80-200 2.8 meet 184x84mm, de 50-500 : 216x95mm.
                      Bij mij zit er naast de 80-200 nog de 50 1.8 + EF 25mm (tussenring).
                      Gezien de 50-500 nog iets langer is, zal er geen extra plaats meer zijn voor de 50mm, maar ze kan er zeker in.

Op de eerste foto staat vlnr :
                      Sigma Macro 105 2.8
                      Sigma 15-30 3.5-4.5
                      Tokina 80-200 2.8
                      Canon EF 50 1.8 + EF25
                      X-Drive II
                      Ervoor : extra accu 511, 8x AA, blaaspeer, doosje voor 4xCF, afstandsbediening + kabel voor TV.

10D + grip + 28-70 Tokina 2.6-2.8 + 550EX had ik op dat moment vast
                      Dit alles past probleemloos in die tas.

Originally posted by CooMa
                      @dama: denk je dat een sigma 50-500 in die onderste slede kan? DQua afmetingen is de lens een héél klein beetje te groot, maar zou je dat eens kunnen nameten... Voor de rest lijkt de trim trekker mij ideaal, ik heb nog even gekeken naar de tamrac Velocity 9, maar daar krijg je de 50-500 niet in, + ze hebben ook geen extra holster die groot genoeg is voor die lens .
                      Alvast bedankt.
                      www.damafoto.be
                      Facebook Damafoto

Comment

Merci Dama, die ga ik nog eens wat nader bekijken...
                        Canon 10D, glass, flashes & extra's
                        Fuji S602Z & extra's
                        www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Hallo,
                          Ik heb juist de nieuwe LowePro Nova 5 AW gekocht bij DeGreef voor juistgeteld 75 Euro. Mijn Olympus E10 met Grip gaat erin en ik heb nog wel wat plaats over. Prachtig afgewerkt.
                          Aanrader
                          Leo
                          lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

Comment

Originally posted by Kevlar
                            Originally posted by Jochen

Hoe zit dat juist Jochen? Dit model interesseert mij ook maar ik zou eventueel eerder voor die Tamrac velocity series gaan (maar kan die nergens vinden ) omdat je deze echt gewoon op je rug kan laten en neit op de grond moet zetten. Hoe doe je dat dan met die trim trekker. Die moet toch van je rug om er iets uit te kunnen halen? Of mis ik ergens iets (zou mij niet verbazen moet ik zeggen )
                            Ik heb de Trim trekker ook,Kevlar en inderdaad,hij moet van je rug om hem bovenaan te openen en je spul eruit te nemen.Misschien dat de Jochen handiger is en zijn camera eruit neemt terwijl ie op zijn rug blijft hangen

Ik ben er in elk geval erg tevreden over!Erg moduleerbaar en kan lang op de rug zonder dat hij begint te knellen of zo.Die schuif is erg handig en je kan aan je gerief zonder dat je hem helemaal moet openleggen (regen...)Dit laatste vond ik erg belangrijk.Gekocht op marktplaats.nl voor 75 Euro en is in nieuwstaat dus een koopje gedaan.
                            Danny's Photosite

Comment

Working...
                            X