Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

graag jullie mening: 550d of direct 7d voor enthousiaste amateur?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: graag jullie mening: 550d of direct 7d voor enthousiaste amateur?

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
    Mijn 24-105 presteert anders wel beter op de 5D MK II dan op de 50D. Maar dat zal dan maar onzin zijn...
    Heb hetzelfde opgemerkt, mijn 24-105 is echt superscherp op de 5dII terwijl diezelfde lens me op de 40D niet echt van mijn sokken blies, de EF-S17-55 gaf betere beelden ...

Er is dus zeker voordeel met gelijk een 'grotere' body te nemen, ben zelf met een 350D begonnen maar al snel naar een 40D gegaan, dus als je het geld hebt zou ik toch voor de 7d gaan en hier de EF-S17-55 2.8 IS op zetten, gaat je wat geld kosten maar je zit goed voor enkele jaren.

Hou er ook rekening mee dat je eerste foto's met een nieuwe dslr waarschijnlijk slechter zullen zijn dan die met je compact camera ... been there, done that ... mijn eerste foto's met de 350D waren stukken slechter dan foto's met een S45 gemaakt

Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
      ...

Hou er ook rekening mee dat je eerste foto's met een nieuwe dslr waarschijnlijk slechter zullen zijn dan die met je compact camera ...

Mark
      De opmerking die ik net van mijn vrouw kreeg: "Ik heb de indruk dat je nog geen foto's met je nieuw toestel hebt die mooier zijn dan met je oude"

Wat ik wel al heb ervaren is dat ik een reeks foto's heb die ik met mijn vorige niet had kunnen nemen (snelheid en ruis).

Nota: indien ik opnieuw zou kiezen zou het vermoedelijk de 550 zijn... (in het begin dacht ik dat ik beter de Sony A55 zou genomen hebben).

En ja ik hoop een betere lens in de 18-55 op de kop te tikken. Zoals meermaals aangehaald: het is uiteindelijk het glas (dus ook de prijs) die een grote rol speelt.

Ik had een max. budget vooropgesteld en me daaraan gehouden.
      mvg Guido
      Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

Comment

Niet twijfelen over de EF-S17-55.
        Lens is volgens mij belangrijker dan body. Met deze lens zal je creatief beter uit de voeten kunnen dan met een kit-lens (bv: dankzij F2.8 kan je spelen met dieptescherpte enzo). Laat je ook niet afschrikken door EF-S, als je ooit naar full-frame overschakelt, kan je deze nog voor een mooi prijsje doorverkopen, en ondertussen heb je wel de ideale lens voor op een crop-body)

Met de overschot van je budget kan je je body kopen.
        De belangrijkste factoren die de prijs bepalen zijn
        • Iso-prestaties: 7d zal beter presteren bij weinig licht, maar dit kan je al deels omzeilen door een lichtgevoelige lens met F2.8.
        • Auto-focus: 7d is super voor snel bewegende onderwerpen, maar uiteindelijk met een beetje oefening zal je er met een 550 ook wel geraken
        • De bouwkwaliteit: 7d & 60d zijn spat/stof bestendig dacht ik, 550 niet. Als je niet te gek doet is dit allemaal wel relatief natuurlijk. (en omgekeerd evenredig met compactheid en gewicht)

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
        Heb hetzelfde opgemerkt, mijn 24-105 is echt superscherp op de 5dII terwijl diezelfde lens me op de 40D niet echt van mijn sokken blies, de EF-S17-55 gaf betere beelden ...
        Logisch denk ik. De EF-S17-55 F2.8 moet niet onderdoen voor de EF 24-105 F4 L. Da's zo goed als een L-lens onder de EF-S lenzen (ook qua prijs). Als je die dan allebei op F4 vergelijkt, is het wel logisch dat de 17-55 toegeknepen iets betere scherpere resultaten geeft. De 24-70 F2.8 L vergelijken zou misschien een iets correctere vergelijking zijn.

Grtz,
        Steven.
        Canon EOS 5DmkII | Canon Speedlight 580EX | Canon 50mm F1.4 - Canon 24-70mm F2.8 L - Canon 70-200mm F2.8 IS L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quint'n Bekijk bericht
          Logisch denk ik. De EF-S17-55 F2.8 moet niet onderdoen voor de EF 24-105 F4 L.
          Straffe klap, de 24-105 kan op crop en FF, de 17-55 alleen op crop, dat de 24-105 op FF tot zijn recht komt zegt total niets over de 17-55 (remember: ik kan in mijn schoenen, mijn schoenen kunnen in een schoenendoos DUS ik kan in een schoenendoos).
          Waarmee ik de 17-55 2.8 niet wil afbreken, er is alleen geen vergelijking mogelijk.

Semi-pro body en goed glas is nu eenmaal een goede combinatie, en 550D is ergonomisch en qua AF ondergeschikt aan de 7D, dat zijn feiten.

Comment

en 550D is ergonomisch en qua AF ondergeschikt aan de 7D, dat zijn feiten
            beslist zo

qua ergonomie zijn alle XXD bodies beter dan XXXD's (de 60D neemt een tussenpositie)

AF van de 7D tov de XXD's is de dag tegen de nacht (over de 60D wordt blijkbaar niet geklaagd alhoewel de AF dezelfde is als 40D en 50D)

je kan ook wat meer aan een lens geven met een tweedehands 40D (geen filmen natuurlijk)

Comment

Heb ook als beginner na de Powershot de 7D gekocht. Heb het me nog geen moment beklaagd en zeker nooit het gevoel gehad dat ik een toestel in mijn handen had dat mijn petje te boven ging.
              Boekje eerst eens goed lezen en daarna schieten, schieten en nog eens schieten

Daar een beetje deftig glas op en je hebt een goede combinatie die niet zal teleurstellen. En het zal wel een hele tijd duren eer je terug tegen de beperkingen van het toestel oploopt.

Grtz,
              Kurt

Comment

Hier ben k nog es terug, en de kogel is door de kerk, ik ga voor de canon eos 60d!
                Heb heel veel gehad aan jullie commentaren, hoewel ik moet toegeven dat de verwarring eerst alleen maar toenam! Zoals iemand hierboven al zei: evenveel meningen als fotografen!
                Ik ben gaan kijken naar de nikon d7000, en idd, waauw, ferm toestel! En qua specificaties lag het mij ook: bv iets minder MP dan de canon 60d (ik heb er eigenlijk geen 18 nodig), meer AF punten (11 bij Nikon tov 9 bij Canon), etc..
                Maar, zoals gezegd, het gevoel moet ook kloppen. Ik had afgelopen WE de mogelijkheid om een Nikon d3000 te lenen, en goh, hoewel zeker tevreden van de kwaliteit, 'miste' ik toch het canon-gevoel..
                Daarnaast merkte ik dat ik mij ook hopeloos begon te verliezen in details,specificaties, ... Met momenten voelde ik mij een bezeten zot die toch maar allerhande reviews naast elkaar begon te leggen, in de hoop ergens de kleine lettertjes te vinden die voor mij persoonlijk geschreven waren en waarin mij werd gezegd welk toestel het best bij mij zou passen..

Ben dan eens naar de winkel gegaan, en heb een aantal toestellen vastgehouden, en het gevoel klopt gewoon het best bij de eos 60d; voelt voor mij toch wat steviger aan dan de 550d. Ook het uitklapbaar schermpje: aangezien ik ook interesse heb in macro, denk ik dat dat voor mij een meerwaarde zal zijn.
                Dus, canon eos 60d it will be!

Nu nog even uitzoeken waar ik de beste prijs vind, en dan kan ik mijn (lange) zoektocht afronden! Hehe!
                In elk geval merci voor het meedenken!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cocktail Bekijk bericht
                  Hier ben k nog es terug, en de kogel is door de kerk, ik ga voor de canon eos 60d!
                  Ben dan eens naar de winkel gegaan, en heb een aantal toestellen vastgehouden, en het gevoel klopt gewoon het best bij de eos 60d;
                  goede keus.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Heb heel veel gehad aan jullie commentaren, hoewel ik moet toegeven dat de verwarring eerst alleen maar toenam! Zoals iemand hierboven al zei: evenveel meningen als fotografen!
                    Ik ben gaan kijken naar de nikon d7000, en idd, waauw, ferm toestel! En qua specificaties lag het mij ook: bv iets minder MP dan de canon 60d (ik heb er eigenlijk geen 18 nodig), meer AF punten (11 bij Nikon tov 9 bij Canon), etc..
                    Maar, zoals gezegd, het gevoel moet ook kloppen. Ik had afgelopen WE de mogelijkheid om een Nikon d3000 te lenen, en goh, hoewel zeker tevreden van de kwaliteit, 'miste' ik toch het canon-gevoel..
                    Daarnaast merkte ik dat ik mij ook hopeloos begon te verliezen in details,specificaties, ... Met momenten voelde ik mij een bezeten zot die toch maar allerhande reviews naast elkaar begon te leggen, in de hoop ergens de kleine lettertjes te vinden die voor mij persoonlijk geschreven waren en waarin mij werd gezegd welk toestel het best bij mij zou passen..

Ben dan eens naar de winkel gegaan, en heb een aantal toestellen vastgehouden, en het gevoel klopt gewoon het best bij de eos 60d; voelt voor mij toch wat steviger aan dan de 550d. Ook het uitklapbaar schermpje: aangezien ik ook interesse heb in macro, denk ik dat dat voor mij een meerwaarde zal zijn.

Nu nog even uitzoeken waar ik de beste prijs vind, en dan kan ik mijn (lange) zoektocht afronden! Hehe!
                    In elk geval merci voor het meedenken!
                    Proficiat, je zal het je niet beklagen! (Vanwege een collega 60D eigenaar.)
                    Canon EOS60D - 50/1.4 - 17-50/2.8 - 70-200/2.8 L

Comment

Een zeer goede keuze, had ik me niet persé aan mijn opgelegde budget willen houden, had ik ook deze genomen.
                      Zeker dat scherm dat je kan draaien is bij macro- en andere laag bij de grond (ook boven het hoofd) opnamen een pluspunt.

Als je het nog niet gekocht hebt: neem in geen enkel geval een vitrine exemplaar.
                      mvg Guido
                      Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

Comment

Working...
                      X