Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuweling

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuweling

bedankt voor de tips... dat apprecieer ik.

Liefs
    Fantasie is belangrijker dan weten, want het weten is begrensd

Comment

als je echt een van de beste toestellen op de markt wenst zou ik voor de pentax k-r gaan of voor de pentax k-x. Heb die een paar keer gebruikt en de resultaten van die toestellen zijn verbluffend.

Comment

Hoi ellen,

Tegenwoordig heb je de Pentax K-x met de twee kitlenzen 18-55mm + 50-200mm voor bijna 550euro. Inderdaad een erg knap toestel

Groet
        "Why fake it, when you can create it"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Galileo Bekijk bericht
          Hoi ellen,

Tegenwoordig heb je de Pentax K-x met de twee kitlenzen 18-55mm + 50-200mm voor bijna 550euro. Inderdaad een erg knap toestel

Groet
          Die prijs valt precies goed mee... Ik ken het merk niet. Gelukkig hebben we google

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ellina Dorados Bekijk bericht
            Die prijs valt precies goed mee... Ik ken het merk niet. Gelukkig hebben we google
            neem de verschillende toestellen eens in de hand, voel hoe het voelt.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              neem de verschillende toestellen eens in de hand, voel hoe het voelt.
              grt,bouk.
              Dat is een goed idee, volgende week ga ik naar een aantal verdelers. Hopelijk vind ik een toestel dat het beste aan mijn eisen voldoet.
              Hoogste prioriteit momenteel -> examens.

Jullie zijn al zeker bedankt om me hierin verder te loodsen.

Ell

Comment

.........
                succes met het duimpje omhoog.
                grt,bouk.

Comment

Succes
                  Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                  "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
                    Succes
                    eerste examen is in de sjakos

Comment

Dat is een goed idee, volgende week ga ik naar een aantal verdelers. Hopelijk vind ik een toestel dat het beste aan mijn eisen voldoet.

Jullie zijn al zeker bedankt om me hierin verder te loodsen.

Ell
                      'S wel leuk, ik doe ook regentaat.

Nu, heb je al veel gewerkt met een camera? (compact)
                      Indien nee, probeer eerst een iets kleinere (check gerust m'n blog, de post "digging through the archives" bevat een reeks foto's die met een klein compactje werden genomen...)
                      Indien ja, ga voor een SLR. Fotografie kost geld, lenzen nog meer dan de body, maar je bent er anderzijds ook heel lang zoet mee. Ideaal is als je een nieuw basisbody koopt a la nikon d3100 of canon 1000d met de standaard 18-55 lens erbij (wordt kitlens genoemd). Spaar gewoon wat door, op die paar honderd euro komt het niet aan...

Waarom heb ik dan geen 18-55? Wel, vergelijk het motorrijden (om nu maar iets te zeggen). Je begint met een kleintje, zo'n honda dax bv. Op dat moment vind je dat perfect en zeker snel genoeg. Dat is dan je 18-55. Na verloop van tijd merk je eventuele tekorten en probeer je eens iets beter, je koopt met andere woorden een beter lens.
                      Denk nu niet dat al je spaargeld eraan gaat, 't is een investering, maar een erg leuke!

Oja, leer het af om principieel tegen tweedehands te zijn... Ik koop body's ook splinternieuw, da's begrijpelijk, maar een lens maakt niet zo veel uit. In jouw geval zit de 18-55 kitlens er gewoon bij, maar bij upgrade naar betere lenzen kan tweedehands duizenden euros verschil maken

hopelijk helpt dat wat

Michaël
                      Ik maak foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door michphoto Bekijk bericht
                        .............. Ik koop body's ook splinternieuw, da's begrijpelijk, maar een lens maakt niet zo veel uit.
                        ?????????
                        grt,bouk.

Comment

...maar een lens maakt niet zo veel uit.
                          Ik zou nu net het tegendeel gaan beweren. De kwaliteit van een lens bepaalt grotendeels de kwaliteit van je foto (vervorming, soft, CA,....etc)
                          Een crap-lens op een top-body lijkt me niet aangewezen.
                          Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                          "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

'S wel leuk, ik doe ook regentaat.

Nu, heb je al veel gewerkt met een camera? (compact)
                            Indien nee, probeer eerst een iets kleinere (check gerust m'n blog, de post "digging through the archives" bevat een reeks foto's die met een klein compactje werden genomen...)
                            Indien ja, ga voor een SLR. Fotografie kost geld, lenzen nog meer dan de body, maar je bent er anderzijds ook heel lang zoet mee. Ideaal is als je een nieuw basisbody koopt a la nikon d3100 of canon 1000d met de standaard 18-55 lens erbij (wordt kitlens genoemd). Spaar gewoon wat door, op die paar honderd euro komt het niet aan...

Waarom heb ik dan geen 18-55? Wel, vergelijk het motorrijden (om nu maar iets te zeggen). Je begint met een kleintje, zo'n honda dax bv. Op dat moment vind je dat perfect en zeker snel genoeg. Dat is dan je 18-55. Na verloop van tijd merk je eventuele tekorten en probeer je eens iets beter, je koopt met andere woorden een beter lens.
                            Denk nu niet dat al je spaargeld eraan gaat, 't is een investering, maar een erg leuke!

Oja, leer het af om principieel tegen tweedehands te zijn... Ik koop body's ook splinternieuw, da's begrijpelijk, maar een lens maakt niet zo veel uit. In jouw geval zit de 18-55 kitlens er gewoon bij, maar bij upgrade naar betere lenzen kan tweedehands duizenden euros verschil maken

hopelijk helpt dat wat

Michaël
                            Dag Michaël,

Dat is een mooie vergelijking dat je daar maakt. Ik heb zeker wat aan je uitleg. Wat betreft het 2de hands gedeelte, je hebt de woorden uit mijn mond (gedachte) genomen. Dat was mijn plan, body sowieso nieuw, lenzen 2de hands.
                            Mijn oog is gevallen op die Nikon D3100, ik kan hem via via nieuw krijgen, maar aan een mooi prijsje als ik wil. Als student is het niet altijd evident om zo'n bedrag neer te tellen. Daarom is het de bedoeling om volgende weken (na mijn examens) hier en daar bij te klussen om zo aan het geld te geraken. Dus dat ik effectief voor het toestel ga werken. Als je het zo van je rekening moet halen... Doet me wat pijn.

Ik zal zeker je site eens bezoeken.
                            Waar studeer je regentaat?

Liefs

Comment

I rest my case!
                              grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                                I rest my case!
                                grt,bouk.
                                Ik denk dat Michaël hier niet mee bedoelt, dat een lens niet belangrijk is, want dat is het zeker wel, dat weet elke fotograaf wel, dat weet ik zelfs als 'leek'. Maar wat betreft dat 2de hands, het vind zeker nog heel goede lenzen 2de hands, maar aangezien wij nog student zijn moeten wij toch iets of wat naar ons budget zien. En qua 'body', weet je, dat houd je zo goed als tegen je neus, als het nieuw is, is hij zeker nog goed, oke dit geldt ook voor een lens, maar ik vind het toch nog verschillen.

Laat mij hier duidelijk zijn, ik ben zeker van mening dat een lens zeeeer belangrijk is, en dat dat het bijna allemaal maakt, wat je op je foto te zien krijgt. Maar ik neem aan dat er ook nog goede 2de hands lenzen te vinden zijn.

Ik wil zelf eerst beginnen met gewoon een 18mm-55mm, zien wat het geeft. Aangezien ik hier nog een leek ben, zal dit al wel goed zijn voor mij. Als ik toch over wil gaan naar een andere lens, ben ik misschien al wat verder in mijn studies/werk en speelt de prijs een iets kleinere rol. Maar dat is toekomst he.

Liefs

Comment

Working...
                                X