Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp nodig bij de aanschaf van nieuw toestel!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hulp nodig bij de aanschaf van nieuw toestel!

Waarom hier niet eens kijken/

De Sony Cyber-shot HX5 komt er niet zo slecht uit.

Je zal moeten kiezen tussen ofwel veel zoom ofwel een grotere lens-opening als je geen te groot fototoestel wil hebben. Persoonlijk zou ik de Canon nemen, die doet het goed in alle testen, is goed bij weinig licht en is heel draagbaar.
    Last edited by tkpatric; 15 januari 2011, 18:19.
    http://users.telenet.be/patric/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Catherine22 Bekijk bericht
      Dus in princiepe is die Sony HX5 nog niet zo slecht als ik het in de compacts ga zoeken
      Heeft 10.2 MP
      10x optische zoom
      Bij lensbereik staat er 25-250
      Breedhoeklens 25mm
      Enkel heb ik mijn vragen over de beeldkwaliteit en de kwaliteit bij weinig licht...

+ kan iemand mij het grote verschil uitleggen tussen de Sony HX5 en de Canon S95 vermits het waarschijnlijk één van die 2 zal worden.

Bedankt!
      Als je wil mag je hem hier komen proberen.

Comment

Een goede zoom zal zelden meer dan 3X zoombereik hebben. Meer dan 3X zoom resulteerd al snel een serieus verlies aan cantrast en scherpte. Als je een rondkijkt bij de fabrikanten van objectieven dan zal je merken dat de duurdere goede kwaliteits objectieven bijna nooit boven de 3X zoom gaan.

Mvg
        Spogy
        Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Comment

Had er nog over nagedacht, maar ja, het blijkt te kloppen : 3X is de max.
          Alleen ben ik zeer tevreden over de 100-400 L van Canon. Dat zal de uitzondering zijn, zeker ?
          Grutjes
          Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

Een topper als de Sony 70-400G is tegen de logica in zelfs beter dan de 70-300G, maar de prijs is er dan ook naar .
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Iemand ervaring met de Nikon Coolpix P100?
              Lijkt mij ook nog een aardige camera of vergis ik mij?

Comment

ik zou niet twijfelen: Canon S95 met supersnelle f/2 lens (waar de meeste andere compacts een veel minder performante lens hebben en dat zie je dan ook ) en een relatief grote sensor voor een compact (zelfde als de G12)!
                dslr4dummies

Comment

hier de p100 voor de vrouw!

best een goede camera voor zijn prijs, maar verkies zelf rapper mijn d90.
                  en als't toch compact moet mijn d40 (6mp)

coolpix p7000 doet het ook vrij goed! minder zoom.
                  stelling hoe meer zoom hoe minder de kwaliteit klop volgens mij ook hoor.
                  nikon stuff

Comment

De P100 is een zeer degelijk toestel maar dan moet je ook eens de Panasonic FZ35(38) bekijken en de Canon Sx20 iS.
                    Alledrie aan elkaar gewaagd de prijzen ken ik niet maar waarschijnlijk ook vegelijkbaar.

mvg
                    Spogy
                    Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Comment

Het kiezen wordt er zo wel niet makkelijker op jongens

Ik moet eerlijk zijn dat ik wat verkocht ben aan de 'snufjes' die op die Sony HX5 zitten, dus dat toestel blijft echt in mijn hoofd spelen... o.a. die panorama functie spreekt mij daarbij enorm aan en met een breedhoeklens van 25mm scoort hij toch beter dan die Canon S95 niet??

Eén ding is zeker: Ik hou het op een compact camera, dit gaat veel makkelijker zijn om mee te nemen en weg te steken tijdens alle tochten (sneeuwscooter, huskyslede, ...).

Comment

Ik heb daarnet een bezoekje gebracht aan onze plaatselijke fotowinkel en daar hebben ze mij de Sony HX5 aangeraden.
                        Hij zei dat ik zeker ook een kijkje moest nemen naar de WX5... nu die 3D functie daarop lijkt mij overbodig enkel de functie op een licht onscherpe achtergrond te maken spreekt mij wel aan op die toestel.

Wat denken jullie hiervan?

Comment

Working...
                        X