Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoveelste vraag ivm aankoop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zoveelste vraag ivm aankoop

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
    Het ligt vooral aan de AF snelheid en accuratesse. Bij goed ligt gaat het met alle goed. Met slecht licht gaat het met een dslr beter.
    Ik denk dat het met dslr net even goed gaat als met een Nex. Gewoon dezelfde lenskwaliteit gebruiken, en daaraan ontbreekt het in E-mount voorlopig nog wat.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
      Ik denk dat het met dslr net even goed gaat als met een Nex. Gewoon dezelfde lenskwaliteit gebruiken, en daaraan ontbreekt het in E-mount voorlopig nog wat.
      Ik heb een nex en een dslr (fujifilm s5) en moet zeggen dat de nex in goed licht verrassend snel en goed focust, maar niet zo snel als de dslr met een snelle lens en als het wat donkerder wordt, maakt de s5 al helemaal moes van de nex. Ik vind de nex een fantastische camera, maar hij heeft ook zijn beperkingen (af in minder lichte omstandigheden is daar één van, geen viewfinder 2). Ook met een snellere lens gaat dat niet veel opleveren. Een nex doet het met contrastdetectie, terwijl een dslr een phasedetectiesensor heeft en dat verschil is fundamenteel, de lensfocussnelheid is al irrelevant. de sensor kan gewoon niet volgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
        Kan zijn dat het voor een Pen niet waar is, maar voor Nex wel.
        Dat hoop ik dan maar voor de Nex gebruiker. Het is te hopen dat die toestellen inderdaad
        alsmaar beter worden. Daar zou ik absoluut niks op tegen hebben. Integendeel. En het viel
        me ook niet allemaal tegen met de Pen.
        Maar dat doet het ook niet als ik met mijn LX5 foto's trek, en daar vind ik dat de Pen meer
        overeenkomsten mee heeft dan met een DSLR.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
          hij heeft ook zijn beperkingen (af in minder lichte omstandigheden is daar één van, geen viewfinder 2). Ook met een snellere lens gaat dat niet veel opleveren. Een nex doet het met contrastdetectie, terwijl een dslr een phasedetectiesensor heeft.
          Aan die phase-detectie had ik inderdaad niet gedacht...
          Een van de volgende dagen hoe dan ook eens met een snelle a-mount-lens proberen als ik mijn adapter heb .
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Galileo Bekijk bericht
            Zoals leendert al aangaf, het fotograferen met toestellen als de olympus pen of de Sony Nex is vergelijkbaar met een DSLR in termen van kwaliteit, snelheid, hoge contrasten, weinig licht. En biedt evenzeer de mogelijkheid om uit te breiden met lenzen uit het alpha-assortiment, mits het gebruik van een adapter. Sony Hetzelfde voor de Olympus of Samsung

Grtz

Telefoon foto kwaliteiten is niet te vergelijken met DSLR-uitgang foto kwaliteiten. Je moet een grapje hehehhe
            Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6

Comment

Working...
            X