Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon powershot - pictogram "lege batterij" gaat steeds aan, zelfs bij nieuwe !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon powershot - pictogram "lege batterij" gaat steeds aan, zelfs bij nieuwe !

    ik heb dit probleem deels met mijn powershot a540 die "lust" ook geen oplaadbare batterijen met duracells kan ik maanden voor uit

    het probleem schijnt te zitten in de aansluiting van de polen en de batterij

    je moet zorgen dat je de juiste batterijen koopt , ik ben zelf ook teleurgesteld door canon het is niet het eerst P&S merk , maar dealers raden de dure nimh accu's aan.

    vergeet ook niet dat alle oplaadbare batterijen pas naar 3x vol en leeg geweest te zijn hun maximale capaciteit bereiken
    Bodies nikon dlsr"60(i)/D80(A)/D200 (pro)
    Bodies non nikon "Pentax k10D(Pro) Sony A100 (A)
    Bodies film F65/ T80/ EOS IX

    Comment


    • #17
      Re: Canon powershot - pictogram "lege batterij" gaat steeds aan, zelfs bij nieuwe !

      Oorspronkelijk geplaatst door Djbphoto Bekijk bericht
      vergeet ook niet dat alle oplaadbare batterijen pas naar 3x vol en leeg geweest te zijn hun maximale capaciteit bereiken
      Een fatsoenlijk setje nikkel-metaalhydride accu's heeft na de eerste lading al 90-95% van de maximale capaciteit. Het heeft dus niet echt veel zin om ze eerst al 3x terug leeg te maken voor je ze gebruikt.

      Het probleem komt waarschijnlijk alleen maar voor bij de compactjes met 2 AA batterijen. Bij accu's gaat het dan over een spanning van maar 2,4V, bij de minste overgangsweerstand zal de spanning zo ver zakken dat de camera niet meer wil werken.
      Ik denk dat Canon een van de weinig fabrikanten is die 2 AA batterijen wil gebruiken in zo'n compactjes. De meeste andere merken zorgen voor een lithium-ion accu. Maar dat kost natuurlijk meer, omdat er een accu + lader bijgeleverd moet worden.
      Een compactje dat op 2 AA batterijen werkt is volgens mij niet zo'n goede keuze, omdat er vroeg of laat toch wel ergens een verbinding in de camera is die een kleine spanningsval geeft, en dan krijg je dit soort problemen.
      Voor de fabrikant is zo'n accu + lader waarschijnlijk maar een meerkost van zo'n 10 dollar, maar op de winkelprijs zal dat verschil oplopen naar ruim 25 dollar (of euro) omdat er winst op gemaakt wordt en omdat de spullen in de winkel moeten geraken (transport -> importeur -> winkel + BTW).

      Je hebt het nog over "alle oplaadbare batterijen", lithium ion accu's hebben meteen na de eerste lading hun maximale capaciteit. In verschillende wiklels geven ze nog steeds de verkeerde info over het gebruik van lithium-ion accu's....
      Bijna overal zeggen ze dat je de accu eerst een paar keer leeg moet maken, en dat is net het laatste wat je met een lithium-ion accu mag doen als je ze zo lang mogelijk wil blijven gebruiken.


      Volgens mij kan je beter een paar euro meer uitgeven voor een compactje met een lithium-ion accu, er is bij alle merken voldoende keuze (ook bij Canon). De prijs kan dan net iets hoger zijn, maar er is altijd een lader en een accu meegeleverd. Voor de meeste compactjes kan je een compatibele accu vinden die veel goedkoper is dan de originele, en die even goed werkt.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #18
        Re: Canon powershot - pictogram "lege batterij" gaat steeds aan, zelfs bij nieuwe !

        Oorspronkelijk geplaatst door Djbphoto Bekijk bericht
        ik heb dit probleem deels met mijn powershot a540 die "lust" ook geen oplaadbare batterijen met duracells kan ik maanden voor uit

        het probleem schijnt te zitten in de aansluiting van de polen en de batterij

        je moet zorgen dat je de juiste batterijen koopt , ik ben zelf ook teleurgesteld door canon het is niet het eerst P&S merk , maar dealers raden de dure nimh accu's aan.

        vergeet ook niet dat alle oplaadbare batterijen pas naar 3x vol en leeg geweest te zijn hun maximale capaciteit bereiken
        met mijn oude Minolta 4 Nimh oude type batterijen kon ik maar max 40 opname's maken (Varta 2500,Topcraft 2300 rood/groen(HIGH) , GP2700 ) dan kwam de batterij laag stand aan,en of
        ging de camera uit)

        Met de nieuwe Precharged Nimh van Topcraft maak ik 377 opname's alvorens die foutmelding komt ,batterijen rechtstreeks vanuit de vepakking in de camera ,
        aantal opnames was waarschijnlijk hoger na bijlading.(prijs 5 euro per set,Aldi New type)

        voor 5 euro weet ge of het werkt.

        Als ge werkt met iets oudere NiMh batterijen weet ge niet wat ge aan het doen zijt
        todat ge ze eens test met de Maha C9000 lader.

        in mijn geval 50% van de NiMH batterijen slecht ,vooral Topcraft 2300 rood /groen met een te
        hoge inwendige weerstand (aansluitcontacten in orde gebracht zonder resultaat ,6 van de 8 stuks slecht en 1 met te lage mAh)
        de lichtgroene van Topcraft 2300 en de Topcraft 2000 rood/groen en de Varta 1700 Ultra teste redelijk goed , afgezien van de zelfonlading na bepaalde tijd.
        Last edited by dacale; 23 januari 2011, 10:26. Reden: aanpassing tekst
        Groeten Leon
        http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
        Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

        Comment

        Working...
        X