Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 450 hoe verder

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 450 hoe verder

Volgens mij, simpel uitgelegd.....
    Wil je dezelfde beelduitsnede van een bepaald onderwerp moet je met een full-frame dichterbij komen dan met een crop (allebeide met dezelfde lens uiteraard en zelfde diafragma) en doordat je dichterbij moet komen verkleint logischerwijs je DOF.
    m.a.w. het is dus niet de sensor die de DOF bepaald maar de afstand tot je onderwerp (met dezelfde lens en zelfde diafragma) wel is hij medebepalend omdat je bij FF dichterbij moet komen om je onderwerp even groot in beeld te hebben.

grts
    Sieg
    Last edited by Sieg; 15 januari 2011, 16:22.
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
      Dat is verhelderend...
      Het is een behoorlijk uitgekauwd onderwerp , dus met wat googelen krijg je iedere uitleg die je maar wil en uiteraard ook oppositie.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Volgens mij, simpel uitgelegd.....
        Wil je dezelfde beelduitsnede van een bepaald onderwerp moet je met een full-frame dichterbij komen dan met een crop (allebeide met dezelfde lens uiteraard en zelfde diafragma) en doordat je dichterbij moet komen verkleint logischerwijs je DOF.
        m.a.w. het is dus niet de sensor die de DOF bepaald maar de afstand tot je onderwerp (met dezelfde lens en zelfde diafragma) wel is hij medebepalend omdat je bij FF dichterbij moet komen om je onderwerp even groot in beeld te hebben.
        Zo heb ik het ook begrepen.

On-topic. Ik snap de vraag van de TS niet goed. Waar wil je naartoe door meer te investeren? Wil je een betere camera, een groter bereik, een lens met een groter diafragma... ? Ik heb ook een 450D en ik moet toegeven dat het soms ook wel kriebelt om naar een betere camera te gaan, maar uiteindelijk zou dit niet zoveel aan mijn foto's veranderen. In jouw geval zou ik in lenzen investeren; een tele voor vogels misschien, vermits je dit vermeld?

Comment

Scherptediepte wordt bepaald door
          1. Diafragma
          2. Afstand tot het onderwerp
          3. Gekozen brandpunt
          4. En...grootte van de sensor

Voor diegene die over het laatste nog altijd twijfelen, google maar eens op 'circle of confusion'. Onderandere op Wikipedia vind je al een verhelderende uitleg.

Of : http://www.cambridgeincolour.com/tut...h-of-field.htm
          Last edited by stapperke; 16 januari 2011, 10:25.
          Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
            Het is een behoorlijk uitgekauwd onderwerp , dus met wat googelen krijg je iedere uitleg die je maar wil en uiteraard ook oppositie.....
            Dat blijkt op de meeste van veel vragen jouw antwoord te zijn. En zoals al eerder gezegd, met die redenering zijn bepaalde categorieën op dit forum niet meer nodig. En toch blijf jij in die categorieën ronddwalen. Enkel om te tonen hoe slim jij wel bent en dat een ander maar moet googlen? Meestal is de meerwaarde aan het topic met dergelijke antwoorden nihil, of zelfs gewoon nul.
            Ik ben trouwens nooit op zoek naar de uitleg die ik wìl, maar naar de uitleg die te begrijpen valt, en vooral... die correct is.

De uitleg van Sieg kan ik wel volgen...

En verder snapte ik eigenlijk ook niet echt wat de bedoeling van TS is, nieuwe lenzen of nieuwe body. Of is TS er zelf ook nog niet helemaal uit en is dàt eigenlijk zijn vraag?
            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Ik heb ook een 450D, onlangs heb ik de 5D MKII aangeschaft omdat ik full frame wilde gaan. Ik fotografeer meer mensen en "statische" dingen.
              Bij snelle onderwerpen misschien de 7D overwegen vanwege de snellere AF, alhoewel ik er met de 5D ook niet echt problemen mee heb.

En zoals gezegd, de lens doet veel natuurlijk :-)
              Canon 5D Mark II, Canon 450D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                Scherptediepte wordt bepaald door
                1. Diafragma
                2. Afstand tot het onderwerp
                3. Gekozen brandpunt
                4. En...grootte van de sensor

Voor diegene die over het laatste nog altijd twijfelen, google maar eens op 'circle of confusion'. Onderandere op Wikipedia vind je al een verhelderende uitleg.

Of : http://www.cambridgeincolour.com/tut...h-of-field.htm
                Op de link die U hier geplaatst hebt, staat duidelijk hetgeen ik hierboven reeds geschreven heb

grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Working...
                X