Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon of nikon?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Nonkelwim, als je nu eerst eens gaat kijken of je een "gewone" digi wilt of een digitale spiegelreflex? Ik zie je schrijven over de Canon EOS 300D, een Nikon, en een Fuji finepix s7000

Comment

Nikon D100, erg goede service en goed toestel en een dat niet op een jaar aan vervanging toe is.
      Wel belangrijk zijn de lenzen die je koopt.
      Heb de D100 nu een jaar en zou het niet willen ruilen voor geen enkel ander merk.
      Een tevreden nikon gebruiker.

D100
      300mm AF-S f4
      50mm 1.8
      24/85 AF G
      .....Dyslexie.......

Comment

Originally posted by Cois
        Belangrijke vraag aan de Nikon D100 gebruikers.
        Als jullie het toestel in jpg stand zetten en geneemt zo een foto.
        Is hij dan van kwaliteit zo goed als die van mijne Sony.
        Cois toch, wat een vraag, wat wil je graag horen?

Comment

Dat ligt eraan, welke instellingen je gebruikt, en welke lens enzo.Heb je veel aan he, aan dat antwoord?

Comment

Originally posted by Rudy
            Originally posted by Cois
            Belangrijke vraag aan de Nikon D100 gebruikers.
            Als jullie het toestel in jpg stand zetten en geneemt zo een foto.
            Is hij dan van kwaliteit zo goed als die van mijne Sony.
            Cois toch, wat een vraag, wat wil je graag horen?

Sorry Rudy,ik dacht dit in mijne topic te zetten.
            mvg FrançoisVM
            Canon 7D

Comment

Beste nonkelwim
              Ik ga hier niet zeggen wat voor toestel er beter is MAAR ik ga je wel vertellen dat mijn vrouw Coby en ik allebij de Nikon D100 hebben, en daar hebben wij een goed gevoel bij,maar ik lees dat je ongeveer 1250 euro wil uitgeven,dan denk ik dat de D300 kit beter past bij je budget
              D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
              www.langenacker.nl

Comment

Als ik een foto neem nu is hij af en met een 10D in jpg is hij soft en heeft hij nog een software programma nodig.
                Daarmee vraag ik is dit met de 100D ook zo.
                mvg FrançoisVM
                Canon 7D

Comment

Ik ga hout vasthouden , maar ik fotografeer reeds meer dan 15 jaar met een Canon Eos-systeem, en ik heb de service van Canon tot nu toe nog nooit moeten aanspreken.
                  Voor mij is dit geen punt.
                  En kwestie van beschikbaarheid : het is dat ze goed verkopen zeker...
                  Technisch zijn de 10D en de D100 mekaar waard.

Tja, waarom rijdt iemand liever met een Ford, en een ander met een Opel ?
                  www.damafoto.be
                  Facebook Damafoto

Comment

dat ligt eraan welke lens je gebruikt, een prime lensje zoals bv de 50mm 1.8 heeft meestal geen verscherping nodig.

Comment

Tja, waarom rijdt iemand liever met een Ford, en een ander met een Opel ?
                      Goed vergelijk denk ik!!!!

Comment

Originally posted by NataliaNL
                        dat ligt eraan welke lens je gebruikt, een prime lensje zoals bv de 50mm 1.8 heeft meestal geen verscherping nodig.
                        Dank u Natalia,het wordt hier nogal druk.
                        mvg FrançoisVM
                        Canon 7D

Comment

Originally posted by Vussie
                          Waar is grobet in Hasselt ?
                          Ik woon er maar ken de winkel niet ! Wel Grobet in Antwerpen....en Bartok in Hasselt.
                          hehe .. door hals over kop van leverancier te veranderen .. een e-mail op de valreep ontvangen .. heb ik namen verwisselt .. het was wel degelijk Bartok in Hasselt. Maar hij had mijn geliefde lenzen niet op voorraad .. behalve eentje (sigma 15-30) waarvan het laatste exemplaar net voor mijn neus werd gekocht door iemand met een D1 .. indien een forummer .. cu around!

Comment

Als je de D100 wil vergelijken met een Canon, moet je dat wel met een 10D doen, hé
                            Denk dat de D70 even "plastiekerig" zal zijn als de 300D...
                            Originally posted by MacTheKnife
                            Ook hier de loftrompet voor Nikon: service buiten categorie en oerdegelijk materiaal. Heb nog niet zo lang de D100, maar ben er nu al wég van. Schitterend toestel. De 300D van Canon is ook zo plastiekerig. Hij ziet er gewoon niet uit. Maar dat is persoonlijk, voor ik hier alle 300D-bezitters op mijn dak krijg!
                            www.damafoto.be
                            Facebook Damafoto

Comment

Ja voor de D100 die een stuk beter is dan de 300D zul je wat meer moeten neer tellen maar de D100 van Nikon is dan ook een droom hé heb zelf foto's van gezien en dat is de créme de la créme zegge we in mechelen
                              Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Dama, rustig jongeman. Op dit moment is de D100 het enige vergelijk. Het is niet helemaal eerlijk om die 2 te vergelijken, ik weet het. Maar de D70 is er gewoon nog niet.
                                Ik heb hier ergens gelezen dat je met de 300D prachtige foto's kan maken dus zal dat een kwalitatief goed toestel zijn. Ik ga dat niet tegenspreken. Ieder zijn zin en voor mij is dat een D100. Ik heb ook al gelezen dat sommige mensen een D100 niet handig vinden of zo en dat is hun goed recht.
                                Ben ik daarom boos op 300D bezitters? Bijlange niet!!!
                                Voila, iedereen tevreden!
                                Nikon, Apple & Epson

Comment

Working...
                                X