Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon of nikon?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon of nikon?

mijn besluit staat nog niet vast, maar ik twijfel nog tussen het merk canon ofwel nikon.

Ik heb goede ervaring met mijn eerste toestelletje van nikon, en nu heb ik canon powershot s50, en daar ben ik niet zo tevreden mee.

wat advies graag over de Canon eos 300 D.

ik ben een leek in fotografie, en ik zie een enorme diversiteit van lenzen...kan iemand mij hierover wat meer uitleg geven?

bv. is een canon eos 300 D, met Sigma DC3.5-5.6/18-50mm en DC 4.0-5.6/55-200mm een goede keuze? Twee lenzen + body voor de prijs van 1250 euro? Is dit een goede keuze?

Welk toestel is de gelijke van voorgaand toestel bij het merk Nikon?

Wat zijn de juiste begrippen inzake lenzen.....
    Om vooral familiefoto's en wat sportfoto's te maken, welke moet ik nemen?

dank u,

wim

als je ook enige dienst na verkoop wenst, en bij eventueel probleem niet maanden in de kou staat, dan is Canon geen alternatief

wil je iets van een merk dat alle 6 maand een vernieuwde versie van haar DSLR uitbrengt, dan moet je er wel zijn.

Ik heb gekozen voor stabiliteit en zekerheid (en vooral voor de lenzen die beschikbaar zijn. bij mij als ex Canonian was het antwoord op de vragen: NIKON

Bij Nikon is bv. het reinigen van de CCD gratis bij de importeur. Je kan er ook gratis lenzen lenen ter test (vb: rustig een heel weekeinde testen)

Canon heeft ook een schitterende reeks lenzen, maar voor wat ik wilde was het gamma van Nikon net iets dichter bij mijn budget en wensen dan Canon. Mijn negatieve ervaringen in het verleden met hun dienst naverkoop deden voor mij de balans snel overslaan. in de winkel de D100 in de handen genomen, en ik was letterlijk verkocht.

Ter info, vandaag Bij Grobet in Hasselt: D100 + Sigma 18-50 voor 1799 euro. De D100 zonder lenzen voor 1669 euro. en in stock (prijzen incl. BTW)

Wat Canon betreft zal er wel een enthousiasteling van de canonias je de 10D of D300 aanprijzen zeker?

Comment

Ben het volledig eens met Visio. Heb mijn Nikon D100 van deze week. Wacht nog op mijn lenzen.
      In plaats van de Sigma 18-50 koos ik voor een originele lens van Nikon, de 24-85/3,5-4,5 AF G ED, blijkbaar een goede lens, die bestelde ik ook (prijs 384 euro en die wordt dan thuis gebracht).
      Ik zelf blijf van die Sigma lenzen af, liever originele lenzen dan, tenzij er een bepaalde lens niet moest zijn of verschrikkelijk duur is. Een Sigma 50-500 bv eventueel 2de hands, voor een koopje, zie ik wel zitten.

Ook de 300D is goed maar ik vrees dan een beetje dat dit niet je laatste toestel zal zijn. Je zal dan snel kijken naar de 10D.
      Een belangrijke beslissing, de lenzen die je nu koopt, zullen hoogstwaarschijnlijk bepalend zijn voor een volgende aankoop.

Comment

Ook hier de loftrompet voor Nikon: service buiten categorie en oerdegelijk materiaal. Heb nog niet zo lang de D100, maar ben er nu al wég van. Schitterend toestel. De 300D van Canon is ook zo plastiekerig. Hij ziet er gewoon niet uit. Maar dat is persoonlijk, voor ik hier alle 300D-bezitters op mijn dak krijg!
        Nikon, Apple & Epson

Comment

Ik moest anders toch wel heel veel betalen om een tandwieltje te laten vervangen van de lens van mijn Coolpix 880.
          Voor die kleine reparatie moest ik 149 euro betalen, en ik heb bijna een maand zonder camera gezeten
          Dus zo goed vind ik de service van Nikon niet.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Niet te hard roepen hé mannen want seffens duiken die Kanongasten (is dat nu met een "C" of niet )en zeggen ze weer:"Toch raar hé dat die Nikonkwispels zo hard stoefen over hun merk" en dan slaan ze je weer halfdood met technische gegevens.

Als ge content zijt mag dat hé Met bovenstaande lof van Visio,Macthedinges en Sonyke ben ik het dan ook volledig eens.

Zelf trek ik met een D100 met Nikkor 12-24mm (kijk eens in mijn album "Dagske Engeland" als je daar leuke voorbeelden wil van zien.Eergisteren pas getrokken),Nikkor 24-85 F3.5-4.5 (goed lenske en niet te duur) en een oude Nikkor 70-210mm F4.0.Heb ook nog een 50mm F1.8 en dat is een zeer scherp lenske maar ik gebruik het erg weinig.
            Danny's Photosite

Comment

Ah,hier zitten die Nikonnekes.
              mvg FrançoisVM
              Canon 7D

Comment

Waar is grobet in Hasselt ?
                Ik woon er maar ken de winkel niet ! Wel Grobet in Antwerpen....en Bartok in Hasselt.

Originally posted by Visio
                als je ook enige dienst na verkoop wenst, en bij eventueel probleem niet maanden in de kou staat, dan is Canon geen alternatief

wil je iets van een merk dat alle 6 maand een vernieuwde versie van haar DSLR uitbrengt, dan moet je er wel zijn.

Ik heb gekozen voor stabiliteit en zekerheid (en vooral voor de lenzen die beschikbaar zijn. bij mij als ex Canonian was het antwoord op de vragen: NIKON

Bij Nikon is bv. het reinigen van de CCD gratis bij de importeur. Je kan er ook gratis lenzen lenen ter test (vb: rustig een heel weekeinde testen)

Canon heeft ook een schitterende reeks lenzen, maar voor wat ik wilde was het gamma van Nikon net iets dichter bij mijn budget en wensen dan Canon. Mijn negatieve ervaringen in het verleden met hun dienst naverkoop deden voor mij de balans snel overslaan. in de winkel de D100 in de handen genomen, en ik was letterlijk verkocht.

Ter info, vandaag Bij Grobet in Hasselt: D100 + Sigma 18-50 voor 1799 euro. De D100 zonder lenzen voor 1669 euro. en in stock (prijzen incl. BTW)

Wat Canon betreft zal er wel een enthousiasteling van de canonias je de 10D of D300 aanprijzen zeker?
                NIKON D70
                NIKKOR AF-S DX 18-70 F3.5-4.5 IF ED

Comment

Ik ben content van mijne 300D, de foto's zijn goed en dat is het belangrijskte. En het zal nog altijd aan u eigen liggen of je een goede foto maakt of niet. Of die camera nu van zwart metaal is of van roze plastiek dat gaat er echt niets aan veranderen.

Groeten,
                  Kristof

Comment

Originally posted by Cois
                    Ah,hier zitten die Nikonnekes.
                    Lol Cois Ben eens benieuwd hoe wij u gaan moeten noemen, volgende week of zo Pentaxke ?

Comment

Originally posted by MacTheKnife
                      Nikon D100 & Macintosh
                      Tja, dat is DE combinatie

Comment

Originally posted by roadrunner
                        Heb ook nog een 50mm F1.8 en dat is een zeer scherp lenske maar ik gebruik het erg weinig.
                        En dat is heel erg jammer, want hij is ERG lichtgevoelig en vlijmscherp. Leen die dan aan Sonyke uit! Als je een echte vriend bent, dan doe je dat.

Comment

Originally posted by kristof_dc
                          Ik ben content van mijne 300D, de foto's zijn goed en dat is het belangrijskte. En het zal nog altijd aan u eigen liggen of je een goede foto maakt of niet. Of die camera nu van zwart metaal is of van roze plastiek dat gaat er echt niets aan veranderen.
                          Groeten,
                          Kristof
                          Daar moet ik je gelijk in geven. Als je mijn kool- en pimpelmeesjes van vandaag ziet.................. Tja, dat krijg je als je eigenwijs bent en andere instellingen gaat gebruiken. De camera waarschuwde nog zo, hij zei nog "Lo", maar ja, ik luisterde niet.

Comment

Kwa service kan ik toch Canon niet bekritiseren hoor, een probleem met mijn 1D hebben ze mooi opgelost terwijl ik mocht wachten in Roosendaal, hoedje af!!

Comment

Originally posted by Vussie
                              Waar is grobet in Hasselt ?
                              Ik woon er maar ken de winkel niet ! Wel Grobet in Antwerpen....en Bartok in Hasselt.

Dat is idd straf! Ik werk al jaren in Hasselt en dacht er elke fotozaak van binnen en van buiten te kennen, maar bij mijn weten is Grobet nog steeds enkel en alleen op de Eiermarkt in Antwerpen!?
                              Dat adres please, Visio!!

Comment

Working...
                              X