Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geluid van spiegel en sluiter verminderen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Geluid van spiegel en sluiter verminderen

    Oorspronkelijk geplaatst door Spotterke Bekijk bericht
    Een compact met superzoom kopen is ook een oplossing...
    Kennis van zaken een betere

    Whahahaha

    Nerdi

    Google is my ...; wait
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #17
      Re: Geluid van spiegel en sluiter verminderen

      Simpele oplossing, in de gamma een doos kopen, ge kent wel, zo'n plastieke doos(water vrij), schuurpapiertje 320, spuitbuslijm en isolatieschuim.

      Doos opschuren vanbinnen, inspuiten met lijm en het schuim ertegen plakken. En uiteraard ergens een gat maken voor de lens.

      Voorbeeld van het schuim:

      Comment


      • #18
        Re: Geluid van spiegel en sluiter verminderen

        Met een 200mm lens zit je veel te kort. Om het geluid te dempen zou je ook je lens moeten isoleren omdat de spiegelklap zich door de lens naar voor beweegt. De lens fungeert als een toeter.

        Als je niet zelf achter de camera staat als je vogels fotografeert moet je zowiezo het oculair afdekken. Doe je dit niet, dan schrikken de vogels zich rot door het open en dichtgaan van het diafragma. Het lijkt net op een groot boos oog.....

        Met een oculairdop is het donker in de lens en valt het bewegen van het diafragma minder op. Ook het binnendringen van strooilicht wordt vermeden.

        Met een 400mm op +-6 meter schrikken de meeste vogeltjes al als je een salvo afvuurt.

        Als je shot per shot met telkens een pose ertussen hanteert, heb je een kans dat ze blijven zitten. Een keepvink, appelvink etc.. is al weg bij het klappen van de spiegel, die wacht niet op het geluid van de sluiter (foto).

        Dus het opklappen van de spiegel ( MLU ) eventjes op voorhand heeft degelijk zin.

        Dit is ook nog een mogelijkheid.
        Groetjes
        ----JO

        Comment


        • #19
          Re: Geluid van spiegel en sluiter verminderen

          Als een stille camera echt belangrijk is kan je er ook een kopen. Ik heb een bijzonder stlle rangefinder, maar die is met verwisselbare sensor die in een vloeistof gedompeld moet worden na belichting.
          Werkt perfect en muisstil, maar is iets omslachtiger. Tweedehands te vinden in goede staat vanaf 20 euro.
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment


          • #20
            Re: Geluid van spiegel en sluiter verminderen

            Oorspronkelijk geplaatst door Huub 3 Bekijk bericht
            Heeft iemand ervaring met het reduceren van het geluid van de opklappende spiegel van de Canon 40D. Vooraf opklappen van de spiegel is voor mij geen optie omdat ik de camera uren stand- by wil hebben voor het fotograferen van vogels. Voor het bedienen van de camera gebruik ik een radio zender en ontvanger. Als lens de 70-200/ 2,8.

            Vooral de kleine vogels welke ik wil fotograferen hebben een uitstekend gehoor!


            Groet,

            Huub 3
            een Pentax K5 ? Waarschijnlijk de stilste sluiter momenteel. Heb zelf een K7, en vergeleken met de Nikons en Canons op de fotoclub, is die muisstil. Hoewel muizen bijtijds ook luidruchtig kunnen zijn....
            Groeten,
            Nic H.
            Pentax K7

            Comment


            • #21
              Re: Geluid van spiegel en sluiter verminderen

              Een geluiddempende hoes:

              http://www.image-nature.com/objet_157.html
              http://www.augenblicke-eingefangen.d...98755dff4eb9cb

              Eric

              Comment

              Working...
              X