Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compact voor in de broekzak

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Compact voor in de broekzak

    Dank je wel voor de reacties.

    Ik heb nog tijd tot september. Tegen dan zal ik mijn keuze moeten maken.

    Aanvankelijk ging mijn keuze uit naar de Canon owv de grootte ... maar ik hem hem onlangs vastgehad en dat is volledig plastic. Voor zoveel geld, zelfs mijn versleten Lumix Fx 37 heeft een metalen behuizing ...

    Comment


    • #32
      Re: Compact voor in de broekzak

      Van waar ben je? Je mag gerust eens m'n LX5 bij me thuis testen.
      Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
      Focaldesign

      Comment


      • #33
        Re: Compact voor in de broekzak

        Met m'n nikon zal ik geen betere foto's maken als met 'n compact omdat ik de basis zelfs nog niet onder de knie heb...
        Ik heb de tijd nog niet gehad om me te verdiepen in fotografie.

        Aangezien op toeristische plekken ook nogal veel diefstal gepleegd wordt steek 'k ook liever iets compacts in m'n broekzak zonder hele dagen met m'n tas moeten rond te dragen. 'k raak dat liever niet kwijt.

        Dus als het mag, graag liever reacties/ervaringen met andere lumix toestellen, of andere als daar mensen ervaring mee hebben zodat ik iets meer te weten kom over de compacte camera's. 'n fotograaf zou idd z'n dslr meenemen maar 'k laat m'n materiaal liever thuis voor bovenstaande redenen.
        Je hebt wel gelijk ! Mooie plek, mooie steden, ideaal voor 'n dslr maar als 'k af en toe lenzen moet gaan wisselen etc... Liever rap het compactje erbij nemen en op auto 'n foto maken. Het kan misschien wel gemakzuchtig overkomen.

        De vriendin is ook niet zo voor de nikon mee te nemen...

        'k had 'n 3/4 tal jaar geleden 'n benq mee die ik van 'n collega gekocht had voor 40€, en dat fotoalbum was zo lelijk nog niet !
        In 'n tent van 'n festival trekt dat ding wel echt niets ! Dan is m'n Samsung compact in die tent wel prachtig ! Al 'n wereld van verschil tussen die 2 toestellen, maar omdat de samsung met AA batterijen werkt neem 'k die (en de benq) waarschijnlijk als reserve mee.

        Dus moest iemand al 'n Lumix TZ10 (of andere ? TZ18/20 ?) getest hebben, graag feedback ! Ook qua batterijduur. evt. ook opmerkingen over de batterijduur van 'n lumix in 't algemeen ? (van de lx5 evt.)

        Tnx.
        B.

        Comment


        • #34
          Re: Compact voor in de broekzak

          Oorspronkelijk geplaatst door Faan Bekijk bericht
          Hoe bevalt je de EVF? Heb daar zo nog m'n twijfels bij en lijkt me dan ook niet meer echt compact genoeg om mee te sleuren overal.
          Ik lees overal dat de EVF van slechte kwaliteit is, ik vind hem goed genoeg. Meer dan goed genoeg in de praktijk. Ik ben gewend van door een viewfinder te kijken en fotografeer niet graag met gestrekte arm.
          Ik shoot dus ofwel vanuit de heup, blind, ofwel gebruik ik de EVF.
          Wat weinig pixels? Kan, maar deert me niet, alles is overzichtelijk en duidelijk, en alle instellingen duidelijk en overzichtelijk in het schermpje.
          Verder, volgens mij de grootste plus van de EVF, kantelbaar tot 90 graden, en zo gebruik ik hem het meest, open wide (al is dat een verkeerde uitdrukking in de fotografie, dus 90 graden high is beter)
          het grote nadeel? Eigenlijk is dat ding verschrikkelijk duur in Europa, ze vragen er 200 euro voor, wat ik schandalig vind voor een externe EVF.
          Het toestel wordt er voor mij niet minder draagbaar om, de EVF zit steeds in mijn achterbroekzak en gaat er gewoon op als ik niet uit de heup shoot.

          Comment


          • #35
            Re: Compact voor in de broekzak

            Oorspronkelijk geplaatst door Brunelleschi Bekijk bericht
            Dus moest iemand al 'n Lumix TZ10 (of andere ? TZ18/20 ?) getest hebben, graag feedback ! Ook qua batterijduur. evt. ook opmerkingen over de batterijduur van 'n lumix in 't algemeen ? (van de lx5 evt.)

            Tnx.
            B.
            TZ8 heb ik al getest en in mijn bezit..Is goed zolang hij licht genoeg krijgt,binnen vrij snel ruis.Maar ja dat ga je met 95% van de compactjes wel hebben denk ik....
            Batterijduur is goed te noemen...

            Deze is met de tz8 genomen...


            Uploaded with ImageShack.us

            Comment


            • #36
              Re: Compact voor in de broekzak

              Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
              Net eentje gekocht, wel tof speeltje.

              Comment


              • #37
                Re: Compact voor in de broekzak

                De fuji x100 gaat ook makkelijk in je broekzak

                Comment


                • #38
                  Re: Compact voor in de broekzak

                  Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                  De fuji x100 gaat ook makkelijk in je broekzak
                  Moet je je broekzakken wel eerst grondig leegmaken. $$$

                  Comment


                  • #39
                    Re: Compact voor in de broekzak

                    je toch van broeken met grote zakken

                    Comment


                    • #40
                      Re: Compact voor in de broekzak

                      Ik heb me pas een Canon SX120IS gekocht, natuurlijk kan dit niet tippen aan de kwaliteit en het gebruiksgemak van mijn dslr, maar om een idee van de kwxaliteit te krijgen is hier een foto : https://lh5.googleusercontent.com/-Y...0/IMG_0033.jpg
                      Oh ja, dit camera'tje heeft broekzakformaat en kostte me maar ongeveer 130 euro nieuw(verzendkosten inbegrepen).
                      Fotografie is leren kijken.
                      http://johanluyckx.weebly.com

                      Comment


                      • #41
                        Re: Compact voor in de broekzak

                        De panasonic ZX1 en Sony WX1 zouden erg goede camera's moeten zijn voor onder de €200..
                        Misschien moet TS daar eens naar kijken? (gezien z'n budget circa €150 is)
                        WillemClassensDesign: Mijn website
                        Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
                        Flitsers:HVL-F42AM;

                        Comment

                        Working...
                        X