Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compact voor in de broekzak

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Compact voor in de broekzak

    Hallo

    ik kaap even dit onderwerp als het niet stoort.

    Mijn Panasonic FX37 zit vol met stof en het kost 200 euro om hem te laten repareren.
    Dus ik ga met heel veel pijn in het hart afscheid moeten nemen van mijn kleine Lumix.

    Nu ben ik aan het twijfelen tussen de Canon S95 en de Panasonic Lx5.

    Het is ineens een stapje hoger, zowel in toestel als in prijs.

    Nu ga ik vanaf september een fotocursus volgen en mijn lief heeft wel een Canon 550d, maar die volgt uiteraard ook fotoles op een andere dag en misschien is het wel moeilijk om het toestel dan te delen.
    Dus denk ik eraan om een compact te kopen die net iets meer kan. Zodat ik er ook de fotoles mee kan volgen.
    Maar dat niet alleen, zo hebben we een reflex en een compactje, wat toch altijd handig is.

    Nu heb ik al zo veel reviews gelezen, en ik kom er echt niet uit.

    Ik ben heel tevreden over Panasonic, maar mijn lief ook over Canon.
    Ik lees dat de Lx5 niet zo goed is om snel te fotograferen, en dat houdt mij samen met de grootte van het toestel toch wel tegen. In zijn voordeel is dan weer de prachtige beeldkwaliteit (toch een die ik gewoon ben, ik vind canon soms wat flets) en de mogelijkheid tot uitbreiding (wat ook weer onrealistisch is denk ik, want dan kan ik beter de reflex ter hand nemen).

    Ik ben er helemaal nog niet uit ...
    Last edited by Hilket; 31 mei 2011, 14:10. Reden: typo's

    Comment


    • #17
      Re: Compact voor in de broekzak

      Oorspronkelijk geplaatst door Hilket Bekijk bericht
      Hallo

      Nu ben ik aan het twijfelen tussen de Canon S95 en de Panasonic Lx5.
      Het zijn inderdaad beide hele fijne toestellen. Qua foto's weet ik niet of ze elkaar veel
      ontlopen. Het advies wat je dan vaak bij een DSLR krijgt is: neem eens vast, voel eens.
      Bij een compact zegt niemand dit. Dus doe ik het maar.
      De Canon kon ik moeilijk in mijn handen houden met zijn gladde, platte kanten. ik had
      het gevoel dat het toestel te klein was voor mij. Te glad of zo. Of te dun. Bij de LX5,
      met zijn handgreepje, was dit veel minder het geval.
      En toegegeven, ik vind de LX5 ook mooier. Wat uiteraard niets ter zake doet, behalve
      voor mezelf, en voor mijn kritische vrouw, die me de LX5 zo'n beetje ontfutseld heeft.
      Qua snelheid is het iets minder vooral als je een DSLR met een snelle lens gewoon bent.
      Maar goed genoeg. En bovenal: ik sta toch nog regelmatig verbaasd te kijken naar de
      kwaliteit van de foto's. Natuurlijk is het iets minder dan een 50D met 17-55 2.8 maar
      het kost ook maar een fractie van dat toestel en die lens.

      Comment


      • #18
        Re: Compact voor in de broekzak

        Ik heb de smartphoon nokia n8,12megapix en filmen in HD.
        Dit is wel het beste op dat gebied,de fotos zijn supper,en ook makro.
        Ook het filmen is mijn gedacht beter dan bij mijnen nikon d90.
        Maar ja als het enkel moet dienen om soms een foto te maken komt het wel duur uit.
        Je hebt hem wel meestal bij,ik had ook nen compakt maar die lag dan meestal bij mijn d90
        Ik ben er in iedergeval zeer tevreden over,hij heeft ook als enige een gps aan boord die werkt zonder internetverbinding ;ongeveer40 landen gratis

        Comment


        • #19
          Re: Compact voor in de broekzak

          De Sony HX9V misschien ?

          Sony DSC-HX9V review, find out how the DSC-HX9V stacks up against the competition in our real-world review with in-depth image quality comparisons.
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

          Comment


          • #20
            Re: Compact voor in de broekzak

            Ik had een tijd geleden hetzelfde dilemma en ging voor de LX5. Heb lang getwijfeld tussen een reeks van de 'betere' compacts en na wat tests toch voor de Panny gekozen. MIj nog geen moment beklaagd!
            Als je geïnteresseerd bent in m'n bevindingen, die heb ik hier neergeschreven...

            Ik kan alleen maar aanraden zelf te testen en niet louter op reviews af te gaan.

            Verder heb ik een hekel aan mensen die massa's eisen stellen aan een compactje maar dan wel maar 150 euro willen uitgeven. Ik kan ook eisen dat m'n wagen 350km/u doet en van 0-100 in 4sec maar wel maar 20.000EUR over hebben en hij moet zuinig rijden...

            Just my 2 cents.
            Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
            Focaldesign

            Comment


            • #21
              Re: Compact voor in de broekzak

              Oorspronkelijk geplaatst door Faan Bekijk bericht
              Ik had een tijd geleden hetzelfde dilemma en ging voor de LX5. Heb lang getwijfeld tussen een reeks van de 'betere' compacts en na wat tests toch voor de Panny gekozen. MIj nog geen moment beklaagd!
              Als je geïnteresseerd bent in m'n bevindingen, die heb ik hier neergeschreven...

              Ik kan alleen maar aanraden zelf te testen en niet louter op reviews af te gaan.

              Verder heb ik een hekel aan mensen die massa's eisen stellen aan een compactje maar dan wel maar 150 euro willen uitgeven. Ik kan ook eisen dat m'n wagen 350km/u doet en van 0-100 in 4sec maar wel maar 20.000EUR over hebben en hij moet zuinig rijden...

              Just my 2 cents.
              Dankzij jouw bevindingen ben ik destijds overgegaan tot de aanschaf van de LX5, maar die van Leica dan (enkel en alleen om de reden dat ik nog geen Lightroom had, en ik die er gratis bijkreeg), dus de D-LUX5, met EVF en handgrip, en heb er nog geen seconde spijt van.
              Prettig in de hand liggend, redelijk lichtsterk, compact, zoomlens in stappen, macrofunctie, volledig naar wens manueel te gebruiken, onopvallend en van zeer degelijke kwaliteit, de foto's dan. Ik zou het toestel nooit meer kwijt willen en heb het enkel NIET binnen een bereik van 1 meter als ik slaap. Voor de rest gaat het overal mee naartoe, waar ik ook heenga.
              Als ik zonder buitenkom voel ik alsof ik iets mis, dus voor mij HET perfecte toestel.
              En dat is uiteindelijk de bedoeling van een compact voor in de broekzak...

              Comment


              • #22
                Re: Compact voor in de broekzak

                Oorspronkelijk geplaatst door kspits Bekijk bericht
                Dankzij jouw bevindingen ben ik destijds overgegaan tot de aanschaf van de LX5, maar die van Leica dan (enkel en alleen om de reden dat ik nog geen Lightroom had, en ik die er gratis bijkreeg), dus de D-LUX5, met EVF en handgrip, en heb er nog geen seconde spijt van.
                Prettig in de hand liggend, redelijk lichtsterk, compact, zoomlens in stappen, macrofunctie, volledig naar wens manueel te gebruiken, onopvallend en van zeer degelijke kwaliteit, de foto's dan. Ik zou het toestel nooit meer kwijt willen en heb het enkel NIET binnen een bereik van 1 meter als ik slaap. Voor de rest gaat het overal mee naartoe, waar ik ook heenga.
                Als ik zonder buitenkom voel ik alsof ik iets mis, dus voor mij HET perfecte toestel.
                En dat is uiteindelijk de bedoeling van een compact voor in de broekzak...
                Leuk om te horen dat iemand m'n blog effectief leest :-D
                Groot gelijk ivm Lightroom. Had ik die nog niet gekocht, was een D-LUX5 inderdaad voordelig geweest.
                Hoe bevalt je de EVF? Heb daar zo nog m'n twijfels bij en lijkt me dan ook niet meer echt compact genoeg om mee te sleuren overal.
                Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
                Focaldesign

                Comment


                • #23
                  Re: Compact voor in de broekzak

                  Toch maar weer eens denken om een LX5 clubje te stichten. Zo als dat toen bijna is
                  gedaan met de LX3. En ondanks alle 4/3 apparaten, blijf ik die Lumix een heel fijn
                  alternatief vinden voor een DSLR.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Compact voor in de broekzak

                    Ik ben ook op zoek naar iets compacts. 'k ga naar Toscane maar wil m'n Nikon liever thuis laten en iets aanschaffen voor in de broekzak.

                    Ik had in de week reeds wat gelezen over de Lumix TZ10 (waar 'n tijdje terug die reclame over gemaakt is geweest).

                    De LX5 lijkt me professioneler maar aangezien ik geen zin heb om op reis veel te werken met instellingen en liever snelle foto's trek, en ook vooral doordat de afmetingen wat ruimer uitvallen + prijs ga 'k zo'n toestel niet nemen.

                    De TZ10 kost ongeveer de helft en heeft ingebouwde gps voor op reis. De optische zoom is ook 12 tov. 4 bij de lx5. Komt mss goed van pas ?

                    Iemand hier ervaringen mee ? Is dit 'n waardig alternatief maar toch deftige foto's te hebben ? En qua batterij, zijn die van panny goed ? Gaan deze lang mee ?
                    Slecht kan zo'n toestel van +200€ toch alvast niet zijn ?

                    tnx.
                    B.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Compact voor in de broekzak

                      Oorspronkelijk geplaatst door Brunelleschi Bekijk bericht
                      Ik ben ook op zoek naar iets compacts. 'k ga naar Toscane maar wil m'n Nikon liever thuis laten en iets aanschaffen voor in de broekzak.
                      Dan ga je eindelijk naar dat prachtige Toscane en neem je van alles mee en laat je thuis
                      wat je daar zo prachtig zou kunnen gebruiken. Sorry. Ik kon het niet laten. Neen, ik kan
                      dat niet begrijpen. Maar dat geeft niet. Er is zoveel dat ik niet begrijp. Veel succes met
                      je zoektocht. (De LX5 is ook uitstekend als point and shoot. Zo gebruikt hem mijn vrouw
                      en die heeft vaak schitterende resultaten in gewone omstandigheden.)

                      Comment


                      • #26
                        Re: Compact voor in de broekzak

                        Sorry doudeke maar kon het niet laten
                        Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                        ... Zo gebruikt hem mijn vrouw
                        en die heeft vaak schitterende resultaten in gewone omstandigheden.)
                        En jij vindt het goed dat hem jouw vrouw gebruikt ....

                        Comment


                        • #27
                          Re: Compact voor in de broekzak

                          Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                          Dan ga je eindelijk naar dat prachtige Toscane en neem je van alles mee en laat je thuis
                          wat je daar zo prachtig zou kunnen gebruiken. Sorry. Ik kon het niet laten. Neen, ik kan
                          dat niet begrijpen. Maar dat geeft niet. Er is zoveel dat ik niet begrijp. Veel succes met
                          je zoektocht. (De LX5 is ook uitstekend als point and shoot. Zo gebruikt hem mijn vrouw
                          en die heeft vaak schitterende resultaten in gewone omstandigheden.)
                          Iedereen mag wat mij betreft een compact of een GSM gebruiken voor hun foto's zolang ze het mij besparen hun foto album in te zien.
                          Een gemakzuchtige wordt nooit een goede fotograaf ook niet met een peperdure DSLR.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Compact voor in de broekzak

                            Ik volg hier ook even, wat ik me afvraag wat is het verschil dan tussen de panasonic LX5 en de leica d-lux 5 ? Die leica kost een pak meer, enkel voor die rode bol vooraan? Ja je krijgt er lightroom3 en een speciaal design bij. Misschien blijft een leica langer zijn waarde houden? Maar gaat die leica betere foto's maken?

                            mir
                            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                            Comment


                            • #29
                              Re: Compact voor in de broekzak

                              Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                              Ik volg hier ook even, wat ik me afvraag wat is het verschil dan tussen de panasonic LX5 en de leica d-lux 5 ? Die leica kost een pak meer, enkel voor die rode bol vooraan? Misschien blijft een leica langer zijn waarde houden?

                              mir
                              Bij de Leica krijg je Adobe Lightroom erbij, en een jaar extra garantie, en eventueel (maar dat is natuurlijk gissen) een iets hogere inruil- of verkoopswaarde achteraf.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Compact voor in de broekzak

                                Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet Bekijk bericht
                                En jij vindt het goed dat hem jouw vrouw gebruikt ....
                                Ach ja, ik ben al op een leeftijd gekomen dat ik het niet erg vind als iemand eens langs-
                                komt om zijn pijp bij me thuis leeg te kloppen. Zolang hij maar zijn voeten veegt en het
                                bed weer opmaakt.

                                Comment

                                Working...
                                X