Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 60D of...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon 60D of...

    ik volg al een tijde de form toch zie ik interessante verhalen over toestellen
    een vraagje tussen door Ik heb zelf en 50D mijn vraag is:
    Is er heel veel verschil tussen 50D en 60D:
    in gemaakte foto kwaliteit ?
    in ruis in hoge iso ?
    in licht meting ?
    aansturing van lenzen /flitsers ?

    uiteindelijk kijkt men toch naar de foto's en niet hoe mooi de apparaat is denk ik toch.
    als laatste is het woord om toch over te stappen van 50 D Naar 60D
    Unal Uzun
    http://www.hollandgroen.nl
    N a t u u r l i e f h e b b e r

    Comment


    • #17
      Re: Canon 60D of...

      Oorspronkelijk geplaatst door unal Bekijk bericht
      ik volg al een tijde de form toch zie ik interessante verhalen over toestellen
      een vraagje tussen door Ik heb zelf en 50D mijn vraag is:
      Is er heel veel verschil tussen 50D en 60D:
      in gemaakte foto kwaliteit ?
      in ruis in hoge iso ?
      in licht meting ?
      aansturing van lenzen /flitsers ?

      uiteindelijk kijkt men toch naar de foto's en niet hoe mooi de apparaat is denk ik toch.
      als laatste is het woord om toch over te stappen van 50 D Naar 60D
      Als je denkt tussen die toestellen een groot verschil te zien, vergeet het maar. Je moet
      al een behoorlijk pak updates laten lopen voor een ietwat zichtbaarder verschil. Ja, de
      AF is misschien iets sneller of accurater. Hij trekt misschien een paar beeldjes meer per
      seconde en nog wel een paar minimale voordelen, maar qua IQ: al één pot nat.

      Comment


      • #18
        Re: Canon 60D of...

        De kogel is door de kerk! Het is een 60D geworden!

        Ik heb de camera nog maar net, maar ooh wat een verschil met de 350D! Beter dan ik had durven dromen... Voor de geïnteresseerden, geef ik hieronder mijn eerste impressies.

        Meerwaarde 60D tov 350D (en bij uitbreiding, maar in mindere mate de andere XXXD reeks):
        - zeer goede ligging in de handen: het toestel is groter, maar niet té groot
        - bediening sneller door vele sneltoetsen en schermpje bovenaan
        - merkbaar ruimere en heldere viewfinder
        - prachtig kantelbaar LCD scherm, laat toe om de foto's onmiddellijk te beoordelen
        - snellere autofocus!
        - filmfunctie en Live view

        Ik had daarvoor de vele reviews op het internet afgeschuimd en een veelvoorkomend commentaar was dat de bediening van de knoppen wat "soft" voelden en weinig feedback gaven. Ik moet zeggen dat ik hier niets van merk... ik kom natuurlijk van een 350D en alles werkt voor mij zeer natuurlijk en precies. Ik kan me voorstellen dat mensen die al jaar en dag met een XXD reeks werken, hier misschien wel problemen van kunnen maken. Voor mij, absoluut top!

        In de winkel heb ik nog eens goed naar de 7D gekeken. Hoewel dit een prachtige camera is, was deze voor overkill geweest. Misschien dat iemand hier iets aan heeft, maar voor mensen die van een XXXD overstappen, zijn dit mogelijke "nadelen":
        - body 7D is een pak groter en zwaarder. De 60D voelt als een natuurlijke evolutie van de XXXD reeks, de 7D is eerder een "revolutie".
        - de voordelen van de bediening (joystikje, grotere rockerwheel,...) van de 7D zullen vooral de XXD gebruikers aanspreken. XXXD bezitters, kunnen immers niet vergelijken met hun toestel en voor hen zal het verschil met de 60D klein zijn.
        - de prijs tov 60D: een verschil van de halve waarde van een mooie lens

        Voor de XXD bezitters gelden bovenstaande argumenten niet... ik denk dat voor hen de 7D de natuurlijk evolutie is. De body's zijn trouwens bijna even groot en de bediening geljkaardig, het surplus in technisch lekkers is ook groter tov de 60D.

        Enfin, dit wou ik met jullie nog delen. Nu ga ik foto's trekken

        Comment


        • #19
          Re: Canon 60D of...

          Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
          Sorry, dat filmen vergeet ik altijd maar, terwijl dat toch voor sommige mensen van veel
          belang lijkt te zijn. Ik ga me dan ook eens dringend moeten herbronnen want ik heb nog
          nooit voor of in een situatie gestaan waarbij ik dacht: had ik nu maar een filmcamera.
          Mijn eerste impressies van het filmen: leuk, maar vraagt wel wat aandacht en heeft zijn beperkingen. Tis te zeggen, familiefilmpjes met veel zoom en gelijktijdige autofocus zijn bijna onhaalbaar. Nu ik denk niet dat de filmfunctie daarvoor ontworpen is. Ik zie het nu eerder als "beweegbare foto's": een pan van de omgeving bij vaste brandpuntafstand, het veranderen van de scherptediepte van een "diepte shot", .... niet al te complexe handelingen maar wel leuke visiuele effecten. Ik denk dat ik hier wel wat mee ga kunnen spelen

          Comment

          Working...
          X