Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Advies gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Nikon Advies gevraagd

    Oorspronkelijk geplaatst door Il Principe Bekijk bericht
    ik had zelf een Pentax k-m maar deze is sinds dit weekend weg. enige lens die ik momenteel nog heb is de 50-200mm wr die hier nog ligt nu.

    Ik denk dat ik de knoop heb doorgehakt en voor de Nikon D90 ga en het geld dat ik bespaar in degelijke lenzen ga steken. (50mm 1.8 en 35mm 1.5 en de tokina 11-16)

    goede keuze?
    De D90 lijkt me dan inderdaad de beste keuze. Die is een maatje groter dan een entry model als de K-m, de rest is mogelijk wat overkill. Omwille van de DA50-200 WR bij Pentax blijven is niet echt nodig, hoewel dat in zijn instapklasse zeker geen slecht glas is. Weather sealing vind je overigens nergens in dezelfde instapklasse, maar ik veronderstel dat je dat ofwel niet nodig hebt, ofwel bij Nikon naar het duurdere gedichte glas zal gaan?

    Wim

    Wim
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

    Comment


    • #32
      Re: Nikon Advies gevraagd

      De D90 body is in huis, nu lenzen shoppen. Ga na het werk alvast een 50 of 35 prime halen, twijfel nog beetje welke ik best eerst koop...

      Comment


      • #33
        Re: Nikon Advies gevraagd

        De 35mm zou ik nemen....deze komt beter tot zijn recht als de 50mm,ik heb de 50mm en vind dit toch
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #34
          Re: Nikon Advies gevraagd

          Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
          De 35mm zou ik nemen....deze komt beter tot zijn recht als de 50mm,ik heb de 50mm en vind dit toch
          Kan je daar misschien een paar voorbeelden van geven zodat ik beetje weet wat ik kan verwachten, hoop de 50mm voor portret werk te kunnen gebruiken als ik weinig plaats heb.
          De 35mm zou ik graag voor straat fotografie gebruiken samen met een prime die me een effectief 35mm bereik geeft, (24mm? prime?).

          Alvast bedankt voor de reacties.

          Groeten

          Sven

          Comment


          • #35
            Re: Nikon Advies gevraagd

            je hebt de nikon 24mm 2.8 429 euro
            de sigma 24mm 1.8 458 euro
            de nikon 20mm 2.8 498 euro
            de sigma 20mm 1.8 458 euro

            Comment


            • #36
              Re: Nikon Advies gevraagd

              Serieus andere prijsklasses dus als de 35 en 50mm... mja zou echt graag een 24mm hebben omwille dat het de perfecte perspectief geeft op straat...

              Comment


              • #37
                Re: Nikon Advies gevraagd

                De D90 is een DX-body dus met cropfactor...een 35mm is dan Maal 1.6 dacht ik.
                Een 50mm is dan weer beter voor portret...maar voor binnenshuis niet...toch niet voor groeps enz...foto's
                De voorgenoemde primelenzen die je een bereik van 35mm geven vind ik wel heel duur dan kun je beter investeren in een 17-50mm2.8f van Tamron.
                Zeer scherp en mooie contrasten. En vooral veelzijdiger dan een prime van 24mm.

                Grtz

                Templar
                D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                Comment


                • #38
                  Re: Nikon Advies gevraagd

                  Oorspronkelijk geplaatst door Il Principe Bekijk bericht
                  Serieus andere prijsklasses dus als de 35 en 50mm... mja zou echt graag een 24mm hebben omwille dat het de perfecte perspectief geeft op straat...
                  een 24mm is wel duurder dan een 50mm , de 28mm 1.8 is dan weer goedkoper 295

                  Comment


                  • #39
                    Re: Nikon Advies gevraagd

                    Ik heb zelf de 50mm 1.8 en de 35mm 1.8 en gebruik toch meer de 35.
                    De 50mm is op een DX camera toch wat teveel tele.
                    Dit maakt hem natuurlijk wel een mooie portretlens maar binnen kom je al snel plaatst te kort.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Nikon Advies gevraagt

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Dan zou ik ongetwijfeld voor de D300s gaan, neem deze eens vast en je weet meteen waarom.
                      Mannen weten waarom

                      Comment


                      • #41
                        Re: Nikon Advies gevraagd

                        ja heb hem nu een week en ik sta nog alle dagen versteld wat die camera allemaal kan , leer ook nog alle dagen bij
                        Last edited by koen1950; 7 januari 2011, 07:01.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Nikon Advies gevraagd

                          Zo gisteren avond na het werk nog langs grobet gegaan, de opbrengst?

                          50mm 1.8 en de onweerstaanbare 85mm 1.8! hier heb ik toch wel even om getwijfeld maar eens ik hem vast had in de winkel de knoop doorgehakt. wat een lens...
                          de 35 mm was niet binnen dus die ga ik volgende week halen. Rest me nog de keuze tussen 20 of 24mm... iemand hier ervaringen mee?

                          Echt super content nu van de D90 ook,spendeer liever wat meer aan lenzen.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Nikon Advies gevraagd

                            Gefeliciteerd met uw aankoop er geniet er van

                            Comment


                            • #44
                              Re: Nikon Advies gevraagd

                              Oorspronkelijk geplaatst door Il Principe Bekijk bericht
                              Ik wil de komende week overstappen van Pentax naar Nikon. Men huidige budget ligt rond tussen de 1000 en 1500 afhankelijk van wat ik er voor zou krijgen.
                              Kan iemand me advies geven welke nikon ik best koop?

                              Ik twijfel tussen de D90, D300s en de nieuwe D7000

                              Als lens eventueel de 18-105 of de 16-85 en dan de 50 1.8 of 35 1.8

                              Alvast hartelijk dank!

                              Mvg,

                              Sven
                              Zonder twijfel de D300s in DX formaat.

                              Als u een voorkeeur hebt voor groothoekfotografie kunt u ook een D700 overwegen.

                              Ik zit met dat dilemma, mijn D80 is een zeer goed toestel maar wat groothoek betreft zit je met een DX toch wat in de sh*t.
                              Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

                              Comment


                              • #45
                                Re: Nikon Advies gevraagd

                                Voor DX formaat heeft sigma nu toch een mooie objectief de 8-16mm hij krijgt overal de beste kritieken en daar heb je al eem echte groothoek van 12mm FF op 35mm formaat, je moet het van alle kanten bekijken als je FF wil en je wil een 12mm FF groothoek zal je meer betalen dan die 8-16mm DX van sigma
                                Last edited by koen1950; 9 januari 2011, 09:13.

                                Comment

                                Working...
                                X