Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Advies gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon Advies gevraagt

    Inderdaad.
    Als je de extra megapixels nodig hebt dan zou ik voor de D7000 gaan anders zou ik lekker bij de al geprezen D90 blijven. Of je in de praktijk veel gaat merken tussen een D90 en D7000 weet ik niet.
    Zo gigantisch zal het niet zijn denk ik.

    Ik denk dat je beter nu de D90 kunt kopen en binnen 5 of 6 jaar een nieuw toestel kopen. Het verschil zal dan nog groter zijn en echt merkbaar op meerdere fronten vermoed ik.
    Met het uitgespaarde geld kun je bvb een 70-300 vr kopen want voor landschappen heb je ook baat bij zo'n tele hoor.
    https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

    Comment


    • #17
      Re: Nikon Advies gevraagt

      Oorspronkelijk geplaatst door Il Principe Bekijk bericht
      Blijft de vraag of de d7000 het prijs verschil waard is... body verstilt toch gemakkelijk 500€...
      dat klopt, maar soms is die 500€ het waard om je gedachten te sussen "had ik maar die D7000 gekocht"

      soit... dat moet je zelf uitmaken! genoeg reviews te vinden die de D90 en D7000 vergelijken...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #18
        Re: Nikon Advies gevraagt

        Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
        dat klopt, maar soms is die 500€ het waard om je gedachten te sussen "had ik maar die D7000 gekocht"
        Da's ook juist. Plezier aan je fotografie hobby beleven is ook op stap gaan met een toestel waar je je het beste bij voelt en als je nu éénmaal veel voelt voor een D7000.
        Als je met een toestel op stap moet gaan dan niet 100% met je gevoel is dan zul je minder op stap gaan en dan is de 500 euro goedkopere camera die in de kast ligt ook duur.

        Gewoon eens naar een winkel gaan en de D90, D7000 en eventueel de D300s eens goed vastpakken. Een miskoop zal je er zeker niet mee doen.
        https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

        Comment


        • #19
          Re: Nikon Advies gevraagt

          Je kan best de 3 camera's eens vergelijken (zowel de technische specificatie als hoe hij in de hand ligt) en dan kijken oke welke is nu het best voor wat ik fotografeer.
          Een miskoop ga je zowiezo met geen van de 3 doen.
          Racing Pics
          Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

          Comment


          • #20
            Re: Nikon Advies gevraagt

            Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
            ik heb toch nog geen review gezien waar de iso van de D7000 er duidelijk beter uit komt, zit allemaal heel dicht op elkaar
            Je hebt die reviews misschien niet gezien, maar ze zijn er wel degelijk, hoor.
            Onder andere op http://www.dpreview.com/reviews/nikond7000/page20.asp, waar de verschillen echt wel duidelijk zijn.
            De D7000 wordt qua hoge ISO prestaties zelfs op het niveau van de D700 geplaatst, en die presteert toch ook beduidend beter dan de D300s.
            Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
            Fujifilm X100V - Sony RX100M3

            Comment


            • #21
              Re: Nikon Advies gevraagt

              ja je zal wel gelijk hebben ik had het op het verschil tussen de D700 en de D7000

              Comment


              • #22
                Re: Nikon Advies gevraagt

                Mss kan je best ook vertellen welke Pentax je nu hebt, en wat je aan die camera tekort schieten vindt en wat je bijgevolg in je nieuwe camera zoekt? Dat maakt to-the-point advies geven allicht iets makkelijker.

                Ikzelf ga je dat advies als Pentaxian niet kunnen geven omdat ik Nikon onvoldoende ken. Ik kwam hier enkel omdat ik alles threads waar Pentax in voorkomt bekijk. Maar ik kan eventueel wel duiding geven over de specifieke Pentax zodat de Nikon crowd een beter idee krijgt...

                Wim
                Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                Comment


                • #23
                  Re: Nikon Advies gevraagd

                  Zo te zien is de pentax 5 is ook een deftige camera en als de ts toch een pentax heeft dan kan hij zijn oudere lenzen gebruiken ook belangrijk

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nikon Advies gevraagd

                    het hangt er ook een beetje van af met hoeveel kilo je wil rondzeulen sommige toestellen en objectieven wegen echt door als je er enkele uren mee rondstapt.

                    Mvg
                    Spogy
                    Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nikon Advies gevraagd

                      Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                      Zo te zien is de pentax 5 is ook een deftige camera en als de ts toch een pentax heeft dan kan hij zijn oudere lenzen gebruiken ook belangrijk
                      Idd, de K-5 is met voorsprong de beste Pentax APS-C DSLR tot nu, kan bovendien veel beter dan vorige camera's de concurrentie aan (op basis van specs en resultaten), en is op bepaalde (voor de TS mss onbelangrijke) vlakken zelfs toonaangevend. Maar laat ons ervan uitgaan dat de TS dit alternatief overwoog en als niet geschikt bevond?

                      Mogelijk heeft de TS nood aan een beter flits-systeem, of betere tracking AF? Beide vlakken waarop Pentax het nog wat minder doet. Mss is 't te doen omwille van de minder uitgebreide selectie objectieven (bvb in het >300mm tele-bereik)? Mss wil hij gewoon een Tamron 18-270 ultrazoom hebben want die is er ook niet in Pentax-vatting (hoewel hij die mogelijkheid in z'n OP wel uitsluit). Vele mogelijkheden die elk een verschillend beeld geven welke Nikon 'm 't beste zou passen zou ik denken?

                      Wim
                      Last edited by ishpuini; 4 januari 2011, 15:51.
                      Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nikon Advies gevraagd

                        Ik als k-x bezitter zou mezelf nooit een Nikon D7000 kopen als ik kan upgraden naar een k-5 die op bepaalde vlakken "beter" is dan de D7000...
                        Maar er zal dus wel een reden voor zijn?
                        Ik mis op het moment bv een lichtsterke telezoom a la 70-200 2.8 in het pentaxgamma.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nikon Advies gevraagd

                          ik had zelf een Pentax k-m maar deze is sinds dit weekend weg. enige lens die ik momenteel nog heb is de 50-200mm wr die hier nog ligt nu.

                          Ik denk dat ik de knoop heb doorgehakt en voor de Nikon D90 ga en het geld dat ik bespaar in degelijke lenzen ga steken. (50mm 1.8 en 35mm 1.5 en de tokina 11-16)

                          goede keuze?

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nikon Advies gevraagd

                            goede keus .

                            ik zelf heb de tokina 11-16 /2.8F , en die bevalt me prima .
                            2 body's en wat lenzen ..

                            older and wiser ... my arse

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nikon Advies gevraagd

                              Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
                              goede keus .

                              ik zelf heb de tokina 11-16 /2.8F , en die bevalt me prima .

                              ( nikon 35mm 1.5 bestaat niet bij mijn weten, je bedoeld waarschijnlijk de 1.4 of de 1.8 )
                              2 body's en wat lenzen ..

                              older and wiser ... my arse

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nikon Advies gevraagd

                                Ik mis op het moment bv een lichtsterke telezoom a la 70-200 2.8 in het pentaxgamma.

                                Wat je ook kan doen is naar een 70-200 2.8 tamron kijken
                                Last edited by koen1950; 4 januari 2011, 20:24.

                                Comment

                                Working...
                                X