Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

300d + spiegelprobleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 300d + spiegelprobleem

Gisteren was ik in paniek.
    Ik had mijn 300d op een statief gezet en was een foto aan het maken van een papier op de grond.
    Vrij lange tijden, dat wel (2-4seconden), maar op een bepaald moment bleef de spiegel boven zitten! Dus de zoeker bleef zwart. Sluiter was wel toe zag ik toen ik de lens eraf nam. En het gekke is dat alles nog bleef werken: AF, belichtingsmeting, afdrukken, ... Alleen, bij het afdrukken ging de sluiter open en toe, en klapte de spiegel naar beneden en terug naar boven! Zo'n beetje of hij was het noorden kwijt.
    De enige manier om het weer terug in goede banen te krijgen was afdrukken met de lens eraf, en zie de spiegel gaat terug waar hij moet.
    Ik dus terug naar de winkel ermee, maar dan sturen ze hem op naar canon en dat duurt weken eer je hem terug hebt.
    Natuurlijk deed hij het in de winkel niet, en doet hij het momenteel ook niet meer. Maar ik heb toch wel even schrik gekregen.
    Weet iemand raad?
    Nikon D70 / AF-S Nikkor 18-70mm

Hallo fastrep,

Persoonlijk zou ik het de komende weken/maanden ff aanzien........'t kan zijn dat de processor "vast" zat......
    Je kunt proberen de lens contacten voorzichtig te reinigen.

mvg,
    Z900
    Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

Comment

Ik denk niet dat je je daar echt zorgen moet om maken. Ik heb het zelf enkele malen voorgehad op mijn D30 al een poosje geleden het mankement verdween bij mij door de camera af te zetten en dan de lens te verwijderen. Terug lens er op en camera aan, en het is verdwenen. Ik heb nooit geweten waaraan het lag. Ik heb er ook niets voor gedaan het voorval heeft zich 3 of 4 maal voorgedaan.
      Ik dacht toen aan mogelijke slijtage aan de sluiter omdat mijn D30 er al 20.000 opnames opzitten had. Maar bij een nieuwe 300D denk ik niet dat je al dat aantal opnames bent geraakt.

Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Het is dus echt waar: om de tien foto's of zo gaat die spiegel omkeergedrag vertonen. Spiegel is dan omhooggeklapt en bij het afdrukken klapt hij even naar beneden en dan terug omhoog.
        Zou dat nog wel een mechanisch probleem kunnen zijn? Zou ik eens proberen de firmware te updaten? Of ga ik maar direct naar de winkel, maar dan ben ik hem zolang kwijt
        snif

Comment

Haal er de twee batterijen eens uit en laat hem zo een nachtje staan, zo kunnen alle elektronische componenten leeglopen en eventuele geheugens gewist worden. Anders zal hij binnen moeten vrees ik. Zelf heb ik de mijne van met Kerst en heb er tot nu toe al meer dan 300 foto's mee gemaakt zonder problemen. Zelfs in de regen.

Comment

Normaal is dat zeker niet, ik heb al zo'n 900 foto's gemaakt met mijn 300D, en die heeft dat nog nooit gedaan.
            Ik zou zo snel mogelijk terug naar de winkel gaan met die camera.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Ik zou voorlopig even afwachten tot dat probleem zich nogmaals voordoet vooraleer hem binnen te doen, misschien blijft het hierbij...in elk geval zou ik hem wel naar Canon laten sturen voor nazicht binnen de garantietermijn, want mocht het pas opnieuw gebeuren buiten garantie dan zit je met de gebakken peren natuurlijk.
              Mark (300D)

Comment

Heb hem dan toch maar binnengebracht
                In de winkel zeiden ze van 3 weken. Zou dat realistisch zijn? Kan dat niet sneller of duurt dat nog veel langer?
                Wat zouden ze doen? Herstellen of omruilen?

Comment

Originally posted by aqw0
                  Haal er de twee batterijen eens uit en laat hem zo een nachtje staan, zo kunnen alle elektronische componenten leeglopen en eventuele geheugens gewist worden. Anders zal hij binnen moeten vrees ik. Zelf heb ik de mijne van met Kerst en heb er tot nu toe al meer dan 300 foto's mee gemaakt zonder problemen. Zelfs in de regen.

Allé, hoe was 't nu weer, o ja aqw0 ! Die namen tegenwoordig hé
                  Van Kerstmis tot nu 300 foto's ? Die camera ligt meer in de kast dan wat anders. Maak jij alleen foto's in de regen ? Ja veel heeft het nog niet geregend

Comment

Originally posted by fastrep
                    Heb hem dan toch maar binnengebracht
                    In de winkel zeiden ze van 3 weken. Zou dat realistisch zijn? Kan dat niet sneller of duurt dat nog veel langer?
                    Wat zouden ze doen? Herstellen of omruilen?
                    Dat is dikke pech Fastrep, het is in ieder nog wel garantie dat geluk heb je. Hopelijk heb je hem snel terug.

Comment

Working...
                    X