Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto's mét flits, scherper dan zonder

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: foto's mét flits, scherper dan zonder

    Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
    Omdat het héél moeilijk is om mooie foto's met flits te maken, de flits moet je 'ondersteunen' maar mag zeker niet de overhand nemen, ik gebruik bvb zo goed als altijd een flits, zelfs buiten bij volle zon ... net om toch nog een beetje in te flitsen en een 'sparkle' in de foto te krijgen.
    Mark
    Voila Mark, daar ben ik het tenvolle mee eens,flitsen is een techniek op zich, waar over nagedacht moet worden.

    Comment


    • #17
      Re: foto's mét flits, scherper dan zonder

      ik heb mij jaren en jaren verzet tegen flitsen. Gevolg is dat men op den duur op 1600 ISO, F/2 en 1/20 foto's maakt op een feestje die soms scherp zijn, maar meestal heel weinig leven vertonen.
      Dus na mijn ontbijt, kleintje wassen en aankleden trek ik naar A&C om een flitser en begint de fase in mijn fotografie waarin ik gewoon licht toevoeg als ik niet content ben over het licht dat er is.
      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • #18
        Re: foto's mét flits, scherper dan zonder

        veel succes ermee
        nikon stuff

        Comment


        • #19
          Re: foto's mét flits, scherper dan zonder

          Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
          veel succes ermee
          thx t manneke wordt sterk en beweeglijk (7 maand) niet zo simpel om aan te kleden en te verluieren. Hoewel ik heel goed ben in ver luieren.
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment


          • #20
            Re: foto's mét flits, scherper dan zonder

            Ik wil jullie alemaal bedanken voor de echt verhelderende info.
            Vele dingen had ik zelf ook al ondervonden en vind ik leuk om hier bevestigd te zien.
            Zoals bijvoorbeeld de vergelijking tussen lichtsituaties waarvan je vooraf dacht dat die quasi identiek waren, tot de camera zijn oordeel heeft gegeven.
            Pas na veel dergelijke ervaringen,en pas nadat men de intuïtie heeft verworven om ze relatief goed in te schatten, mag men eigenlijk van zichzelf beginnen denken dat men een "gevorderde" is.
            ik wil het even illustreren met een herinnering uit mijn kindertijd:
            Toen stond bij ons thuis zo'n grote bakelieten Blauwpunkt radio, met zes van die dikke beige-gele knoppen voor de "golflengtes" en links een knop om de posten te zoeken en rechts één voor het volume.
            Achter de glazen plaat, met daarop een schaalverdeling en de naam van de "posten", zaten enkele lampjes ("backlights" avant-la-lettre).
            Overdag leken die
            koudgeel licht uit te stralen, 's avonds werd dat eerder warmgeel.
            Als kind viel me dat kleurverschil toen ook al op, maar ik kon het niet thuisbrengen.... Nu wél

            Last edited by dréten; 5 januari 2011, 10:52.

            Comment


            • #21
              Re: foto's mét flits, scherper dan zonder

              Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
              thx t manneke wordt sterk en beweeglijk (7 maand) niet zo simpel om aan te kleden en te verluieren. Hoewel ik heel goed ben in ver luieren.
              iedereen zeker!!

              7maand gaat nog!! hier 13! das pas crossen geblazen
              (sjans dat ik nog 26 ben, gaat nog om bij te houden)
              nikon stuff

              Comment


              • #22
                Re: foto's mét flits, scherper dan zonder

                ... Of cousre > in D-World, is scherpte (niets anders) dan contrast tussen de pixels onderling.

                Véronique

                Comment


                • #23
                  Re: foto's mét flits, scherper dan zonder

                  Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                  ik heb mij jaren en jaren verzet tegen flitsen. Gevolg is dat men op den duur op 1600 ISO, F/2 en 1/20 foto's maakt op een feestje die soms scherp zijn, maar meestal heel weinig leven vertonen.
                  Dus na mijn ontbijt, kleintje wassen en aankleden trek ik naar A&C om een flitser en begint de fase in mijn fotografie waarin ik gewoon licht toevoeg als ik niet content ben over het licht dat er is.
                  Hij heeft het licht gezien !

                  Comment


                  • #24
                    Re: foto's mét flits, scherper dan zonder

                    Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                    Hij heeft het licht gezien !
                    ondertussen ook al heel wat licht gemaakt Deze avond misschien nog wel een postbaar resultaat.
                    The Knight That Says Ni...kon

                    Comment


                    • #25
                      Re: foto's mét flits, scherper dan zonder

                      TS stelde zijn vraag over inflitsen bij gelijke omstandigheden, niet over knappe studioverlichting.
                      Met het huidige materiaal hoef je echt niet bang te zijn voor iso 1600 en f2.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

                      Comment

                      Working...
                      X