Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camerakeuze

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Camerakeuze

    Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
    Élke fotograaf (vooral niet Nikon gebruikers ) wil namelijk wel een camera die (nog) beter presteert in mindere lichtomstandigheden.
    Staat zeer laag op mijn wensenlijst (die ik overigens niet heb)

    Comment


    • #17
      Re: Camerakeuze

      Een Canon gebruiker zal je waarschijnlijk een Canon aanbevelen, een Nikon gebruiker een Nikon, enz... Vermits ik een Sony heb kan ik je de A55 of A580 aanraden, dit zijn al semi-pro toestellen en je zal niks missen, presteren goed op hoge ISO, snelheid vooral vd A55 is hoger dan de concurrentie, 6tot10fps (semi-transparante spiegel die niet opklapt ivm met een gewone dslr), live view is ook beter als de concurrentie, filmen gaat beter omdat de AF beter (sneller) werkt, A55 heeft built-in GPS die de coördinaten wegschrijft in je EXIF-gegevens). De A55 heeft wel een elektronische viewfinder die zijn voordelen heeft maar blijkbaar ook enkele nadelen, misschien dat een A55 eigenaar hier meer over kan zeggen.

      De A580 heeft een klassieke spiegel en is groter van formaat dan de A55, snelheid is lager met 5fps(wat nog altijd goed is), heeft een klassieke optische viewfinder ipv de elektronische vd A55.
      Allebei de toestellen hebben dezelfde 16MP CMOS sensor wat ook up-to-date is, wat je dus toelaat om flink te croppen bij bijvoorbeeld vogelfotografie.

      Ik zou in het begin een 18-55mm kitlens er zowiezo bijnemen, die is goed genoeg. Daarna kan je langzaam aan je lenzenarsenaal uitbreiden en kiezen voor kwalitatief goede lenzen. Zo ben ik ook begonnen. Je gaat dan misschien een goothoeklens (10-20mm bv. ) willen voor arhitectuur/interieur, een telezoom bv. 70-300 voor sport/actie/dieren, of misschien vogeltjes dan heb je een 500mm nodig.

      Bij de andere merken vind ik een Nikon D3100 ook wel een mooi toestel, presteert goed op hoge ISO, tot ISO1600 hetzelfde als de Sony's maar daarboven is er minder ruis. De snelheid is wel een pak lager met 3fps, en heeft 14MP ipv 16MP.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #18
        Re: Camerakeuze

        Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
        Staat zeer laag op mijn wensenlijst (die ik overigens niet heb)
        Of all people...I Trust you understand the meaning of the word...Sarcasm
        Mijn objectieven zijn all round...

        Comment

        Working...
        X