Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Display kras vrij houden!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Display kras vrij houden!

Sjaal dragen en gedaan met krassen!
    Plus;staat het nog kunstig ook!

Comment

Cameranu, uw winkel voor camera's en accessoires

Heb een vraagje.
      Past dit ook op een sony alpha 390?

PCK-LH4AM

Comment

Ok, is dus niet compatibel.
        http://esupport.sony.com/US/perl/sup...e=&info_id=639

Dit daarintegen wel.
        http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&...ensk7A&cad=rja

Comment

Ik gebruik al sinds het begin op mijn a55 een folie.
          Geen enkel probleem hiermee.

Comment

Wel,
            Had een tijdje geleden zo'n gelaagd beschermplastiekje gekocht op ebay.
            En een paar maanden terug heb ik eens bruusk moeten remmen in de auto waardoor het toestel ( toch in een berschermhoes) gevallen is op het scherm.
            Dat gelaagd beschermplastiekje was kapot, scherm niet, heb met alle moeite de brokjes eraf moeten doen, want was heel hard gekleefd, en zou nu willen opteren voor zo'n Sony made-bescherming.
            Op m'n gsm heb ik ook zo'n folie, maar scherm van a390 is toch wel pakken groter..

Comment

Het grootste nadeel van die Nikonkapjes is dat ze aan tovenarij doen, ze toveren zichzelf weg. Moet wel zeggen dat die op de D70 de beste tovenaar was.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik weet niet of Kimmy nog meeleest ondertussen
                Hier geen protector en nog steeds een kras vrij display scherm. Dat materiaal kan wel iets hebben hoor. Gewoon regelmatig met een brillenzakje proper maken is voldoende hier.

Grtz,
                Kurt

Comment

Een display beschermkapje of folie is voor janetten......
                  Hangt er in uw auto nog plastiek aan uw zetels?

Comment

Wat is dat nu voor een reactie pixelmaniac? Zal zelf wel beslissen als iets belangrijk is voor mij zeker?

Comment

Eigenlijk haat ik dat zo plastic bescherm folies en dergelijke...
                      Het is geen zicht en het is niet beter maar slechter,je zien na verloop van tijd geen bal meer .Dus eigenlijk was dit wat ik wou zeggen daarnet , maar nu een iets langere versie....

Comment

Heb er zelf nog geen negatieve ervaring mee op smartphone.
                        Maar helpt wel degelijk tegen krassen.
                        Ambetante is dat ik nu ook altijd een vettig scherm heb van er met m'n neus tegen te zitten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeandk Bekijk bericht

Heb er zelf nog geen negatieve ervaring mee op smartphone.
                          Maar helpt wel degelijk tegen krassen.
                          Ambetante is dat ik nu ook altijd een vettig scherm heb van er met m'n neus tegen te zitten
                          Op tijd uw neus proper maken dan

Comment

Ik heb er direct een GGS hardglazen protector op geplakt, werkt prima. Op een D300 ooit een gehad met een hoek af. Gewoon met flosgaren de lijm doorzagen, scherm proper maken (is het moeilijkste stuk) en nieuwe erop. Werkt prima!
                            Toestel is goed genoeg de man achter het kaske die kan nog veel leren

Comment

heb net een gehard beschermglas van Hama geplaatst.
                              Wordt rondom gekleeft en dus "stofdicht" maar koste wel 32€
                              Zicht blijft perfect en beschermglas is zelfs niet zichtbaar.
                              Ray
                              Canon EOS 5D MIV
                              https://www.flickr.com/photos/valloray/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                                Ik heb nog nooit zo'n beschermfolie gebruikt, en bij geen enkele van mijn camera's stond ooit een kras op het display.
                                Bij Canon heb ik er dus nooit problemen mee gehad, misschien is het display bij sommige andere merken wat zachter waardoor er gemakkelijker krassen op komen?

Ik heb al wel een paar keer camera's gezien waarbij er zo'n beschermkapje over het display zit, en daardoor gaat de kwaliteit van het display flink achteruit.
                                Je moet dan al vanuit de juiste hoek kijken of je ziet niets meer, en er zijn ook veel meer reflecties.

Ik steek de camera altijd in de fototas met de lens naar beneden, dan komen er misschien ook al minder snel krassen op. Maar bij de meeste fototassen is het materiaal aan de binnenkant toch zacht genoeg om geen krassen te maken op de camera of op het schermpje.
                                Ik heb 2 jaar geleden een kras opgelopen op het scherm achteraan van mijn 5DMKII waarvan ik niet wist hoe of wat en wanneer.
                                Dit was de eerste maal in 10 jaar ( mijn eerste camera's hadden matte schermpjes)
                                Kostplaatje 150 euro voor het vervangen van de plexi.
                                Bij Nikon heb je die covers bij de duurdere modellen maar dat kijkt niet zo aangenaam. (Ik heb zelf een D200 gehad)
                                Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Working...
                                X