Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ik laat hem er juist af. De krassen die op mijn display zitten zijn veroorzaakt door zand wat tussen de beschermer en het display raakte. Gewoon voorzichtig zijn. Het geen peperkoek.
Ik heb er direct een GGS hardglazen protector op geplakt....kost 15 Euro, maar dan hou je het kunststof LCD schermpje wel netjes.
Mocht het om een camera van Nikon gaan dan ziet het er ook nog eens beter uit dan die plastic dekseltjes die Nikon standaard meelevert, waar na 5 minuten al een hoop stof onder gaat zitten...
Op de D700 het Nikon kapje erop....niks geen stof eronder of zand...of wat dan ook...
Op mijn oude SLR...niets...en had toen ook geen krassen...
Dat standaard lelijke dekseltje sluit niet goed aan op het display en binnen een mum van tijd zit er stof onder. Niet schadelijk, wel irritant, nog afgezien van het feit dat dat dekseltje helemaal snel bekrast wordt (ook bij normaal gebruik).
Ik werk ook zonder iet op, gewoon af en toe men dikke-neus afdrukken wegvegen LOL.
Komt geen krasje in als je voorzichtig bent met je materiaal.
Je moet je camera toch eens regelmatig opbergen, en ook tijdens het gebruik kan je er bijv. langs een rits van je kleding mee schuren....resultaat kan een lelijke kras op het display zijn, en dat is toch zonde (ook al zie je hier natuurlijk niks van op je foto's).
Volgens mij heeft Nikon bij de D7000 ervoor gekozen om het toestel standaard uit te rusten met een gehard display....waarom zullen ze dat toch gedaan hebben ?
Je moet je camera toch eens regelmatig opbergen, en ook tijdens het gebruik kan je er bijv. langs een rits van je kleding mee schuren....resultaat kan een lelijke kras op het display zijn, en dat is toch zonde (ook al zie je hier natuurlijk niks van op je foto's).
Ik heb nog nooit iets gedaan aan dekseltjes, folies en dergelijke, ben helemaal niet zuinig op mijn spullen en heb toch nog nooit een kras op een display gehad.
Overigens wordt een kras onzichtbaar zodra het display aanstaat......
Ik heb nog nooit zo'n beschermfolie gebruikt, en bij geen enkele van mijn camera's stond ooit een kras op het display.
Bij Canon heb ik er dus nooit problemen mee gehad, misschien is het display bij sommige andere merken wat zachter waardoor er gemakkelijker krassen op komen?
Ik heb al wel een paar keer camera's gezien waarbij er zo'n beschermkapje over het display zit, en daardoor gaat de kwaliteit van het display flink achteruit.
Je moet dan al vanuit de juiste hoek kijken of je ziet niets meer, en er zijn ook veel meer reflecties.
Ik steek de camera altijd in de fototas met de lens naar beneden, dan komen er misschien ook al minder snel krassen op. Maar bij de meeste fototassen is het materiaal aan de binnenkant toch zacht genoeg om geen krassen te maken op de camera of op het schermpje.
M'n 400D was een stevig ding, maar er is toch een kras op gekomen, en de 40D die ik daarna heb gekocht had er ook één
Het plastic is redelijk zacht, ritssluitingen ed kunnen wel degelijk beschadigen, maar zo erg vind ik dat niet
7D heeft een hardglazen scherm, geen probleem totnutoe
Ik heb ook steeds de beschermkap er op zitten en zelden stof of zand er achter
Moest ik deze er niet ophebben zou ik zo'n folie kopen om er op te plakken
Racing Pics
Motorcross ain't nothing without a woman's eye!
Comment