Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

meerprijs canon vs nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: meerprijs canon vs nikon

Hangt er van af wat je wil, wil je nog lenzen kunnen gebruiken van je grootvader, dan kan je best voor Nikon gaan en dan liefst eentje met ingebouwde AF motor, daar kan je terugkeren tot objectieven van de jaren 60.

Is het om gewoon een basissetje, dan zijn ze aan elkaar gewaagd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Hangt er van af wat je wil, wil je nog lenzen kunnen gebruiken van je grootvader, dan kan je best voor Nikon gaan en dan liefst eentje met ingebouwde AF motor, daar kan je terugkeren tot objectieven van de jaren 60.

Is het om gewoon een basissetje, dan zijn ze aan elkaar gewaagd.
      dat was de bedoeling om gewoon zo een setje met 2 lenzen te kopen.
      ben niet van plan om er nog te kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kimmy33 Bekijk bericht
        dat van die lenzen heb ik ook al horen zeggen!
        Ik heb niks horen zeggen.
        Ik heb 2 van die dingen en de bouwkwaliteit is zeer ruim voldoende, er gebeurt niets mee en ik ben echt niet bijzonder zuinig op m'n spullen.
        De 50mm F1.8 , DIE is onder de maat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aeri Bekijk bericht
          ga naar een winkel en vraag of je beide toestellen even in je hand mag nemen... even mag mee "werken" en beslis dan...
          Vraag erbij of je een zeer uitgebreide test mag doen (part 1 & part 2)

weet enkel verschil tussen D90 & D70 ni
          Never resist temptation or it could go away...
          Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel

Comment

Persoonlijk....zou ik als Nikon gebruiker...in dit geval Canon aanraden...

De 550D is sowieso al een klasse hoger als de D3100...als je de 1000D daar naast zet, dan vind ik dat toch ook net iets meer camera. Ook niets mis met de kit objectieven van Canon...al helemaal niet als het om beeldkwaliteit gaat.

Als je de Nikon D5000 mee neemt in de vergelijking...dan zou ik die weer kiezen boven de Canon 550D, maar dat kan ook meer persoonlijk zijn.

Wat betreft de PRO toestellen...nu heeft Nikon misschien de betere, maar tegen de tijd dat TS dan zo ver zou zijn kan Canon wel eens de beter hebben...of "god forbid" Sony
            Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kimmy33 Bekijk bericht
              ik heb gezien dat de nikon 11 scherpstelpunt heef en de canon maar 9
              is dat een groot verschil?hoe hoger hoe beter zeker?
              Dat maakt weinig verschil uit en is maar in de gevallen nuttig waarbij je dit gebruikt.
              mvg Guido
              Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
                Nikon heeft per definitie het beste, meest accurate en snelste autofocus systeem.
                In de pro camera's zelfs 51 punten maar dat is hier niet belangrijk.
                Dat van Canon is natuurlijk ook heel goed maar in kritische omstandigheden kan het een beetje achter blijven bij Nikon.
                Van horen zeggen: De Canon kitlenzen schijnen niet zo best gebouwd te zijn. Een vriend heeft er al twee uit elkaar zien vallen. Die van Nikon doen het qua bouwkwaliteit blijkbaar een stuk beter. Zoals ik al zei; van horen zeggen.

Nu krijg ik natuurlijk weer al die Canonians over mij heen

Groeten, Bert
                Ik heb 2 kitlenzen van Canon en heb ze nog niet uit mekaar zien vallen, zelfs niet na een val van 1.5 m !
                Canon-man. Concerten en natuur.
                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Working...
                X