Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Accessoires filmen met DSLR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Accessoires filmen met DSLR

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
    Filmen met een SLR is net zoals koffie drinken uit een soepbord. Ronduit belachelijk dus.
    Het toestel is er gewoon niet op gemaakt.

Om dus op je vraag te antwoorden, tis bucht.
    Plz ... think again!
    www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      iemand ondervinding met die accessoires ? Is dat handig in gebruik ? Of is het een hoop rommel.
      Hier alvast 8 goede introductievideo's.
      www.fotofolio.be

Comment

Of hier een beetje meer pro:
        Here is a video that walks you through the different types of configurations for the Canon HDDSLR cameras that I use on production these days. It includes a thorough…

Comment

Filmen met een SLR is net zoals koffie drinken uit een soepbord. Ronduit belachelijk dus.

...

het zit vol nadelen:
          -verschrikkelijke aliasing
          -slechte audio en geen controle
          - ergonomisch niet aangepast
          - op kleinere diafragma's niet zo scherp als een echte videocamera
          ....

MAAR

wanneer je op F/1,4 tot F/4 begint te werken dan is het resultaat op zijn zachtst gezegd, ongelooflijk

ik ben deze zomer een workshop gaan volgen in Mallorca en hier kan je het resultaat vinden
          Sorry, we couldn’t find that page

SLR niet geschikt voor film, denk nog maar eens na...

J.
          Canon 5D Mark II & 1D MarkII / 70-200 2.8 IS /50 1,4 / 17-40 4.0 /

Comment

De camera's die kunnen filmen schieten als padestoelen uit de grond , daarom denk ik ook dat ze daar alle onderzoek zullen in steken en binnen een jaar of twee er betere filmers op de markt komen dan de filmcamera ,want daar kan je dan alle soorten lenzen gebruiken en een voordeel, je kan je eigen asortiment gebruiken, je moet niet extra aankopen , en je hebt kwalitatief de beste lenzen

Comment

Ik heb jullie tegenargumenten aanhoord maar blijf bij mijn standpunt hoor.
              Flimen met een serieus filmtoestel is toch heel ander koek zun mannen. No offence maar er is nog een eeeeeeeeeeeeeeeel lange weg te gaan voordat de twee gaan mergen.
              Ik volg wat koen zegd ook.
              Blijkbaar is er vraag naar in de markt en videocam zit een beetje op zijn gat ook momenteel bij het grote publiek.
              We hebben de periode gehad met handycams in de jaren 90 die toen zeer populair waren, maar toen alles digitaal werd, moest je toch serieus geld op tafel smijten om iets degelijk te vinden.
              Maw, het gat die daar in de markt zat werd alleen gevuld met gebrekkige rommel zoals dvd-cam en zo.
              Blijkbaar is iedereen nu zot van wat je met een slr kan doen, maar staar je niet blind, die technology is ver van rijp.

Eens ze met een nieuw concept gaan komen waarbij slr en videocam volledig kunnen mergen dan zal het wel de moeite zijn denk ik.
              Maar voorlopig ... no way

En die "pro" oplossing met een slr die jullie aangeven wil ik wel eens het kostenplaatje van zien.
              Denk dat je plat achterover valt en het blijft gepruts en geknoei waar je in de field niets mee kan aanvangen. Veel te kwetsbaar allemaal. Tandwielen die bloot liggen what a joke. Wat een gepruts. Ga met da brolhoopje eens op een motocross in de regen een verslag gaan doen met je botten aan (wat dat is de realiteit e, dat is wat mensen doen). Ik wil jullie dan eens zien thuiskomen.

Met een semipro filmcamera gewoon een regenzak er over en een goei kap er op en gaan met die banaan. Stoot je eens ergens tegen, em mag zelfs nog op de grond vallen, no problem allemaal. Kwil wel eens zien hoe die mecano da overleefd.

Kzeg niet da er geen mogelijkheden zijn voor de toekomst, maar zal toch serieus stukken beter moeten worden zun.

Comment

ik denk dat de mensen die anders een filmcamera zouden willen kopen zich gaan bedenken bij het idee dat je dan een goede filmcamera hebt en ook een deftige fotocamera ,dat zal dan wel de doorslag geven denk ik , je kan nu toch al zeggen dat je met een fotocamera deftig kan filmen , en zeker als je geen gevorderde filmer bent zeker

Comment

Ik heb jullie tegenargumenten aanhoord maar blijf bij mijn standpunt hoor.
                  Flimen met een serieus filmtoestel is toch heel ander koek zun mannen. No offence maar er is nog een eeeeeeeeeeeeeeeel lange weg te gaan voordat de twee gaan mergen.
                  Ik volg wat koen zegd ook.
                  Blijkbaar is er vraag naar in de markt en videocam zit een beetje op zijn gat ook momenteel bij het grote publiek.
                  We hebben de periode gehad met handycams in de jaren 90 die toen zeer populair waren, maar toen alles digitaal werd, moest je toch serieus geld op tafel smijten om iets degelijk te vinden.
                  Maw, het gat die daar in de markt zat werd alleen gevuld met gebrekkige rommel zoals dvd-cam en zo.
                  Blijkbaar is iedereen nu zot van wat je met een slr kan doen, maar staar je niet blind, die technology is ver van rijp.

Eens ze met een nieuw concept gaan komen waarbij slr en videocam volledig kunnen mergen dan zal het wel de moeite zijn denk ik.
                  Maar voorlopig ... no way

En die "pro" oplossing met een slr die jullie aangeven wil ik wel eens het kostenplaatje van zien.
                  Denk dat je plat achterover valt en het blijft gepruts en geknoei waar je in de field niets mee kan aanvangen. Veel te kwetsbaar allemaal. Tandwielen die bloot liggen what a joke. Wat een gepruts. Ga met da brolhoopje eens op een motocross in de regen een verslag gaan doen met je botten aan (wat dat is de realiteit e, dat is wat mensen doen). Ik wil jullie dan eens zien thuiskomen.

Met een semipro filmcamera gewoon een regenzak er over en een goei kap er op en gaan met die banaan. Stoot je eens ergens tegen, em mag zelfs nog op de grond vallen, no problem allemaal. Kwil wel eens zien hoe die mecano da overleefd.

Kzeg niet da er geen mogelijkheden zijn voor de toekomst, maar zal toch serieus stukken beter moeten worden zun.
                  In feite wordt het nu dus tijd dat de cameramerken zoals Nikon en Canon met digitale filmtoestellen op de markt komen die te gebruiken zijn met bestaande objectieven van hun eigen merk, en voorzien van FullFrame CCD's.
                  Sonny vormt hier een uitzondering, omdat zij eigenlijk reeds langer filmcamerafabrikant zijn dan de overname van CM.

Comment

Mijn eerste hobby is eigenlijk filmen, en ik moet zeggen, (ik kan ook filmen met mijn dslr), dat die toestellen daar nog niet voor gemaakt zijn. In de toekomst misschien wel, maar als men nu er deftig mee wil filmen, moet men accesoires kopen, waarbij het bedrag ver de prijs van een deftige videocamera overtreft.

Franky

Comment

Vind het prachtig mooi meegenomen.
                      en de kwaliteit is gewoon super.
                      snap die tegenargumenten niet tuurlijk heb je de camera om foto's te maken.
                      Ik ben heel erg blij met de mogelijkheid en soms gebruik ik um ook om een foto uit het filmpje te halen.

Voor de vraagsteller van het topic.

Nee geen extra accessoires, niet nodig voor gewone filmpjes.
                      https://www.facebook.com/wilfried.solarz.1

Comment

Nu ik eraan denk, Geert...ik heb ooit reclame gezien van de D300S, met zo'n microfoon erop - die zag me er ook wel interessant uit ?
                        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                          Nu ik eraan denk, Geert...ik heb ooit reclame gezien van de D300S, met zo'n microfoon erop - die zag me er ook wel interessant uit ?
                          Ja, heb ik ook reeds gezien, ik vraag mij eigenlijk af wat de specificaties zijn voor zo een microfoon, ik heb er hier een paar liggen van een filmcamera, zo van die professionele, één richtgevoelige en eentje met een flinke windmuts op, maar deze werken niet op het toestel, blijkbaar een andere impedantie.

Comment

Overlaatst zag ik op een groot event iemand filmen met een SLR en twas echt om te lachen hoe em stond te prutsen.

Je ziet iemand staan die precies een foto wil nemen maar geen foto kan nemen omdat em nog in zen broek staat te doen en het sop achter zijn billen nog loopt.

Het artikel die je daar aangeeft is voor mij zeer twijfelachtig want veel dingen die er in staan zijn niet juist of fout geargumenteerd.

Wil je echt goed en comfortable filmen? koop dan een filmcam.
                            Wil je echt goed en comfortable fotos nemen? koop dan een SLR.
                            De combo werkt NIET!

En voor alle twee geldt dat je van brol, over instap naar middenklasse tot pro kan gaan met gelijklopende prijzen +-.

Toch raar dat die mannen van alfacam meer en meer zulke toestellen gebruiken om professioneel te filmen.

Expeditie robinson en dergelijke avonturenprogs worden meer en meer volledig opgenomen met zulke camera's.
                            Zo nen brol zal het wel ni zijn.
                            Zelf afleveringen van HOUSE worden hiermee deels/volledig gefilmd

Opgelet tis dan niet meer gewoon den body en een lens maar met veel toeters en bellen aan.
                            www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

Comment

Was dat niet deze microfoon dat er gebruikt werd in de reclame van de D300s: Rode Stereo VideoMic. Je hebt ook nog deze mono versie die ik wel al wat vaker heb zien opduiken: Rode VideoMic.

Comment

Working...
                              X