Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon D 3100

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nikon D 3100

Nu ik heb wel begrip voor mensen die er nog niets van af weten , maar een forum voor beginners zou misschien wel nuttig zijn , of een forum voor domme vragen

Comment

als jullie geen goesting hebben om op een schijnbaar domme vraag te antwoorden,
      zwijg dan gewoon in plaats van iemand af te blaffen !
      Das voor iedereen leuker !
      D90, NIKKOR 18-200mm VR, SB600

Comment

ik heb nog niemand afgeblaft , ik nam het nog op , maar dat zag je niet zeker

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door silverfox Bekijk bericht
          als jullie geen goesting hebben om op een schijnbaar domme vraag te antwoorden,
          zwijg dan gewoon in plaats van iemand af te blaffen !
          Das voor iedereen leuker !
          Wie begon er dan te blaffen?

Ook is het niet PRO of niet PRO...maar zoals Spanjaart aangeeft, enthousiaste hobbyisten...ik geef in mijn enthousiasme graag antwoord op de meeste domme vragen...maar twee keer een zelfde (soort) topic starten en dan ook nog eens haastig op antwoorden wachten is op geen enkel forum een gewenste zaak. Ook is er nergens gezegd dat de vraag dom is...maar wel dat het topic overbodig is. Gezien het andere lopende topic.

Als je ergens binnenkomt en mee wil doen, dan lees je eerst de huisregels...een simpele norm die mensen tegenwoordig niet zo'n norm meer vinden (en dat geldt niet enkel voor fora).
          Mijn objectieven zijn all round...

Comment

en dit is nou precies de reden waarom ik bijna niks durf te vragen hier.... Moet je kijken wat je over je heen krijgt ! Je kunt iemand toch ook op een vriendelijke manier "terechtwijzen" ?

Comment

Aan allen de beste wensen, en een ruzieloos en prettig 2011.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door iebee Bekijk bericht
                en dit is nou precies de reden waarom ik bijna niks durf te vragen hier.... Moet je kijken wat je over je heen krijgt ! Je kunt iemand toch ook op een vriendelijke manier "terechtwijzen" ?
                Volgens mij was ik heel vriendelijk....het was juist TS die niet vriendelijk deed...maar in het kader van het nieuwe jaar...

Ook hier een nieuw jaar...nieuwe ronde, nieuwe kansen en met een grote glimlach het nieuwe jaar in

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kimmy33 Bekijk bericht
                  Dan moet jij eens zeggen wat dezelfde vraag is!!!!!!!!!!!
                  wa is da hier pffffff
                  Wa is da hier pfffff....

Wel, dit is hier een forum vol met mensen die denken dat ze er iets van kennen en het ene domme antwoord geven na het andere. En pas op straks mag je alleen in het forum voor de beginners posten...

Hm, wacht eens, het is hier een forum voor beginners, heb hier nog geen enkele pro zien posten tenzij het om te lachen en te lullen is. En geen enkele pro zal hier zijn echte naam gebruiken want ofwel is hij aan het trollen (weet hier hier zo minstens twee zitten) of als ie het toch echt meent is hij het slachtoffer van spot bij de echte fotografen (nog niemand in dat geval hier zien posten), waar men belgiumdigital bekijkt als iets voor idioten.

De leden hier zijn het good old clubje, zie maar de foto commentaren, afschuwelijke foto's krijgen hier woorden van lof.... en goede foto's worden afgekraakt. Het slechtste dat je hier kan doen is je foto's posten in de beginnershoek, 'k er weinig raad zien gegeven worden die echt steek houd.
                  TOYO-FIELD 45AII - Arrax 88 - Yashica Mat 124 G - Pentacon six - Voigtländer Bessa III - Nikon D700 - Nikon D300S - 17,2kg glas om dat alles te doen werken!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo Bekijk bericht
                    Wa is da hier pfffff....

Wel, dit is hier een forum vol met mensen die denken dat ze er iets van kennen en het ene domme antwoord geven na het andere. En pas op straks mag je alleen in het forum voor de beginners posten...

Hm, wacht eens, het is hier een forum voor beginners, heb hier nog geen enkele pro zien posten tenzij het om te lachen en te lullen is. En geen enkele pro zal hier zijn echte naam gebruiken want ofwel is hij aan het trollen (weet hier hier zo minstens twee zitten) of als ie het toch echt meent is hij het slachtoffer van spot bij de echte fotografen (nog niemand in dat geval hier zien posten), waar men belgiumdigital bekijkt als iets voor idioten.

De leden hier zijn het good old clubje, zie maar de foto commentaren, afschuwelijke foto's krijgen hier woorden van lof.... en goede foto's worden afgekraakt. Het slechtste dat je hier kan doen is je foto's posten in de beginnershoek, 'k er weinig raad zien gegeven worden die echt steek houd.
                    Ik kan zo ook nog wel een trol bedenken...pfff...

@TS...mijn antwoorden zijn niet om je af te zeiken of terecht te wijzen...enkel om je te helpen meer of betere antwoorden te krijgen.

Comment

haha! ik zit op veel internet fora. en ik vind dit eigenlijk nog 1 van de meest beschaafde.
                      op het internet moet je trouwens tegen een stootje tegen kunnen

zo een kleine terechtstelling is toch niets ergs. als ik het het gesprek nalees zie vind ik dat er in de eerste antwoorden geen kwaad wordt gesproken. bij een welbepaald wederantwoord van een zekere persoon is alles wel een beetje ontspoord

Comment

nieuwe cameratas/zak

Binnenkort ga ik nog eens investeren in fotografie
                        bij de keuze cameratas/zak blijf ik steken
                        het is de bedoeling een tas of zak aan te schaffen waarin ik de komende jaren mee verder kan.
                        Daar wil ik mee zeggen ,Er moet een nikon D90 met 18-105mm kitlens in of ook met een 70-300mm erop en voor later een Macrolens(weet nog niet welke), dus eventueel graag met aanpasbare plaats voor de D90 en div. lens
                        verder nog plaats voor de min 3 lenzen, zeker 1 plaats voor flits
                        er moet ook nog plaats zijn voor klein matriaal zoals Accu's, SD cards....

mocht het mogelijk zijn ook plaats zijn voor een MANFROTTO 322RC2 JOYSTICK HEAD
                        in op te bergen

graag advies en raad aub
                        Last edited by teenslets; 16 april 2011, 08:26.

Comment

Nu terug on topic (aan die discussies van pro/niet pro etc.. doe ik niet mee... dat doen de kindjes in de kleuterklas wel)

Ik heb een D3100 en ik ben er ten zeerste tevreden over.
                          Ben ook een beginner (vorig toestel was een Nikon P100) en de overstap naar de D3100 was heel snel gemaakt.

Wat ik vooral aanraad is op Ken Rockwell te lezen: http://www.kenrockwell.com/nikon/d3100.htm

staan handige tips/trucs en zelfs "beste" instellingen op.

Over de camera zelf: ligt héél makkelijk in de hand ben er echt dol op.
                          Alleen oppassen met het batterijklepje van het niet open te laten staan.. het komt nogal snel los dan.
                          Mijn Blog
                          D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

Comment

hallo

ik ben zelf ook op zoek en ben een beginner nog.

is dit toestel echt zo beginners vriendelijk?

ik heb natuurlijk de nodige reviews gelezen, 1 ding waren ze het over eens met name de kwaliteit van de foto,s.

is de standaard meegeleverde lens 18-55 wel goed?

Comment

Toestel is prima. De 18-55 lens is goed, maar wat beperkt in bereik. Beter zou zijn om een beetje extra te betalen voor een 18-105 lens. Leuk bereik waarmee je echt wel in de meeste gevallen toekomt.
                              Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

zit erg in twijfel om de D5100 te nemen.
                                maar die heeft natuurlijk niet de beginners hulpmiddelen in de software die de D3100 wel heeft.

Comment

Working...
                                X