Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

550D of 60D of toch nog iets anders?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 550D of 60D of toch nog iets anders?

Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
    hjanssen het zal allemaal wel. Jij weet immers alles beter, vandaar dat ik negen van de tien keer je replies/adviezen negeer
    Misschien kan ik iets leren, leg eens uit hoe het zit met die betere balans. Met mijn 70-200 scheelt het ongeveer 2cm of ik hem met of zonder grip beetpak.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik stond vorige week nog voor dezelfde keuze. De 2 combinaties kwamen ongeveer even duur uit:
      550D / 15-85 IS USM
      of 60D / 17-85 IS USM

Uiteindelijk toch voor de 550D gegaan. Kwam iets duurder uit, maar ik denk dat glas veel belangrijker is dan de verschillen tussen 550D en 60D.
      60D heeft natuurlijk enkele features die de 550D niet heeft (swivel screen, lcd scherm bovenaan, 5,3bps ipv 3,7, ...), maar de sensor blijft wel hetzelfde.

Over de 15-85 ben ik ook tevreden, alleen voor gebruik binnen bij zwakkere lichtsterkte, ben je beter af met een 2.8 lens.
      Canon EOS 550D +++ Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM bulk +++ Canon EF 50mm f/1.4 USM +++ Tamron 70-300mm f/4-5.6 SP Di VC USD

Comment

pfff... objectieven kiezen is toch moeilijk . Ik zal duidelijk nog wel eventjes het objectieven-forum moeten aflezen en inderdaad gaan zoeken naar lensreviews.

Ik heb ook ondertussen begrepen dat ik in de winkel ook eens de 550D met batterijgrip moet vastpakken om te zien hoe dat voelt.
        Canon EOS 550D + Canon 18-55 IS + Canon 55-250 IS + Canon Speedlite 430EX II
        Canon Powershot G9 + Canon WP-DC21 Onderwaterhuis

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Misschien kan ik iets leren, leg eens uit hoe het zit met die betere balans. Met mijn 70-200 scheelt het ongeveer 2cm of ik hem met of zonder grip beetpak.
          als je camera meer weegt dan de lens kan je de camera beter in je hand houden en bewegen
          als de lens meer weegt dan de camera dan valt je camera constant voorover
          ik weet alleen niet hoeveel een batterijgrip weegt en hoeveel het dus uitmaakt.

je kan inderdaad ook je lens meer vanvoor vastpakken om de balans wat beter te krijgen, maar misschien zit je dan weer helemaal niet in de buurt van manual focus ring en zoom ring.

zie de lens en camera aan elkaar als een horizontale stok, ligt het meeste gewicht aan de linkerkant dan zal die kant zowat als middelpunt fungeren voor elke beweging, hetzelfde voor de rechterkant. ligt het gewicht in het midden dan zal deze als middelpunt gaan fungeren. over het algemeen hebben mensen liever dat dat zwaartepunt aan 1 kant ligt, die van de camera, omdat die het meest in je handen zit en daarmee wil je de beweging initiëren. of in het midden kan ook nog wel goed zitten. maar als het zwaartepunt in de lens zit, (aan het uiteinde van die stok) dat wordt meestal als onprettig aanzien.

tot zover mijn nutteloze bijdrage voor de TS. maar ik heb ook nog wat voor je
          kijk eens naar de sigma 17-70 f/2.8-4.0 dit ziet er een goede lens uit op reviews én hij kost ook redelijk weinig. deze lens heeft daardoor ook een eisa award gekregen voor beste algemene lens van 2010

Comment

Hallo iedereen. Ik heb vandaag iets extreem ongewoons gedaan... Ik moest toevallig in Geel zijn en ben studio73 binnengestapt (om ze allemaal nog eens vast te pakken, te wegen en uit te proberen). Mijn vrouw - die een stuk impulsiever is als ik- heeft me over de streep geduwd dus ik ben sinds een paar uurtjes de trotse eigenaar van een canon 550D

Heb uiteindelijk gewoon de twee kitlensjes gekocht (18-55 is en 55-250 is) als starter, me er perfect van bewust zijnde dat er beter op de markt is en er dus nog marge is om me te verbeteren. Bedankt voor alle tips, ik voel nu al dat ik er veel plezier aan ga hebben. Ik kan al beginnen sparen voor nieuwe lenzen
            Canon EOS 550D + Canon 18-55 IS + Canon 55-250 IS + Canon Speedlite 430EX II
            Canon Powershot G9 + Canon WP-DC21 Onderwaterhuis

Comment

Proficat en veel plezier!

Verstandige keuze. Binnen een jaar misschien de objectieven upgraden of een macro of misschien een prime als je daar dan nood aan hebt. Maar om te starten heb je de perfecte setup!

Comment

Ik heb een 550d een 6 maanden geleden gekocht. Voordien had ik een sx10, en zoals je zelf schreef in je eerste bericht, was er ook het gebrek aan het spelen met scherptediepte.

Met je 550d gaat er alvast een nieuwe wereld open...
                550D - Canon 15-85 f/3.5-5.6 IS USM - Tamron SP 90 mm F2.8 Di VC USD Macro 1:1 - Tamron SP 70 300 mm f4 5.6 di vc usd
                http://www.photos-by-gianni.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thibault monheim Bekijk bericht
                  als je camera meer weegt dan de lens kan je de camera beter in je hand houden en bewegen
                  als de lens meer weegt dan de camera dan valt je camera constant voorover
                  ik weet alleen niet hoeveel een batterijgrip weegt en hoeveel het dus uitmaakt.

KNIP
                  Ik , en met mij 97, 44 % van de reflexcamera-gebruikers houden de camera vast met de rechterhand en de lens met de linker.

Prima in balans.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                    Ik , en met mij 97, 44 % van de reflexcamera-gebruikers houden de camera vast met de rechterhand en de lens met de linker.

Prima in balans.
                    Ik meen te kunnen vaststellen dat het balansgedoe zoals genoemd dit topic vooral te vinden is bij verkopers van fotospullen en de 2,66 % die een camera vasthoudt alsof het een vieze luier is.
                    Last edited by heaucheneaudt; 31 december 2010, 17:27.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nokietje Bekijk bericht
                      Hallo iedereen. Ik heb vandaag iets extreem ongewoons gedaan... Ik moest toevallig in Geel zijn en ben studio73 binnengestapt (om ze allemaal nog eens vast te pakken, te wegen en uit te proberen). Mijn vrouw - die een stuk impulsiever is als ik- heeft me over de streep geduwd dus ik ben sinds een paar uurtjes de trotse eigenaar van een canon 550D

Heb uiteindelijk gewoon de twee kitlensjes gekocht (18-55 is en 55-250 is) als starter, me er perfect van bewust zijnde dat er beter op de markt is en er dus nog marge is om me te verbeteren. Bedankt voor alle tips, ik voel nu al dat ik er veel plezier aan ga hebben. Ik kan al beginnen sparen voor nieuwe lenzen
                      Proficiat en nu een 500tal foto's nemen in allerlei omstandigheden om je toestel wat te leren kennen, na 1000 foto's ga je tevreden zijn, ik denk en hoop na 2000 : meer dan tevreden. (ik zit met de 550 nu ongeveer aan de 1000 op 2 maanden, in het begin was ik ontevreden over mijn lenskeuze (dezelfde kit van 2 lenzen + een vaste lens), nu besef ik dat ik om te starten wel de goede keus heb gemaakt om met het voorziene bedrag rond te komen. Zoals je zegt: nu kan je sparen voor... (hangt af wat voornamelijk je gaat fotograferen).
                      Ik heb me al een reserve batterij gekocht...
                      mvg Guido
                      Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

Comment

Zit met hetzelfde dilemma, welke van de 3, nl 550D - 60D - 7D?

Zal eerst vertellen wat ik zoal fotografeer. Buiten familiekiekjes, vakantiefoto's, fotografeer ik ook nog al eens wat sportwedstrijden, zoals voetbal, rally, wielrennen, cyclocross, ..., windhondenraces.

Vandaar ging mijn eerste gedacht uit naar 7D , ah ja "actie".

Eerst zou ik daar een allround lens bijkopen zoals de canon 18-200mm of de tamron 18-270mm. Maar omdat deze inboeten aan lichtsterkte kwamen de canon 24-70mm 2.8 + 70-200 2.8 op de proppen.

Maar omdat dit setje toch wel iets boven mijn budget ligt , werd me de 550D of de 60D aangeraden samen met de 18-200mm van canon of de tamron 18-270.

Ik zou dan eerder voor de 60D gaan en daarbij de 18-200 OF 18-270 + een extra lens zoals de 70-200 2.8 van canon.

Of hebben jullie nog andere tips?
                        ze zijn altijd welkom

Comment

heb het nog over een andere boeg gegooid.

vandaag gereserveerd: 60D +17-55 2.8 + 70-200 2.8 L USM

Comment

Ik denk niet dat je daar spijt van gaat krijgen.
                            Je kan niet zeggen dat het aan de spullen ligt......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sheppeke2010 Bekijk bericht
                              heb het nog over een andere boeg gegooid.

vandaag gereserveerd: 60D +17-55 2.8 + 70-200 2.8 L USM
                              amai, goed gerief

veel plezier

Comment

Working...
                              X