Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upgrade voor mijn antieke D70... D90 of D7000

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Upgrade voor mijn antieke D70... D90 of D7000

Zelfs Ken Rockwell prijst de D7000 boven de D300s dus zolang er geen D400 bestaat is de D7000 de beste keuze als semi-prof toestel.

The D7000 certainly replaces the old D300s, at a lower price for even higher technical and ergonomic performance.
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Maak de zaken niet gecompliceerder dan ze al zijn door allerlei begrippen door elkaar te husselen.

De D90 en vele andere camera's hebben "spiegel voorontspanning" waarbij je één handeling moet doen om te ontspannen en geen gecontroleerd moment hebt.

D300 en hoger(D7000) hebben "Mlu", waarbij je twee handelingen moet verrichten om ter ontspannen en je het momnet in de hand hebt.

Als je alles door elkaar gebruikt, wat ongeveer op elkaar lijkt, ben je aan het bouwen aan een zeer bekende toren..........
      een terechte opmerking, ik pas mijn oorspronkelijk bericht aan nav de termen die in de handleiding worden gebruikt.
      [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

Comment

Mmm, misschien interessant punt: ik meende hier ergens gelezen te hebben dat jouw "Sigma 105 1:2.8 DG Macro." niet compatibel zou zijn met de D7000, wel met de D90.
        www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paul C Bekijk bericht
          Mmm, misschien interessant punt: ik meende hier ergens gelezen te hebben dat jouw "Sigma 105 1:2.8 DG Macro." niet compatibel zou zijn met de D7000, wel met de D90.
          Oeps... Dat is dan zeker iets dat ik moet verifiëren, want dat is nu eenmaal de lens waar ik het meest mee werk.
          Mijn nieuwe toestel zou MLU moeten hebben, wat de D90 doet afvallen.
          Maar MLU heb ik niet nodig als ik die macro-lens niet meer kan gebruiken... en trouwens, als er één lens is die ik niet meteen kwijt wil, is het die wel.
          ...aka AnneTanne
          http://annetanne.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
            Zelfs Ken Rockwell prijst de D7000 boven de D300s dus zolang er geen D400 bestaat is de D7000 de beste keuze als semi-prof toestel.
            En toch zou ik voor de D300s gaan, of ware het maar voor de stevige bouw .
            Last edited by Guest42; 28 december 2010, 09:35.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AnVR Bekijk bericht
              Oeps... Dat is dan zeker iets dat ik moet verifiëren, want dat is nu eenmaal de lens waar ik het meest mee werk.
              Mijn nieuwe toestel zou MLU moeten hebben, wat de D90 doet afvallen.
              Maar MLU heb ik niet nodig als ik die macro-lens niet meer kan gebruiken... en trouwens, als er één lens is die ik niet meteen kwijt wil, is het die wel.
              ref:
              Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

Dankjewel voor de links...
                Het eerste draadje had ik al gevonden, die bij Nikonians nog niet.
                Uit die tweede discussie begrijp ik dat Sigma de firmware van de lens kan upgraden. Eens contact opnemen...
                ...aka AnneTanne
                http://annetanne.be

Comment

Working...
                X