Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1000D vs Sony DSLR A-290L

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 1000D vs Sony DSLR A-290L

De Sony A290 zou ik persoonlijk zelf nooit kopen.
    ik heb de A200 gehad, dat is eigenlijk 100% hetzelfde toestel maar met een andere buitenkant, alleen al daarom niet meer.

ik ben jaren een voorstander geweest van Sony (A200 en A450 gehad) en heb nu sinds kort een Nikon D90. En ik moet zeggen, wat een verschil. in vasthouden, voelbare kwaliteit is beter, de fotos zijn opzich al beter (Bij sony had ik de 18-55 kitlens, bij de Nikon de 18-105 kitlens)

met een Canon heb ik niet zoveel want die liggen me niet lekker in de hand, Sony en Nikon wel, maar als ik dan terug zou moeten kiezen als eerste DSLR dan zou het nu de D3100 van Nikon worden.

Een NEX van Sony heb ik ook aan zitten denken toen i kde A450 weggedaan had, maar die zijn moeilijk vast te houden, zeker met een langere lens erop. (lijkt mij toch zo, maar da kan voor iedereen persoonlijk een verschil zijn)

Succes met de zoektocht naar de, voor jou juiste, SLR camera.
    Nikon D7200 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 35mm f1.8 - Sigma 17-70 f2.8-f4 - Nikkor 70-210 - 2x Nikon SB700

Comment

Hallo,

Ik heb nu bijna een jaar een 1000D en ben daar, als beginner, nog altijd zeer tevreden van! Ben er nog volop mee aan het experimenteren en ik krijg er nu toch al degelijke foto's uit
      Je kan ook eens naar Nikon kijken en gewoon kiezen voor degene die het best in de hand ligt.

Nog veel zoekplezier!

Groetjes,

Jannes
      Jannes Bollen
      Website / Facebookpagina

Comment

Heb mij ondertussen een Pentax k-x besteld voor 425 euro incl. 18-55 objectief.
        Zal over enkele dagen m'n bemerking mbt de Pentax kunnen posten.
        Kost wel een beetje meer dan de Sony of de Canon maar heb de indruk dat dit het betere toestel is als je er de verschillende reviews op naleest.

Comment

Working...
        X