Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

reflex camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: reflex camera

Ik heb geen sport stand op de camera zitten of portret.

@plop81 denk dat je je beter niet blind moet staren op een sport stand of andere standen op de camera. Dit zijn voorgeprogrammeerde standen die in het begin handig kunnen zijn, maar op moment dat je de basis onder de knie hebt hoe om te gaan met Diafragma, sluitertijden, ISO etc dan zul je al snel overstappen op standen waar je meer vrijheid hebt zoals AV (diafragma) TV (sluitertijd) en specifieke gevallen de M waar je alles kunt instellen. Snelheid van de camera is leuk, maar heb je deze in het begin echt nodig of later ?

Houd er rekening mee dat je in het begin de nodige tijd kwijt bent om de basis te leren. Ook met een instap model van bijvoorbeeld Canon (1000D) kun je sport momenten vast leggen. Met bijvoorbeeld een objectief als de 55-250IS. Met deze set erg veel plezier beleeft. Dit is wel niet het beste van het beste, maar zal in het waarschijnlijk meer dan voldoende zijn. Leuke opvolger van de 55-250IS is de 70-200 f/4 en presteert op bijvoorbeeld op de 1000D ook erg goed. Soort gelijke combinatie is er natuurlijk ook te verkrijgen van bijvoorbeeld Nikon.

Over het algemeen houden objectieven beter hun waarden ten opzichte van de camera. Zelf zou ik beginnen met een instap en kitlenzen en op moment dat je weet wat en hoe je wilt gaan fotograferen de lenzen gaan kopen die bij jou style fotografie passen.

Of dit nou met Nikon, Canon, Sony, Pentax of een ander merk maakt niet uit. Zijn allemaal goed. Nikon en Canon zijn wel de grootste vertegenwoordigers in de makt. Gewoon naar de winkel gaan en een camera vast houden en kijken welke jij prettig bedienen vind. Tevens kan het handig zijn om te kijken welke merken in jou omgeving gebruikt word. In mijn omgeving was dat veelal Canon. Op deze manier heb ik met regelmaat lenzen kunnen proberen van vrienden en kennis. Onderling spullen uitwisselen kan erg handig zijn.

Veel plezier met je nieuwe hobby

Comment

Working...
    X