Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CANON 400D vervangen door 60D of 550D ?????

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: CANON 400D vervangen door 60D, 550D of 7D en waar ?????

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    1. Geen ervaring met de Flipbac. Laat het eventueel eens demonstreren in de winkel
    2. Ik heb zelf een ExpoDisc. Omdat al mijn (belangrijkste) lenzen 77mm zijn, is het de 77mm die ik gekocht had. Moet zeggen: nog onvoldoende gebruikt. SchoonSpikke is de 'promotor' van het ding.

Gelukgewenst met te telefoneren. Soms raak je erdoor, vaak ook niet. Heb de ervaring dat ze niet zo vlug opnemen als het druk is.

gebruik je vaak de custom WB instelling, heb dat persoonlijk nog nooit gebruikt, ben er niet zo in thuis.
    Als je dit gebruikt blijven dan alle andere WB instellingen ongeroerd, sorry hier ben ik nog een beetje schuw van
    groetjes Ingrid

Comment

Re: CANON 400D vervangen door 60D, 550D of 7D en waar ?????

Tuurlijk blijven de andere WB instellingen ongeroerd. Mijn vrouw gebruikt bijna constante manuele witbalans als zij met haar lichttentje bezig is. Zij heeft immers verschillende spots, lampjes, e.d. die alle een ander soort wit opleveren.
      Komt erop neer om, met de lampen aan die je wenst, een foto te maken van een wit blad papier, en dan tegen je camera te zeggen: dat is het wit dat jij voor deze sessie moet gebruiken. Achteraf terug op AWB en klaar is kees!
      Als natuurfotograaf heb ik doorgaans voldoende aan AWB, maar wil toch, als ik er echt nog eens op uittrek, die Expodisc eens uitproberen! :g
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Re: CANON 400D vervangen door 60D of 550D ?????

gisteren eindelijk de knoop doorgehakt, heb bij Konijnenberg Turnhout me de Canon EOS 7D aangeschaft
        Nu er nog met leren werken
        groetjes Ingrid

Comment

Succes met de aanschaf!
          Tja... mee leren werken. Het eerste dat je merkt is wellicht het ontbreken van de "scène opties" (zoals sport, portret, e.d.). Dit is geen kodak voor klein mannen!
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Succes met de aanschaf!
            Tja... mee leren werken. Het eerste dat je merkt is wellicht het ontbreken van de "scène opties" (zoals sport, portret, e.d.). Dit is geen kodak voor klein mannen!
            Hey LesC
            mercikes, die "scène opties" heb ik op mijn 400D nooit gebruikt, soms (lees heel weinig) wel eens op mijn compactje Ixus 850 IS gebruikt
            Ben wel een klein vrouwtje , als ik thuis mijn macro lens erop zetten was het wel effe wennen qua gewicht, zal nu wel weer aanpassen zijn ivm stabiliteit.

allé we kunnen ons alweer wat gaan amuseren
            groetjes Ingrid

Comment

Working...
            X